A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Etikai Kódex.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklám.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Közönségkapcsolatok (PR)
Értékesítési csatornák
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
A vállalkozások környezete
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Reklámozás, Public Relations
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Sponsorare necesse est
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
8. Az eladásösztönzés.
9. A személyes eladás (Personal Selling)
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Marketing alapok Kopcsay László.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
A vásárlási döntés folyamata
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Információs irodák menedzsmentje /A tantárgy neve/

11. Előadás témakörei  Az információs irodák kommunikációs gyakorlata II.  A kommunikációs mix további elemeinek részletes ismertetése:  PR;  Eladásösztönzés;  Személyes eladás;  Internet- Webmarketing;  A marketing és az internet;

11. ELŐADÁS ANYAGA  Közönségkapcsolatok (Public Relations – PR ─ külső PR – belső PR)  „A közvéleménnyel az oldaladon nincs, ami ne sikerülne. Ha ellened van, semmi sem sikerülhet!” (A. Lincoln) „Tégy jót és beszélj róla!”  A kapcsolatok kialakítása és folyamatos ápolása, tudatos szervezésének kommunikációs eszköze. A PR üzenetek elsődleges célja nem a közvetlen értékesítés, hanem a hosszú távú bizalom megteremtése. A PR fő célja a bizalomkeltés és fenntartás, a jó hírnév és image.  Kétirányú kommunikáció közvetlen visszacsatolással, melyben a szervezet valamennyi egysége, munkatársa részt vesz, felelős érte.  Folyamatos tevékenység, eredménye hosszabb távon érvényesül.  A Sales Promotion (eladásösztönzés)  Azon piacbefolyásoló eszközök összessége, melyek közvetlenül ösztönzik a fogyasztót, vagy a viszonteladót vásárlásra. Olyan külön értéket kínál fel a vevőnek, ami képes megadni az indító lökést a vásárláshoz. A SP akciók révén jelentős forgalomnövekedés érhető el, hatásuk közvetlenül, gyorsan érvényesül. Jól mérhető. Ilyen módszerek a nyereményakció, ajándék, jutalom, árengedmény, stb. A viszonteladók ösztönzésére szolgáló módszerek: állandó kapcsolattartás, prospektusok, előadások, stb.

11. ELŐADÁS ANYAGA  A Personal Selling( személyes eladás)  A személyes meggyőzés abból áll, hogy a cég képviselője közvetlen kapcsolat révén kísérli meg kedvező döntésre bírni a fogyasztót, felhasználót. Előnye, hogy a kiváltott reakciókra gyorsan, rugalmasan lehet reagálni. Eszközigénye alacsony, eredménye azonnal realizálódik. a fogyasztóról primer információk nyerhetők. Hátránya, hogy drága, időigényes. Hatékony alkalmazásához jól képzett szakembergárda szükséges  PR- Public Relation  Mit mond a PR? - PR célcsoportjai  A fogyasztóknak... – vevő központú, megbízható, jó árak, mindent megold

11. ELŐADÁS ANYAGA  Az üzleti partnereknek – utazási iroda, beszállító  A részvényeseknek, tulajdonosoknak – jó üzletvezetés  A pénzintézeteknek – sikeres lesz, időben visszafizeti a tartozást  A hatóságoknak – vámőrség, ANTSZ, tűzoltóság, rendőrség, APEH, egészségbiztosító  Az államnak – ad e támogatást, lobbierő  Az önkormányzatnak- imázsteremtéshez nyújt lehetőséget  A munkatársaknak, szakszervezeteknek – itt jó dolgozni  A PR fajtái:  Célcsoport szerint: belső PR, külső PR  Tartalom szerint: krízis-, telephelyi-, non-profit, öko-, pénzügyi stb.  Alanya szerint: kormányzati-, ágazati-, vállalati-, termék/szolgáltatás

11. ELŐADÁS ANYAGA  Belső PR  „..elégedett alkalmazottak nélkül nincs elégedett vevő.”  A belső marketing forgatókönyve  Belső marketingkutatás  Mérés és jutalmazás  Csapatépítés  Folyamatos képzés, tájékoztatás  Jövőkép megfogalmazása  Munkatársak kiválasztása

11. ELŐADÁS ANYAGA  Külső PR  A szervezet és annak külső környezete közötti kapcsolat.  Területei:  Funkcionális: vevők, szállítók, hatóságok, értékesítési csatorna szereplői...  Szakmai: szövetségek, egyesületek, kutató- és oktatási intézmények  Társadalmi: helyi környezet, társadalmi érdekcsoportok  Tömegkommunikációs kapcsolatok  A külső PR eszközrendszere  Hírek, sajtótájékoztatók, rádióadás szervezése, konferencia, workshop, kiállítás, bemutató szervezése, díjak adományozása, verseny, pályázat, ösztöndíj, baráti kör, klub szervezése, lobby tevékenység, szponzorálás, Internetes megjelenés, stb.

11. ELŐADÁS ANYAGA  Személyes eladás (PS)  Az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötés, és az ahhoz kapcsolódó folyamat.  A fogyasztó/ felhasználó/ügyfél befolyásolása, meggyőzése a „kommunikátor” és a „befogadó” közvetlen kapcsolatával jön létre  Kétirányú kommunikáció azonnali, közvetlen visszacsatolással  Eredménye a legtöbb esetben azonnali vásárlás vagy üzletkötés  További, kiegészítő információk (vevői, eladói) átadásának lehetősége  Sikerét az ismételt és a szekunder vásárlások mutatják  A személyes eladás legjelentősebb területei:  - bolti kiskereskedelem (eladók)  - nagy- és kiskereskedelem kapcsolata (üzletkötők)  - fogyasztási cikkek piaca, multi-level vállalatok (üzletkötők)  - termelőeszközök és beruházási javak piaca (ügynökök)  - külkereskedelem (külker. üzletkötők)

11. ELŐADÁS ANYAGA  Az értékesítők feladatai:  Információ szerzés:  • potenciális ügyfélkör, értékesítési lehetőségek,  • versenytársak aktivitása,  • saját értékesítési tevékenység.  Értékesítés tervezése:  • vásárlási döntést hozók és az azt befolyásolók listája,  • egyénre szabott látogatási program- és értékesítési akcióterv,  Ügyfélkapcsolat ápolása:  • általános kapcsolattartás a partnerekkel,  • értékesítési megbeszélések, tárgyalások, megállapodások lebonyolítása, szerződéskötés,  • üzletkötés utáni folyamatos kapcsolattartás.

11. ELŐADÁS ANYAGA  Lebonyolítással kapcsolatos feladatok:  • igénybevétel/felhasználás figyelemmel kísérése,  • reklamációk, panaszok menedzselése.  Milyen a jó értékesítő?  - jól felkészült,  - jó fellépésű, magabiztos, jó megjelenésű,  - jó kommunikációs képességgel rendelkezik,  - jómodorú, udvarias, kiegyensúlyozott,  - empatikus,  - motivált.  Az értékesítők teljesítményének értékelése:  - az értékesítési cél és kvóta (egyéni terv) teljesülése,  - fizikai teljesítmény,  - a kiszolgálás színvonala.

11. ELŐADÁS ANYAGA  Eladásösztönzés (SP)  Mindazon marketing tevékenységek összessége, amelyek ösztönzik a fogyasztó vásárlásait és a kereskedői tevékenység hatékonyságát, de nem tartoznak a PS, a PR és a reklám fogalmába.  Célja a termék/szolgáltatás, illetve a róla szóló információ eljuttatása az értékesítési csatornán keresztül a vevőhöz, és mindkettő aktivizálása.  Mit érhet el az értékesítés-ösztönzés?  - segíthet eladni,  - segíthet a vevőt megtartani,  - növelheti az értékesítés gyakoriságát, volumenét a nyereséget,  - támogathatja a meglévő márka imázsát.  Mit nem tud az értékesítés-ösztönzés?  - negatív fogyasztói magatartáson változtatni,  - megfordítani csökkenő értékesítési trendeket,

11. ELŐADÁS ANYAGA  - létrehozni márka- imázst,  - kompenzálni a rossz vagy kevés reklámot,  - kiküszöbölni a termék/szolgáltatás minőségi problémáit,  - létrehozni tartós értékesítési csatorna- és márkahűséget.  Kihez szól az értékesítés-ösztönzés?  1./ Fogyasztók (potenciális turisták)  figyelem gyors felkeltése  közvetlen kapcsolat a termék és a fogyasztó között  pótlólagos ösztönzés gyakorlása  2./ Kereskedők (tour operatorok, utazási irodák)  piacbővítés, a legjobb piaci elosztás létrehozása  a termék piacon tartása  piaci részesedés növelés

11. ELŐADÁS ANYAGA  3. Saját munkatársak  A SP eszközei:  Elismerés (anyagi, erkölcsi):  1./ Kereskedők: engedmények, kedvezmények, bonusz rendszer, ajándékok (termék/szolgáltatás, reklámajándék), szponzorálás, kommunikációs, támogatás, tanácsadás  2./ Fogyasztók: engedmények, kedvezmények, ajándékok, jutalmak, ingyenes szolgáltatások, kuponok, sorsolások, nyereményjátékok, versenyek, FFP, tagsági kártyák rendezvények, kiállítások, vásárok, work- shopok,  3./ Munkatársak: rendezvények, kiállítások, vásárok, work- shopok, árengedmények, kvíz, versenyek, sorsolások, ajándékok;  merchandising, (eladáshelyi ösztönzés), büféasztal, kóstolók, kapcsolódó programok, rospektusok, katalógusok  prospektusok, katalógusok árengedmények, kedvezmények, ajándékok

11. ELŐADÁS ANYAGA  A SP eredményessége:  Hatásossági index: a promóciós eszközök sikeres alkalmazásának aránya a forgalomban, vagy az a százaléka, amely a fogyasztókból/vendégekből reakciót váltott ki.  Költséghatékonysági index: az adott promóciós eszközre fordított költséggel elért árbevétel (fix összegre számolva)  Vevő-ügyfélszolgálat:  Mindazok a tevékenységek és szolgáltatások összessége, amelyeket a vállalat nyújt vásárlóinak/felhasználóinak a termék/szolgáltatás értékesítése előtt, alatt és után a jobb értékesítési lehetőségek megteremése, valamint a folyamatosan bővülő és biztos piac biztosítása érdekében.  A vevőszolgálat tevékenységei és funkciói:  Tájékoztatás, felvilágosítás  Tanácsadás, igénybevétel alatti problémák kezelése  Szakemberek (értékesítési hálózat) oktatása, betanítása  Instruktori tevékenység, vevőlátogatás

11. ELŐADÁS ANYAGA  Internet -webmarketing  honlap  banner  pop-up  blog (napló – közleményszerűen ismertet)  Marketing és Internet  Ellátottság: maguk a cégek mennyire használják, adnak e el interneten keresztül, a vevő mennyire használja  Internet felhasználók szegmentálása:  egyszerűsítők – azért neteznek, mert könnyen és gyorsan akarnak információhóz jutni (KISS effektus – keep it siple and stupid)  szörfözők – nem lehet egyértelműen meghatározni a motivációt, információkhoz akarnak jutni, de szívesen szörfözgetnek az oldalak között  folyamatosan frissített tartalomra van szükségük

11. ELŐADÁS ANYAGA  alkudozók – alkalmi vétel után kutatnak, számukra az árak a fontosak  kapcsolódók – könnyebb hozzájutás, az Internet értékesítési csatorna is nekik, szeretnének termékeket vásárolni neten keresztül  rutinosak – hasznos tartalmakat keresnek, pl. híreket, gazdasági információkat (kedvencek)  sportosak – a rutinosak és a szörfözők között vannak – fontos a honlap design de információkat is akar  Internetfelhasználók Magyarországon  életkor < 24, 1/3-a tanul, érettségizett vagy felsőfokú végzettségű a legtöbb, általában tudományos élet, oktatás, kultúra, szolgáltatásban dolgoznak, 22%-os lefedettség, főleg Budapest és Pest-megye, inkább a munkahelyen, vagy máshol használják a netet, 42% heti 3 óra, 27% ennél több, nagyrészt kereső programokkal dolgoznak, 6-7%-al tudja csak a pontos honlapcímet

11. ELŐADÁS ANYAGA  Az Internet, mint média  nagyfokú nyilvánosság és interaktivitás, tömegkommunikáció és marketing eszköz,  nincs adásidő, a hirdetés bármikor elérhető,  a vevő keres meg engem,  kicsi a költségráfordítás, óriási információmennyiséget lehet közölni,  aktualitás.  Internet a turizmusban  teljes lefedettség a szervezeteknél (vállalatok, utazási irodák, közvetítők, Tourinform Irodák, stb.)  saját honlap kb. 75%,  internetes értékesítés 20%,  globálisan elérhető.  segíti az utazásdöntést (információkat ad, összehasonlíthatóság, befolyásol)  nemzetközi összefogás,

11. ELŐADÁS ANYAGA  Mit vár el a felhasználó?  Gyorsaság - a felhasználó türelmetlen, gyors adatletöltést szeretne, 80% átugorja az intrót,  gyors áthaladás – 2-3 oldalt hajlandó végiglapozni,  fotók – lelassítja a rendszert és kiválóan másolható,  tájékoztatás a részoldalak közötti mozgásokhoz pl. menü  A szörfözők segítése,  standardizált megjelenés,  kapcsolódó objektumok megjelenítése oldalt,  linea – hogyan jutott el oda a felhasználó – út megjelölése,  weblap térkép,  kereső (szempontok, fotók),  Szórakozás, interkaktivitás.

11. ELŐADÁS ANYAGA  Milyen információkat tartalmazzon egy honlap?  elérhetőség (telefonszám, , irodalom, stb.),  profil,  egyéb (hol a központ?),  alfabetikus katalógus,  szervezeti belső telefonkönyv szervezeti egység- és abc alapján is,  újdonságok – az összes többit már ismeri,  egyéb kapcsolódó linkek,  termék/szolgáltatásismertető,  árak (aktuális legyen).

11. ELŐADÁS ANYAGA  marketing:  Olcsóbb  Címlista legális megszerzése:  hírlevélre való feliratkozás  forgalmas helyeken elkérni az emberektől  letöltéseket regisztrációhoz kötni  pályázatok  On-line utazási piac jellemzői, tendenciái:  21M Euró – internetes bevétel, 7,1% - internetes rendelés, foglalás  nő a nők részaránya, utazási kérdésekben általában ők döntenek  Anglia, Németország, Hollandia a főbb Internet felhasználók és vásárlók, onnan akarnak információkat szerezni  fontos, hogy milyen nyelven íródjon a honlap.  Izlandon az utazások 70%-át neten foglalják.

AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA  A marketingkommunikáció- mix elemeinek további részletes tárgyalása:  A PR, mint a szervezet belső és külső kapcsolatrendszerének alakítója, fenntartója, pozitív üzeneteinek továbbítója speciális eszközrendszeren keresztül,  A PR célcsoportjai és üzenetei, eszközei.  A személyes eladás (PS) tartalma, az értékesítés folyamata, az érzékesítővel szembeni elvárások- ügyfélkapcsolatok;  Az eladásösztönzés SP célja, lehetőségei, célcsoportjai, eszközei, eredményessége.  A vevőszolgálat fogalma és feladata.  Internet és webmarketing története, felhasználók, on-line és marketing

Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ Milyen belső PR eszközök állnak rendelkezésre a munkatársak elkötelezettségére? 2./ Milyen személyes eladási formákat ismer? 3./ Soroljon fel eladásösztönző eszközöket a turizmusban! 4./ Beszéljen a web-marketing jelentőségéről! Gyakorlatorientált, kompetenciát fejlesztő kérdés/ek: Elemezze irodájának, munkahelyének honlap-ját!

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Az információs irodák rendezvényszervező tevékenysége I. Az előadás anyagát készítette: Kálmánné Bodó Edit