A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Szervezetfejlesztési Program
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
BAZSA György, elnök Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság MRK plénum Budapest március 24. European Standards and Guidelines (ESG)
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Cseke Istvánné, Szilágyi Barnabás Nyíregyházi Főiskola Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Szervezetfejlesztési Program
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az intézményi akkreditáció feladatai és lebonyolításának rendje
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
Ellenőrzés, visszacsatolás
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
LB felkészítő: március
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
A felsőoktatási minőségbiztosítás nemzetközi helyzete Szántó Tibor MAB / ENQA MAB Szakértői Értekezlet, szeptember 25.
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
Záró konferencia Dr. Bíró Zoltán.
© Veress, Záró konferencia június „Partnerközpontú önértékelési modell a foi humánerőforrásainak fejlesztéséért” Eredmények az EU ajánlások.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.

MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
A strukturális alapok (ROP) menedzsmentjének tapasztalatai ( ) Molnár Beáta PhD hallgató, PTE-KTK BGF KKFK
1 A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA AZ AKKREDITÁLÓ SZEMÉVEL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem 2008.augusztus 27.
Működő képzések akkreditációja A jó gyakorlat elemei Szántó Tibor A MAB főtitkára január 22.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Egészség – EU Az Európai Unió közegészségügyi portálja C2 csoport – Egészségügyi tájékoztatás Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság HEFOP DF konferencia,

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor 2 Hogyan készültek? Berlini értekezlet, szeptember ENQA megbízása, kivitelezés: •két munkacsoport •tagszervezetek, Board, elnökség •E4 egyeztetések Közös dokumentum: ENQA, EUA, EURASHE, ESIB Jóváhagyás: Bergen, május (Standards and Guidelines …) (Friss hírek, magyar összefoglaló)

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor 3 A sztenderdek 1. Intézmények belső minőségbiztosítása 2. Külső minőségbiztosítás 3. Ügynökségek működése Sztenderdek és irányelvek Eljárások szervezeti hatáskörben További európai szintű elemek (Európai Regiszter, konzultatív fórum)

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor Minőségpolitika, stratégia és eljárások 1.2 Programok indítása, követése, értékelése 1.3 A hallgatók értékelése 1.4 Oktatók minőségének biztosítása 1.5 Tanulástámogatás, hallgatói szolgáltatások 1.6 Belső információs rendszer 1.7 Nyilvánosság 1. Intézmények belső minőségbiztosítása

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor Minőségpolitika, stratégia és eljárások • átfogó dokumentumok, eljárások  dipl. minősége! • nyilvánosság, közzététel • hallgatók, érdekeltek bevonása • oktatás - kutatás • belső minőségbiztosítási szervezet léte, leírása • felelősségek, hatáskörök (szerv. egységek, egyének) • megvalósítás, felülvizsgálat és pontosítás mikéntje Intézmények belső minőségbiztosítása – 1.

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor Programok indítása, követése, értékelése • formális belső mechanizmusok • tanulmányi kimenetek biztosítása (kompetenciák!) • tartalom, felépítés (KKK) • különböző képzési formák megfelelő minősége • eszközök, források • hallgatói eredmények követése • periodikus felülvizsgálatok, külső szakértőkkel • rendszeres visszacsatolások (hallgatók, érdekeltek) Intézmények belső minőségbiztosítása – 2.

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor A hallgatók értékelése • kimenet, kompetenciák mérése • nyilvános, egyértelmű osztályozási kritériumok • ne csak egy vizsgáztató • világos szabályok (hiányzás, betegségek) • értékelések a szabályzatok szerint • értékelések pontosságának ellenőrzése Intézmények belső minőségbiztosítása – 3.

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor Oktatók minőségének biztosítása • belső mechanizmusok • szakmai és pedagógiai felkészültség • visszacsatolások fogadása, korrekcióképesség • továbbképzési lehetőségek biztosítása • nem megfelelő oktatók eltávolítása Intézmények belső minőségbiztosítása – 4.

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor Tanulástámogatás, hallgatói szolgáltatások • programonként (specialitások) • fizikai szolgáltatások (labor, könyvtár, szám.techn.) • humán szolgáltatások (konzultációk, pályaorientáció) • könnyű hozzáférhetőség • hallgatói visszajelzések figyelembe vétele • rendszeres felülvizsgálatok, fejlesztés Intézmények belső minőségbiztosítása – 5.

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor Belső információs rendszer • szisztematikus, elemzés, felhasználás • hallgatók előrehaladása, teljesítménye • hallgatók munkaerőpiaci alkalmazhatósága • hallgatói elégedettség • oktatók eredményessége • források, költségek • intézményi (program) teljesítménymutatók • hazai és nemzetközi összehasonlítások Intézmények belső minőségbiztosítása – 6.

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor Nyilvánosság • naprakész, objektív információk közzététele • programonként • mennyiségi és minőségi (kimenetek!) • végzett hallgatók tapasztalatai, elhelyezkedésük • őszinte, valós kép, nem öndicséret Intézmények belső minőségbiztosítása – irányelvek 7.

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor A belső mb. eredményeinek figyelembe vétele 2.2 Külső eljárások kialakítása, célok, bevonás 2.3 Döntési kritériumok (nyilvánosság, konzisztencia) 2.4 Célnak való megfelelés 2.5 Jelentések közzététele, közérthetőség 2.6 Követési eljárások 2.7 Értékelési ciklusok 2.8 Rendszerszintű elemzések 2. Külső minőségbiztosítás

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor A külső mb. folyamatainak figyelembe vétele 3.2 Hivatalos státusz, jogi háttér 3.3 Tevékenység: rendszeres külső értékelések (i / p) 3.4 Megfelelő humán- és anyagi erőforrások 3.5 Küldetésnyilatkozat, célok 3.6 Függetlenség (működés, eljárások, jelentések) 3.7 Kritériumok, eljárások előzetes közzététele Önértékelés, külső értékelés, jelentés, követés. 3.8 Elszámoltathatóság, belső minőségbiztosítás (min.politika, összeférhetetlenségi szabályok, belső és külső visszacsatolások, 5 évenkénti külső vizsgálat) 3. Ügynökségek működése

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor 14 Kezdetek a felsőoktatásban: 1900-as évek eleje (!) Magyarországon: Az „önértékelés módszere” nem létezik. Különböző önértékelési módszerek vannak. És ez talán így is van jól… Minőségbiztosítás, önértékelések

HEFOP DF zárókonf., Dunaújváros Szántó Tibor 15 Köszönöm a figyelmet!     