SAJTÓMŰFAJOK A nyomtatott sajtó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Avagy hogyan tegyük érdekessé projektünket a sajtó számára
Mozgókép és médiaismeret
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
 Az Amerikai Egyesült Államok legrangosabb újságírói kitüntetése  Csakis az amerikai napilapok és hetilapok újságíróinak adható az egyesült államokbeli.
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
Alaphelyzet: Miért kell együttműködni az elektronikus sajtóval?
AZ ELEKTRONIKUS SAJTÓ TV-RÁDIÓ-REKLÁMOK.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Móricz Zs.: Hét krajcár.
AVIR – intézményi adatmodell Csulyák Gábor Informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft február 2.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
„A sződi Hunyadi János Általános Iskola épületenergetikai korszerűsítése” KEOP-5.3.0/A/ Sajtóközlemények gyűjtése és elemzése.
Tudományos és publicisztikai szövegtípusok
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
A férfias és nőies formák
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
MIBŐL ÁLL A TÉVÉMŰSOR MIBŐL ÁLLNAK A TÉVÉK MIBŐL ÁLL A MÉDIARENDSZER Riport, hírműsor médiastruktúra.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
STOLPERSTEINE.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu 2011.szeptember.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
MÁSODIK MILLENNIUM VISSZANÉZVE (MMV) Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Második Millennium - másodszor Magyar Urbanisztikai Társaság Budapest,
Építészet és kritika – az írott sajtó (OCTOGON) Márffy Benjámin.
A szövegértés tanítása II.
Közvetlen megkérdezés, az INTERJÚS adatfelvétel fajtái Dr. Horváth Mónika.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
Könyvtári informatika II.
Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata
Kommunikáció és tömegkommunikáció
Változásmenedzsment: bukás újratöltve?
Összeállította: Dóber Valéria
Szociális marketing 1. Dr Skrabski Árpád.
Avagy mire is emlékezem…
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
Látni és látszani Érdekeset és fontosat, ráadásul szakszerűen?
A tömegkommunikáció.
Tartalomszolgáltatás a tartalomszolgáltatáshoz Csendes Iván NAPI Online hírügynökségi üzletágvezető MIBE konferencia
4. csoport.
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
A könyvtár internetes katalógusa ALEPH - WebOpac.
Temesvári Politechnikai Egyetem Zsilipkapu vezérlési és megfigyelési rendszer dr.Constantin BĂRBULESCU mérnök, tanársegéd dr. Doru VĂTĂU mérnök, előadótanár.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu szeptember.
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
A stílusrétegek IV november 6..
Országos Felsőoktatási Információs Központ Kerekes Gábor.
Máthé Elek Miért jó a nyelvtanároknak? Company Success tréning Budapest, 2007 július 10. mert van net, Web 2.0 és Hot Potatoes.
PET Portál és Blog Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület XXX. Szakmai fórum (2008. március 19.)
MENT Ő HÍRADÓ OMSZ számára készített híradó 1. Számú melléklet.
A 3B ŐSZINTE SZABÓ, A „CSÁSZÁRAI” NEM LEHETNEK NEVETSÉGESEK! ÉLŐ CSAPATELEMZÉS A 3B-VEL SZEMÉLYISÉG ÉS VISELKEDÉS ALAPOKON PALENCSÁR MIKLÓS ÉS A 3B TEAM.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ DOBSON TIBOR tű. dandártábornok.
Fordította: Hornok Miklós. Versenyzési formák: Rövid játszmák ( 4-ig ) Rövidített játszmák 3 nyert szettre Előny nélküli számolás Többszörös verseny.
HÍRADÓ BOULEVARD A HÍRMŰSOROK BULVÁROSODÁSA. TUDÓSÍTÁSOK SZÁMA NEGYEDÉVES BONTÁS.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
A stílus.
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
HOGYAN LÁTJÁK A VÁLLALATI
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
a legnézettebb videó-híranyagokról
Előadás másolata:

SAJTÓMŰFAJOK A nyomtatott sajtó

SAJTÓBELI MŰFAJOK Tájékoztató műfajcsalád Átmeneti műfajcsalád Véleményformáló műfajcsalád

Tájékoztató műfajcsalád Cél: objektív tájékoztatás A véleményalkotást az olvasóra bízni, befolyásolás nem lehet DE: Mo.-n jelenleg még alig van ilyen Műfajok: hír, tudósítás

1. A hír Jellemzői: rövid, objektív, nincs szerző feltűntetve, hírérték, kapuőrök Ki? Mit? Mikor? Hol? (tényhír) Miért? Hogyan? (teljes hír)

1. A hír Kemény hír – puha hír A hír szerkezete: fordított piramis

2. A tudósítás Objektív, de hosszabb Az újságíró az események tanúja A neve is fel van tüntetve

Átmeneti műfajcsalád Objektív tájékoztatás és befolyásolás Jellemző műfajok: interjú, riport

1. Interjú Sajtóbeli beszélgetés, nem egyenrangú Felkészülés, kérdéssorrend Tényinterjú, portréinterjú, körinterjú, stb.

2. Riport Érdekes esemény, állapot, stb. felfedező bemutatása (oknyomozás, tényfeltárás) Párbeszéd, elbeszélés, leírás Utánajárás, feszültségkeltés, történetszerű

2. Riport

Véleményformáló műfajcsalád A cél az olvasó véleményének befolyásolása Műfajok: jegyzet, vezércikk, kritika, stb.