XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Diplomát adó alapszakjaink:
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
A cigányság integrációja Magyarországon
Kozma Judit „Jó gyakorlat - rossz gyakorlat” a roma állampolgárokkal végzett szociálpedagógiai munkában Miskolc, szeptember 12.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
MARTON MELINDA – PAKU ÁRON TÉRSÉGTIPOLÓGIA KOMPLEX TÁRSADALMI MUTATÓK ALAPJÁN.
Az értékrend szerepe egy szilágysági falu magyar lakosainak migrációs stratégiáiban Készítette: Keresztury Ágnes Miskolci Egyetem Kulturális és Vizuális.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
1956-osok életút jellegzetességei a Kádár- korszakban Szerző: Makai Vivien Konzulens: Dr. Valuch Tibor Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Szociológia.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Roma egészségklubok létrehozása és működtetése három dunántúli megyében Sex Edukációs Alapítvány.
„A CIGÁNYOKKAL NEM LEHET BÉKÉSEN EGYÜTTÉLNI” Az önkormányzati vezetők szerint, a cigányok által is lakott települések közel HARMADÁN (31%) a nem romák.
A révkomáromi Selye János Egyetem működése. Az egyetemről általánosságban, annak rövid bemutatása 1918-ban Csehszlovákia megalakulása A felvidéki felsőoktatási.
PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Migrációs trendek és helyi közösségek Baranya megyében Konfliktusok és stratégiák a hátrányos helyzetű kistelepüléseken RAGADICS TAMÁS PTE BTK, SZOCIOLÓGIA.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Nevelés és nevelői attitűdök
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Kultúra a török hódoltság korában
ROMA GYEREKEK AZ ISKOLÁBAN, ROMA FELNŐTTEK A MUNKAERŐPIACON
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Pécs Telep-programok Tenczer tamás EMMI SZÜTFFÁT.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Speciális gyermekvédelem
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A munkahelyi diszkrimináció
A felnőttkori tanulás motivációja és jellemzői Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia –
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Szociális és Gyermekvédelmi feladatellátás a Görögkatolikus Metropóliában.
Kistérségi gyerekesély programok MTA GYEP Iroda SZMI április 21.
Az Evangélikus Egyház szerepe szociális kérdésekben, jó gyakorlatok és egyházi programok.
Iskola és közösség Iskola és közösség I: Iskola és település (oktatásökológiai megközelítés) Iskola és közösség II: Az iskola funkciói (funkcionalista.
RÁCZ ANDREA DEBRECENI EGYETEM, SZOCIOLÓGIA ÉS SZOCIÁLPOLITIKA TANSZÉK Hatékonyságmérések a gyermekvédelmi szakellátásban.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
Felekezetek - identitás
Lejtmenetből lendület
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Szociális segítő a kollégiumokban
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A sikeres hodászi romák és a Görög Katolikus Cigány Egyházközség kapcsolata XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem Szociológia és szociálpolitika Tanszék Szociális munka, III. évfolyam Témavezető: Dr. Czibere Ibolya

Témaválasztás indoklása Integráció Előítélet Sztereotípia Oktatásban résztvevők aránya magas Pozitív példa ismertetése Hodász képében

Hodász nagyközség jellemzője Sz. – Sz. – B. megyében található A lakosság kb. 55% roma Oláh cigányok és romungrók A szegregált részen élők aránya alacsony Oláh cigányok képzettebbek Erős kötődés az Egyházhoz

Görög Katolikus Cigány Egyházközösség Alapkövei: Sója Miklós Mosolygó Béla Gelsei Gábor Emberek segítésére fókuszál Integrált intézményként működik Egyház által finanszírozott intézményrendszer A romák életében fontos szerepet tölt be

Görög Katolikus Cigány Egyházközösség Intézményrendszere Szent Illés Szeretetotthon és Menedékház Idősek napközi Otthona Családok átmeneti otthona Angyalkerti óvoda Közösségi ház

Hipotéziseim Befolyásolja az iskolázottsági szint növekedését Elősegíti társadalmi integrációt Befolyásolja a Munkaerő piaci részvételt Példaértékű együttélés, elfogadás

Kutatási módszer ismertetése Interjú Adatbázis Iskolázottsági szint Érettségivel rendelkezők, főiskolára járók Hólabda módszer Tartalomelemzés Nem reprezentatív

1. Család, családi háttér, gyerekkori jellemzők Kutatási eredményeim 1. Család, családi háttér, gyerekkori jellemzők Szegregált település rész – „Kolerás” Átlagos/jó vagy Szűkös/rossz anyagi körülmények Meleg, érzelem gazdag családi légkör „Bármilyen szegénységben is nőttünk fel, nagyon nagy volt a szeretet, az összetartás, a békesség. Nem volt luxus, mégis boldogak voltunk.”

2. Iskolai karrierpálya, iskolai életút, kapcsolati háló Egyéni életútrajz Első- vagy, másodgenerációs értelmiség Cigány óvoda/”Magyar” óvoda Általános iskola,Középiskola, Felsőoktatás

Szülői motiválás Kapcsolati háló Cél: kitörni akarás, példamutatás, romákon való segítés „Elmennék iskolákba, elmondanám, hogy tanulni kell, hogy ők is elérhetik ezt, amit én. ”

3. Siker és kudarc Vallás szerepe Életszakasz Kapcsolati háló Bölcsőde, Óvoda Felnőttkor Kamaszkor Gyerekkor Csecsemőkor Általános iskola Érettségi Felsőoktatás Szülők Középiskola Életesemény Harmadéves szociálpedagógia hallgató Cigány Egyházközség munkatársai Szakmák elsajátítása Intézményrendszer Cigány nyelvet tanult Siker Kudarc, Törés Középiskolai tanárok Egyetemi tanárok 5. interjú

„Nem mondhatom, hogy voltak kudarcaim, mert ha valaki valamit el akar érni, akkor azt eléri.” Siker életükben: Érettségi Kitörés felsőfokú tanulmányaik

Sikernek tartják, Sikeresnek tartják… Család Példamutatás Közösség formáló Saját cél kitűzése és elérése

Eredményeim Befolyásolja az iskolázottsági szint növekedését Elősegítik társadalmi integrációt Munkaerő piaci részvétel Példaértékű együttélés, elfogadás

Útravalóul „Nem válthatod meg mindenki életét. Nem élhetsz mások helyett, nem lehetsz ott mindenhol, nem hordhatsz minden keresztet, és nem viselhetsz el minden ütést. Mindenki helyett mindent. Nem lehet.” () … DE!!! ... … Ha már egy embernek segítesz, az is siker!

Köszönöm a figyelmet!