A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság 2010. január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Advertisements

Projekt általános bemutatása
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Bozzay Andrásné főosztályvezető
TERÜLETI SZEMPONTBÓL VERSENYKÉPES ÉS KIEGYENLÍTETT MAGYARORSZÁGÉRT Dr. Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős miniszter.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Székely kapuk útja. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: ,77 lej Önrész: 22.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia Felülvizsgálata 2011.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
TDM Szakmai Nap november 21.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Közigazgatási technológia
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Budapest turisztikai Marketingje
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Kővári János országgyűlési képviselő,
1 Civil részvétel és szerepvállalás A helyi és térségi együttműködés lehetőségei és korlátai Rajnai Gábor Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A hargitai legendák és műemlékek nyomában. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: 990.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Projekt azonosító: HUSRB/1203/213/155 Projekt Acronym: Cooling Cubes Integrált fürdőfejlesztési stratégia a magyar-szerb határ menti régión átmenő fő közlekedési.
Kis- és középvállalkozások válaszúton: versenyképesség, innováció, nemzetköziesedés EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS Sass Magdolna Pécs,
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Desztináció-marketing
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Gerje-Körút „A közös program”
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
Előadás másolata:

A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár

A stratégiakészítés előzményei  ÖM Turisztikai Szakállamtitkársága a turizmus fejlesztési irányait 2013-ig meghatározó Nemzeti turizmusfejlesztési stratégiában (NTS) meghatározott feladatok alapján felhívást tett közzé a Kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia készítésére  A megbízás célja: a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégiával és az Új Magyarország Fejlesztési Tervvel mind tartalmi, mind időbeli összhangban lévő kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia és a kiíróval egyeztetett intézkedési terv kidolgozása az ország egészére vonatkozóan a kereslet és kínálat helyzetének, várható alakulásának, valamint a nemzetközi trendek vizsgálata alapján.  A stratégiának tartalmaznia kell: a köz- és a magánszféra együttműködésén alapuló konkrét célokat, irányokat, ezek megvalósítását célzó feladatokat, eszközöket, hozzávetőleges költségvetést, időbeli ütemezést és felelősöket, valamint a monitorozásra vonatkozó javaslatokat. A stratégia térjen ki a turizmus és a kerékpározás kapcsolódási pontjaira, a kerékpáros turizmusra vonatkozóan megfogalmazott célok és irányvonalak más ágazatokhoz (pl. sport, egészségmegőrzés, környezetvédelem, területfejlesztés stb.) való kapcsolódására.

A stratégiakészítés folyamata  Kiterjedt helyzetfeltárás (hazai és nemzetközi keresleti-kínálati trendek, best practice példák)  Széles körű partnerség a helyzetértékelés és a stratégiaalkotás folyamatában:  Szakértői interjúk hazai és nemzetközi kerékpáros civil szervezetek képviselőivel, kerékpáros és kapcsolódó szakterületek szakértőivel, kerékpárosbarát szálláshelyekkel  Szakértői workshopok (Budapesten és vidéken), 30 szakértő részvételével  Online kérdőíves felmérés (866 beérkezett kérdőív)  Fejlesztési stratégia és intézkedési terv kidolgozása  Belső egyeztetések, konzultációk – még folyamatban vannak

A kerékpáros turizmus jövőképe A kerékpáros turizmus jövőképe, hogy legalább mintarégiók szintjén olyan komplex turisztikai termékké váljon, amely  kerékpárosbarát infrastruktúrájának és szolgáltatásainak,  az érintett szereplők koordinált, partneri együttműködésének és  proaktív marketingtevékenységének köszönhetően nagyszámú belföldi kirándulóforgalmat, emellett növekvő belföldi és érzékelhető nagyságú külföldi turistaforgalmat bonyolít, ezáltal mérhető részarányt képvisel az ország turistaforgalmában. A kerékpározás jelentősége – mint aktív szabadidő-eltöltési lehetőség és fenntartható közlekedési mód – növekszik, hozzájárul, sőt, erős kapcsot jelent adott térség más turisztikai termékeinek összefogására, ezáltal erősíti a desztináció versenyképességét, elősegíti a kevésbé látogatott attrakciók bekapcsolását a turizmusba és hozzájárul a fenntartható turizmusfejlesztéshez.

A kerékpáros turista definiálása  Helyváltoztatás – lakóhelyen kívüli kerékpározás  Motiváció – a kerékpározás célja a kikapcsolódás, szabadidő-eltöltés, illetve az ezekhez az élményekhez való hozzájutás  Látnivaló megtekintése, programon való részvétel – valamilyen természeti vagy épített látnivaló megtekintése, élvezete, valamely programon való részvétel a kerékpáros út során  Szolgáltatások igénybevétele, infrastruktúraigény – használ valamilyen háttér- illetve turisztikai infrastruktúrát  Tartózkodási idő hossza – legalább néhány órás időtöltés  Költés – az utazáshoz, kerékpározáshoz kapcsolódóan költ (nem kizáró szempont a költés hiánya, vagy alacsony szintje!)

A kerékpáros turizmus célcsoportjai

A kerékpáros turizmus célcsoportjai 2. Jelenlegi hely a piramisbanCél Elsődleges célcsoportok Lakóhely rekreációs övezetében kerékpározó  Napi kirándulóvá váljon Napi kiránduló  Kirándulás gyakoriságának növelése  Rövidebb (1-2 éjszakás) utazóvá váljon Másodlagos célcsoportok Rövidebb utazásokat tevő  Rövidebb utazások gyakoriságának növelése  Hosszabb utazásokon részt vevő legyen Hosszabb utazásokon részt vevő  Hosszabb utazások gyakoriságának növelése Harmadlagos célcsoportok Nem turisztikai/rekreációs céllal kerékpározó  Lakóhely rekreációs övezetében kerékpározóvá váljon  Nyaralás alatti kerékpározóvá váljon Nem kerékpározó  Napi kerékpározóvá váljon  Lakóhely rekreációs övezetében kerékpározóvá váljon  Nyaralás alatti kerékpározóvá váljon

Fejlesztési irányvonalak  Elsődleges fejlesztési prioritások:  Kerékpáros útvonalak kiépítettsége  Kerékpáros útvonalak nehézsége, vonalvezetése  Információk rendelkezésre állása (térkép, online, tábla)  Másodlagos fejlesztési prioritások:  Kerékpárosbarát vendéglátás  Kerékpáros szolgáltatások (tároló, szerviz, szállítás)  Kommunikálandó értékek  Kerékpáros útvonal környezete  Látnivalók, programok  Szinten tartás: árak, árszínvonal Az ÖM Turisztikai Szakállamtitkársága és a Magyar Turizmus Zrt. a felelős a turisztikai szolgáltatások fejlesztéséért, a turisztikai marketing- tevékenységért, míg a többi feladat megvalósítása (pl. támogatási rendszer működtetése, kerékpáros útvonalhálózat, háttérinfrastruktúra fejlesztése, célterületek elérhetőségének javítása, közösségi közlekedésfejlesztés, széles tárcaközi együttműködésen kell, hogy alapuljon.

Köszönöm a figyelmet!