„Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk” /Eötvös Lóránd/

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Az iskolai dokumentumok
„Ezt egy életen át kell játszani”
Változó tudás kompetencia alapú oktatási programok, befogadó közoktatás TÁMOP Szolnok, június 24. Puskás Aurél szakmai vezető Hálózatkoordináció.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Ihász Gábor Általános Iskola
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Referencia intézmények felkészítése
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.

Kompetensek lettünk? június 27..
 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Informatika tanítása ea.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Előadás másolata:

„Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk” /Eötvös Lóránd/

Ihász Gábor Általános Iskola 8542 Vaszar, Fő u. 9. Tel.: 89/355-010 E-mail: sulivaszar@ sulivaszar.hu www.sulivaszar.hu

A referencia-intézmény fogalma egyedi, más intézmények számára példaértékű, befogadó, működésében koherens, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező, publikálni és átadni képes intézmény.

A referencia-intézmények alapfeltételei 1. Befogadó, és az egyéni fejlődést biztosító oktatás-nevelés eljárásait érvényesítő pedagógiai módszereket alkalmaz Pedagógiai munkájában megjelenik a kompetencia alapú nevelés-oktatás tartalmainak és módszereinek alkalmazása Munkakultúráját nyitott oktatási környezet jellemzi Folyamatos önfejlesztésre kész Kidolgozott külső-belső szakmai kapcsolati formákkal rendelkezik

A referencia-intézmények alapfeltételei 2. IKT eszközöket és módszereket alkalmaz A fenntartó biztosítja és támogatja a referencia-intézményi működés lehetőségét Szervezeti kultúrájára, pedagógiai gyakorlatára a team-munka és a pedagógusok közötti aktív együttműködés jellemző Az intézménynek az általa megjelölt referencia-területen legalább két éves tapasztalata van

Referenciaterületünk "A kompetencia alapú nevelési, oktatási, programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény, referenciahely."

Kompetencia fogalma A kompetencia latin eredetű szó, alkalmasságot, ügyességet jelent.

Kompetenciaterületek Anyanyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos kompetencia Hatékony, önálló tanulás Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség Idegen nyelvi kommunikáció Szociális és állampolgári kompetencia Digitális kompetencia

Kompetens tantestület 1. Felkészültünk Kompetens tantestület 1. Konfliktuskezelés a pedagógiai gyakorlatban 3 fő Burnout tréning 6 fő Az interaktív tábla használata a gyakorlatban 14 fő Mentálhigiénés alapképzés pedagógusoknak 1 fő Drogprevenció 1 fő Kompetencia alapú oktatás - matematika 5 fő Hatékony együttnevelés az iskolában 12 fő Nem szakrendszerű oktatás - magyar 1 fő Nem szakrendszerű oktatás - matematika 1 fő Etika szakos pedagógus szakvizsgával 1 fő Mozgókép- médiatanár – szakvizsgával 1 fő Fejlesztő pedagógus-szakvizsgával 1+1 fő Érzelmi intelligencia és szociális kompetenciafejlesztés 1 fő

Kompetens tantestület 2. Alsós pedagógusok képességfejlesztő képzése 1 fő Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére 1 fő Tanulásmódszertan 14 fő Néptánc oktató 1 fő Drámafoglalkozást vezető 3 fő Testnevelési játékok 1 fő Fogalmazástanítás problémája 1 fő Zenés-táncos mozgásformák alkalmazása 1 fő Személyiségfejlesztés, beszédtechnika 1 fő Gordon tanári tréning 10 fő Háztartástani ismeretek 1 fő Művészet, mozgóképkultúra 1 fő Iskolai könyvtár a NAT tükrében 1 fő

Kompetens tantestület 3. Vizuális nevelés 1 fő Népi játszóházi foglalkozásvezető 1 fő Matematika az általános iskolában 1 fő Bábcsoportvezető képzése 1 fő Személyközpontú pedagógia 1 fő Ünneprendezés 1 fő Módszertani vándorműhely 1 fő Az egészséges életmódra nevelés 1 fő Pedagógusok intenzív továbbképzése /magyar ill. könyvtár/ 2 fő C kategóriás néptánc oktatói működési engedély 1 fő

„Kompetenciaalapú tantermek”

Partnereinkkel a kompetenciák fejlesztéséért 1. Nevelési Tanácsadó Pápa Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat Hunyadi Tsz Sportkör Kilián Diáksport Egyesület Pannon Egyetem

Partnereinkkel a kompetenciák fejlesztéséért 2. Jókai Mór Művelődési és Szabadidő Központ Magyarpolányi Alapfokú Művészet-oktatási Intézmény DUE Országos Iskolarádió Hálózat Pannonhalmi Főapátság Levéltár

Jó gyakorlataink a kompetenciaterületek ötvözete 1. Elődeink nyomán – hagyományőrző alkotótábor Játékos nyelvművelő verseny

Jó gyakorlataink a kompetencia alapú oktatás ötvözete 2. Természetismereti vetélkedő Interaktív diákönkormányzat

Szolgáltatásaink bemutató tanítások szervezése, megtartása jó gyakorlatok, tapasztalatok átadása mentorálás a választott területen hospitálások biztosítása közös kidolgozó, fejlesztő munkában való részvétel konferenciák, szakmai napok, értekezletek lebonyolításában részvétel /helyszín biztosításával, szakmai segítségnyújtással/

A referencia-intézménnyé válás előnyei A szervezeti és módszertani kultúra folyamatosan fejlődik Az innovációs tapasztalatok hasznosulnak Az intézményközi együttműködés erősödik Nő az iskola kapcsolatrendszere A pozitív visszajelzések új lendületet adnak a pedagógusoknak

Mozaikok a kompetencia alapú oktatásunkból Digitális kompetencia fejlesztése Hatékony, önálló tanulás

IKT eszközökkel az egyéni haladásért nyelvi és más órákon

Fejlesztőfoglalkozáson Sakkal és szorobánnal a logikus gondolkodásért

Van aki barkácsol mások sütnek, főznek Kísérletezve tanulni Van aki barkácsol mások sütnek, főznek

Esztétikai, művészeti nevelés Zenével tánccal bábbal Népművészeti alkotásokkal

„Nem az a tapasztalat, ami az emberrel történik, hanem az, amit kezdeni tud vele.” (A. Huxley)