Készítette: Batári Csilla Andragógia MA L 2011-2012. II. félév.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
 Kiemelkedő utánpótlás nevelés  Saját tulajdonú sportcsarnok  infrastruktúra  Nyitás a szabadidő és közösségi programok felé.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Átjáró: szférák között - Kulturális antropológia és civil szervezetek. Alkalmazott antropológiai módszerek egy miskolci civil szervezet tevékenységében.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, okt. 20.
Gyermekvédelmi munka áttekintése
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
A modern szabadidő gender-szempontú vizsgálata hallgatói mintában
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
A holokauszt tanítása iskolámban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A Budapesti Népoktatási Kör. A Budapesti Népoktatási Kör megalakulásának előzményei, szerveződésének körülményei és átalakulásai.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Könyvtári és Informatikai Szövetség
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Negyedik előadás Március 11
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Feln ő ttképzés és regionalitás Juhász Erika Ph.D. F ő iskolai docens Debreceni Egyetem TEK BTK.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Iskola és mobilitás Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Ernő Az előadást készítette: Péter Erzsébet.
Bevezetés a pályatanácsadási rendszerek összehasonlító elemzésébe
„A kultúra azért különlegesen szép terméke az emberi viselkedésnek, mert egyedi és megismételhetetlen. Minden igaz közösség egyszeri jelenség. A kultúra.
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
A vidéki tér sikertényezői
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
A muzeális intézményrendszer átalakítása
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Elgondolások az aktív időskor programjára,
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A kötöttpályás szakma perspektívái konferencia június 12. Az egész életen át tartó tanulás és a foglalkoztathatóság javítása Országos Foglalkoztatási.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB , BMA-HEBD-322.5, BBV , BMVD , BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás 2015.
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
Az Európai Unió gazdasági joga I. Dr. Nagy Csongor István egyetemi docens.
Kialakulása, nyugati és keleti
A szakiskola jelene és jövője
AZ OLVASÓSAROK MŰKÖDÉSÉNEK ELŐNYEI
A babiloni fogság.
Népfőiskolák Magyarországon
LEADER, Identitás, Sport
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Esély a szülőknek, lehetőség
I. Az első világháború és jellemzői Az első világháború frontjai
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
Előadás másolata:

Készítette: Batári Csilla Andragógia MA L II. félév

Az oktatási formák kialakulása elsősorban történelmi okokra vezethető vissza  Gyökerek, hagyományok => új és új tanulási folyamatokat generál  Kezdetek: Tóra, Talmud, diaszpóra

Felgyorsult társadalmi integráció  Gazdasági, társadalmi változások  Erőszakos és önkényes elválasztás  Tradicionális közösségek összetartó ereje meggyengült – Talmud ereje csökken  „Világiasodó” iskolarendszerű felekezeti iskolázás  Társadalmi integráció => zsidóság rétegződése  A II. világháború, mint mérföldkő  60-as évek – kiesett évek pótlása

Holokauszt – „teljes elégetés” – európai zsidó áldozat  A zsidók kizárása a civil társadalomból  60-as évek: a szellemi élet a fővárosban koncentrálódott  Zsinagógák, rabbik, szemináriumok, előadások  Országos Rabbiképző Intézet  Oktatási és közösségi intézményhálózat  Tanítás, tanulás iránti igény felértékelődik  Újra éled a felnőttoktatás!

Az izraeli felnőttoktatás  Bevándorlók érkezése az „Ígéret Földjére”  Egységes államba való integrálódás  Harmóniára törekvés  A kultúra legyen mindenki számára elérhető  Egész életen át tartó folyamattá kellett válnia  „Visszatérés joga” – ulpán – programok  Szakképző iskolák szerepe

Izraeli Nyílt Egyetem  Közel 400 kurzus – hallgató – átlag 30 éves  Tradicionális közösségek összetartó ereje meggyengült – Talmud ereje csökken  „Világiasodó” iskolarendszerű felekezeti iskolázás  Társadalmi integráció => zsidóság rétegződése  A II. világháború, mint mérföldkő  60-as évek – kiesett évek pótlása

Többoldalú oktatás  Szabadidő hasznos eltöltése  Bibliai, archeológiai, történelmi tárgyú kurzusok  Régészet hagyományai  Televíziózás terjedése  Internet  Távoktatás

 Hátrányos helyzetűek oktatása  Szülők oktatása  Második esély lehetőségének megteremtése  Politikai és társadalmi események hatásai  Technikai és gazdasági fejlődés  Munkanélküliek átképzése  Új technológiák elterjedése  Több jól képzett felnőttoktató

Összegzés  Nagy az intézmények felelőssége  Évezredes hagyományok megőrzése  Új típusú intézményrendszer  Egész életen át tartó tanulás  Alkalmazkodnunk kell a körülményekhez!!!

Szakirodalom:  Zádori Iván: A felnőttoktatás zsidó hagyományai és a mai zsidó felnőttképzés  Dr. Blau Lajos és Dr. Klein Miksa: Emlékkönyv a Ferenc József Országos Rabbiképző Intézet ötven éves jubileumára I. kötet.  A Rabbiképző első 50 éve. Budapest, oldal

Köszönöm a figyelmet! (Batári Csilla)