1 II. Thermal & Wellness Egészségturisztikai és Életmód Kiállítás és Konferencia Az egészségturizmus perspektívái A fürdőfejlesztéseket alakító és befolyásoló.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Fürdők eredményes gazdálkodásának lehetőségei
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
1)Fizikai infrastruktúra (business center-ek,, szolgáltatott irodák és ipari létesítmények) 2)Üzleti szolgáltatások (projektmenedzsment, pénzügyi és HR-
International Spa Association Nemzetközi SPA Szövetség
„Gyógyító Régiók” A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Hogyan segítheti a telematika az egészségügy fejlesztését? Dr. Csurgó B. Mária SOTE Családorvosi Tanszék Egészségügyi információs rendszerek, távegészségügyi.
A turizmus rendszer környezete
Fürdők eredményes gazdálkodásának lehetőségei Kaposvár, június 2. Kihívások és megoldások – költséghatékonyság lehetőségei az önkormányzati gazdálkodásban.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
A vállalkozások környezete
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
A külső környezet elemzése
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
III. A logisztika jövője
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése
Egészségturizmus fogalma
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A kulturális turizmus trendjei és a
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
Azért egészségturizmus, mert:  Dinamikus fejlődés,  Rohanó életmód,  Célcsoport bővülés,  Pozitív gazdasági hatások,  2000.,  2003.,  ,
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
A magyar-szerb Szomszédsági (interreg) program első kiírásának tapasztalatai egy megvalósult projekt tükrében Ricz András Regionális Tudományi Társaság,
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Dr. House is hasznosnak találná – az MD Consult online referensz-rendszere Előadók: Agnieszka Wlaszczyk, Mikulás Gábor Elsevier Health Sciences.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A külső környezet elemzése
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet
Előadás másolata:

1 II. Thermal & Wellness Egészségturisztikai és Életmód Kiállítás és Konferencia Az egészségturizmus perspektívái A fürdőfejlesztéseket alakító és befolyásoló tényezők

2 Jelenlegi helyzet A természeti katasztrófákon a turizmus viszonylag gyorsan túl tudta tenni magát, anélkül, hogy bármi komolyabb lépést kellett volna tenni a megelőzés és a változás érdekében. A politikai válságok és különösen a gazdasági válság átrendezi a világgazdaságot és a turizmus körülményeit is. Az új prioritások és megváltozott elvek jelentős hatással vannak a turizmus átalakulására is. A hatások enyhítése érdekében fokozott figyelmet kell szánni a változó vendégigényeknek való megfelelésre!

3 Trendek : WTM global trends report  Vissza a gyökerekhez-elv markáns érvényesülése  Specializáció: a célcsoportok szűkítésének „kényszere”  Az utazók előtérbe helyezik a fenntarthatóságot az utazási mód, szálláshely, szolgáltatások kiválasztása során  Felhasználó-barát all-inclusive website-ok: a célcsoport szűrőjeként működnek  Árazási rugalmasság (éttermek, szállás, repjegyek, stb. területén)  Hiteles utazási élmény iránti vágy egyre erősebb  Spa-k, fürdők esetében:  főként a középosztályt célozzák meg  döntési faktorként jelennek meg az úti cél kiválasztásában (spa resorts, és fürdők)  Vendégigények:  rövid idő alatt a kezelések hatásának maximalizálása  helyi hagyományokhoz illeszkedő kínálat iránti igény felerősödése  különböző szövetségek minősítései alapján (is) történő választás

4 Trendek : BISA (British International Spa Association)  Az egészségtudatosság és a megelőzés egyre nagyobb hangsúlyt kap mind a hétköznapi életben mind az úticélok kiválasztásában  A felhasználók jelentős tudásbázissal rendelkeznek az internetnek köszönhetően  Több szabadidő, magasabb diszkrecionális jövedelem jellemzi az utazókat  Az egészséges élet vágya felerősödik (utazás alatt és a mindennapokban is)  A spa-k és a gyógycentrumok ma már nem csupán a tehetősek kiváltsága  A spa-kban igénybevehető kúrák az élethosszig tartó wellbeinget szolgálják (beépülnek a mindennapokba)

5 Eltérő terminológiák és jellemző fürdő- szolgáltatások az egyes földrészeken A három fő régió – Európa, Észak-Amerika, Ázsia – eltérő jellemzői:  Európa (Therme, Bad, spa, fürdő): víz jelenléte elengedhetetlen  Észak-Amerika (day spa): életstílus, test és lélek harmóniája, egészséges termékcsomagok, étkezés, életmód  Ázsia: tradícionális kezelések, természetgyógyászati elemek Közös jellemzők:  Növekvő igény az érzékelhető, bizonyítékokon alapuló hatású kezelések iránt (egyre fontosabb a tudományos háttér)  Az egészségturizmus és egészségügy közeledése  Az üdülőhelyek ingatlanpiaci értéke emelkedik a fürdők jelenlétének és dinamikus fejlődésének köszönhetően

6 A jövő fürdőinek vendégigényekre alapozott tervezési alapelvei I.  Misztikusság a szolgáltatásokban már nem trend – átláthatóságot kell biztosítani minden téren (kezelések eredménye, ára, stb.)!  Más, távoli kultúrák megismerését támogassa a fürdő (pl. Ausztriában a kínai fürdőkultúrára épülő AsiaSpa)  Mobil spa-szolgáltatások elterjedése pl. repülőkön, irodában, otthon  A spa-élmény hazavitele (a fürdőkben használt masszázsolajok, fürdősók, pakolások, egyéb kellékek megvásárlási lehetősége a fürdőshopban az élmény otthoni felidézése érdekében)  A tradicionális vízalapú kezelések újra reneszánszukat élik, ennek megfelelő fejlődésre fel kell készülni  Az internetben rejlő lehetőségek fokozottabb kihasználása – 2.0 webtartalmak (blogok, tapasztalatcserék, fórumok)

7 A jövő fürdőinek vendégigényekre alapozott tervezési alapelvei II.  Örök favoritok: meleg kezelések, tradicionális kínai medicína, szépészet, és újdonságként a medical-wellness  Design egyre nagyobb hangsúlyt kap – fontos az autentikusság (regionális adottságokhoz illeszkedő design, berendezés, kezelések)  A fürdőnek és a hozzá kapcsolódó hotel(ek)nek egységes arculatban kell megjelennie  Egyéni igényeknek való megfelelés, rugalmasság kényszere  Vissza a természethez  Fittness és egészséges életmód hangsúlyozása  Energiatakarékosság! És ennek megjelentetése a marketingben is! Célcsoportspecifikus, személyre szabott ajánlatok és célzott marketing alapozzák meg a hosszú távú trendeket!

8 Magyarországi helyzet Kiváló adottságok a hazai fürdők fejlődéséhez:  Jelentős gyógyvízkészlet, a gyógyturizmusunk és a gyógytényezőkre alapozott rehabilitációban nyújtott szolgáltatásaink jó híre  Fejlett, hagyományokkal rendelkező fogászati turizmus (jelentőségét mutatja, hogy ma már hasonló bevételeket realizál, mint a fürdők)  Fejlett gyógyszeripar és kutatási háttér  Nő az esztétikai, plasztikai sebészetet igénybe vevők száma és az infrastruktúra is ennek megfelelően fejlődik  Wellness-turizmus fejlett infrastruktúrával, növekvő hozzáadott egészségügyi szolgáltatásokkal rendelkezik

9 A válság hatásainak enyhítése érdekében teendők a nemzetközi trendek tükrében  Stratégiai szempontjaink újragondolása szükséges, a körülmények változása hatására adottságaink és lehetőségeink alapján az egészségturizmusnak kiemelt prioritássá kell válnia  A speciális adottságokra épített (kulturális és eseményturizmus) és a tudás, adottság és hozzáadott érték alapú turizmus (egészségturizmus) gazdasági jelentőségének és újdonságainak kihasználása

10 A sikeres fürdőfejlesztés kulcsszavai:  Brandépítés  Specializáció, pozicionálás  Markáns, megkülönböztető internetes fellépés  Bio-Öko – természetesség  Rugalmasság – testreszabottság a kezelésekben  Magas minőség  Folyamatos fejlesztések, finomítások

11 Üzemeltetés – a gazdasági siker feltétele  Specializáció  A termál víz sokoldalú kihasználása  Költségoptimalizálás  Árbevétel orientáltság  Magas minőség  Marketingtevékenység hatékonyságának növelése

12 Tanulmányozásra javasolt források Honlapok:  ISPA –  BISA –  WTM – Global Trends report  Deutsche Medical-Wellness Verband  Spa Business Verlag  European Spas Association  European Spas and Health Resorts

13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Molnár László, ügyvezető igazgató