A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
20 éves a Tisza Volán SC Labdarúgó Szakosztálya
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Készítette: Batári Csilla Andragógia MA L II. félév.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
ISKOLASZÖVETSÉGTŐL A KÖZKINCSIG (EGYMÁST GENERÁLÓ KULTURÁLIS HÁLÓZATOK KOM.-EGOM. MEGYÉBEN) DÉR GUSZTÁV Farkasgyepü, ELŐADÁSOMBAN EGYMÁST.
Emberi Erőforrások Minisztere alapította,
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
E-számlázás Veszprém Lengyel Tibor elnök-vezérigazgató Euroexpert Holding zRt elnök Magyar Könyvelők Országos Egyesülete
A kutatási program rövid bemutatása
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A közösségi élet vizsgálata Völcsökön avagy a „hiány” funkciójáról
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
Az e-learning a felnőttképzésben projekt Papp Lajos Műegyetemi Távoktatási és Felnőttképzési Központ.
A fejlesztés hatása a szervezetre
Az észak-magyarországi régió idegenforgalma
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
Párválasztásról alkotott vélemények főiskolás hallgatók körében Konzulens tanár: Szabó Sándorné Dr. Főiskolai Docens Készítette: Cselényi Nikolett Andragógia,
A tételek eljuttatása az iskolákba
Feln ő ttképzés és regionalitás Juhász Erika Ph.D. F ő iskolai docens Debreceni Egyetem TEK BTK.
A felnőttkori tanulás az informatika korában Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia – Dr.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A magyar munkajogi szabályok harmonizációja az EU-ban
MATARKA szakmai nap Miskolci Egyetem Könyvtár, Levéltár, Múzeum március 24. KÖSZÖNTJÜK A RÉSZTVEVŐKET!
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs.
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
szakmérnök hallgatók számára
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
FELNŐTTKÉPZŐ SZERVEZETEK… Borsi Árpád főtitkárFVSZ Budapest, 2008.augusztus 27.
ANDRAGÓGIATÖRTÉNET.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Milyen szemléletváltást követel meg a választható portfoliós rendszer bevezetése a pénztáraktól? Pénztárkonferencia 2008 Biró Gergely.
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
VIII. Közművelődési Nyári Egyetem Művelődés – műveltség Szeged A felnőttnevelés a művelődés rendszerében.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Felnőtt- és Szakképzési Csoport A szak- és felnőttképzési csoport 2002 szeptembere óta létezik Elke Gruber alapításásval: Univ.-Prof. Mag. Dr. Elke Gruber.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
ÁPOLÁS SZAKFELÜGYELET MÓDSZERTANA
Felnőttképzés Hálózat a hálózatban (CNAP & Regionális Képző Központok Hálózata)
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
Előadás másolata:

A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia

A prezentációm vázlatpontjai:  A felnőttképzés funkcióinak változása Magyarországon  A kutatás behatárolása  Az intézmény vizsgálatának szempontjai ─ A vizsgálat kiterjedése ─ Eredmények, részeredmények  Hivatkozások

A felnőttképzés funkcióinak változása Magyarországon  Kialakulása: nem köthető konkrét időhöz  18. sz.-ig: kisebb mozgalmak  19.sz.-ban: szervezettebb népművelés  20.sz.-ban: intézményesített közösségi nevelés  Napjainkban: sok új szereplő a felnőttoktatás piacán; uniós támogatások  A jövőben: átfogó szemléletváltás szükségessége

Kutatás behatárolása:  Országos: A magyarországi felnőttképzés alakulásának története  Lokális: Miskolci Kulturális és Szabadidő Központ vizsgálata  Kutatás módszerei: - szakirodalom elemzése - dokumentumelemzés - empirikus kutatás →(interjú és kérdőív segítségével)

Az intézmény vizsgálatának szempontjai

A vizsgálat kiterjed:  Az intézményre (története, tevékenységi körei, tevékenységének változásai→ főként a felnőttképzés vonatkozásában)  Az intézmény közművelődési szakmai csoportjára (szakmai végzettség, hozzáállás, tájékozottság)  Az intézmény rendszeres látogatóira (intézményhez való viszonyulás, felnőttképzéssel, dolgozókkal, intézménnyel kapcsolatos elégedettség)

Hivatkozások  Zrinszky László (1995): A felnőttképzés tudománya. Bevezetés az andragógiába. Budapest, OKKER Oktatási Iroda, p.  Sári Mihály (2001): A művelődési otthonok négy generációja. In: Tudásmenedzsment, 1. szám, p.  Sári Mihály (2006): A képző intézményrendszer változásai. In: Lada László (szerk.): Az andragógia korszerű eszközeiről és módszereiről. Budapest, NFI, p.  Varga A. Tamás (1983):A művelődési otthon funkcionális rendszere. In: Vercseg Ilona (szerk.): Tallózó. Alapvetés. Szöveggyűjtemény a „nyitott” művelődési otthoni tevékenységhez. Budapest, Múzsák Közművelődési Kiadó, p.  Varga A. Tamás (1983): A művelődési otthon alaptevékenységének rendszere. In: Vercseg Ilona (szerk.): Tallózó. Alapvetés. Szöveggyűjtemény a „nyitott” művelődési otthoni tevékenységhez. Budapest, Múzsák Közművelődési Kiadó, p.  Harangi László (2000): A non-formális felnőttoktatás helyszínei és aktorai. In: Harangi László ─ Pordány Sarolta (szerk.): Felnőttképzés a közművelődésben. Budapest, MMI, 9-34.p.

Hivatkozások  Pordány Sarolta (2000): Fejlesztési irányok és szükségletek az iskolarendszeren kívüli felnőttképzésben. In: Harangi László ─ Pordány Sarolta (szerk.): Felnőttképzés a közművelődésben. Budapest, MMI, p.  Kormos Sándor (1999): Közművelődési intézmények és szervezetek. Nemzeti Tankönyvkiadó Rt., Budapest, 8-49.p.  Orbán Hedvig (2006): A felnőttoktatás helyzete Szeged közművelődési intézményeiben In: Kultúra és Közösség, 1. szám, 7-13.p.  Mayer József (2003): A tanulási környezet (meg)változása az iskolarendszerű felnőttoktatásban. In: Mayer József ─ Singer Péter: A tanulás kora. Felnőttoktatási Akadémia. Gyula Budapest, Országos Közoktatási Intézet, p.  Bordás István (2007): Szemléletváltás szüksége a felnőttképzésben. In: Keresztmetszetek. Felnőttképzés és közösségfejlesztés Borsod –Abaúj-Zemplén megye négy kistérségében. Miskolc, Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közművelődési és Idegenforgalmi Intézet, p.  Peter Faulstich (1997): A felnőttoktatás mint szakma. In: Peter Faulstich ─ Rudi Rohlmann (szerk.): Felnőttoktatás, továbbképzés és élethosszig tartó tanulás. Budapest, Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete, 7-12.p., p

Köszönöm a figyelmet!