Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0015 azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Közösségi pedagógiai gyakorlat
Felvételi tájékoztató
„Legyél te is természettudós”
Balesetvédelem és laborrend
„Jó gyakorlat” Kisfizikus tábor
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Pályaválasztás 2014/15.
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Az Öveges laboratórium működése Szilágyi Tibor laborvezető.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Bemutató konferencia Békéscsaba, március 03. Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / Zátonyiné Fazekas Erzsébet intézményvezető,
Tehetségpont létrehozása
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Beiskolázási tájékoztató december
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Felvételi tudnivalók Pályaválasztás a es tanévben.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Szakmai disszeminációs műhelykonferencia Békéscsaba, február 10. Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! projekt bemutatása TÁMOP /
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Bevezetés a kémia „rejtelmeibe” Lennert József szaktanár Szakmai.
2012/2013 Implom József Általános Iskola
1 Pályaválasztás 2011/2012 Implom József Általános Iskola.
A kerekasztal résztvevői
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Szakmai munkánk a pályázatban
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Általános iskola első osztály
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
A felvételi eljárás elemei
SzeReTeD …ahol a tudományt megszereted!
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
TÁMOP / Kötelező nyilvánosság, nyílt nap – Érd, szeptember 25. Vörösmarty Mihály Gimnázium– 2030 Érd, Széchenyi tér 1. Pályázat.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
FASORI LABORGYAKORLATOK
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
SZAKMAI FÓRUM 2012.OKTÓBER 17. HEVES EÖTVÖS JÓZSEF REFORMÁTUS KÖZÉPISKOLA, SZAKISKOLA ÉS KOLLÉGIUM.
Záró konferencia Pályázati cél Az iskolás korú gyermekek, tanulók természettudományos érdeklődésének felkeltése, ismereteik mélyítése.
Közismeret február 11.. természetismeret Tanulói dossziék, dobozok kiszállítása: –február utolsó hetétől Regionális konferenciák a tapasztalatcsere.
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
Regionális konferencia
A felvételi eljárás elemei
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető Laborbemutató konferencia Békéscsaba, március 03.

A április elejétől október 14-éig elvégzett főbb tevékenységek :  A meglévő eszközök felmérése, az új eszközök rendelésének előkészítése.  A folyamatosan érkező laboreszközök átvétele, rendszerezése.  A foglalkozások beosztásának elkészítése.  Az I. kísérleti csomagok (kémia, biológia, fizika) és feladatlapok összeállítása tantárgyanként.  A kísérletekhez szükséges eszközök, anyagok előkészítése. A foglalkozások indításának előkészítése

 A laboratóriumban használatos dokumentumok kidolgozása:  Tűz- és munkabiztonsági utasítás.  Tűz- és munkabiztonsági oktatás.  Jegyzőkönyv tűz- és munkabiztonsági oktatásról.  Laborrend.  Foglakozási naplók (délelőtti foglalkozások, tehetségműhelyek, emelt szintű képzések, laborbemutatók). A foglalkozások indításának előkészítése

 A labor szaktanárainak oktatása az IKT eszközök (interaktív tábla, ActivInspire szoftver, szavazórendszer) használatára.  Tájékoztató megtartása a partnerintézmények igazgatóinak.  Továbbképzés lebonyolítása a partnerintézmények szaktanárainak három csoportban (labor, kísérleti csomagok bemutatása).  Labort népszerűsítő foglalkozások megtervezése („aulás” előadás, laborbemutató iskolánk diákjainak).  Délutáni tehetséggondozó foglalkozások megtervezése A foglalkozások indításának előkészítése

 A csoportokat a váróteremben fogadjuk. Minden diák kap egy mappát, amiben a feladatlapokat gyűjti, és a mappát az utolsó foglalkozáson megkapja.  A váróteremben röviden tájékoztatjuk a tanulókat a program céljáról, a foglalkozások menetéről.  Egy napon két idősáv van a foglalkozások számára. A sávok között legalább egy óra szabadidő van a laboránsoknak az előkészítésre.  A foglalkozásokon a hangsúly a tanulói kísérleteken van.  A foglalkozás végén a tanulók értékelik, hogy hogyan érezték magukat a laborban (smiley lap).(smiley lap) Délelőtti foglalkozások

 TERMOSZ konferencia Budapest, laborátadó ünnepség Gyula, szakmai napok - Szeged, Berettyóújfalu, Kiskunfélegyháza.  Két iskolai nyílt nap.  Konferenciák szervezése (műhelykonferencia, laborbemutató konferencia, szakmai konferencia).  Fogadjuk a szakmai tapasztalatcserére bejelentkező laborokat.  Havi három kísérlet feltöltése a projekt honlapra.honlapraDisszemináció

Tapasztalataink szerint a hozzánk látogató fiatalok jól érezik magukat a laborban. Célunknak tekintjük, hogy felkeltsük bennük az érdeklődést, és jó néhányukban megerősítsük az elhivatottságot a természettudományok iránt, így – ha talán csekély mértékben is - hozzájárulva ezen tudományterület fejlődéséhez. Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Laborbemutató konferencia Békéscsaba, március 03.

Laborfoglalkozás: Petőfi Általános Iskola 7.b kémia Komjáthy Nóra, Lennert József Kísérő tanár aláírása ……………………………………………….. visszavissza Békéscsabai Belvárosi Általános Iskola és Gimnázium Öveges laboratórium 97,5% 2,1%0,4%