A Bálint Márton Általános és Középiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Tehetségazonosítás gyakorlata
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
„Ezt egy életen át kell játszani”
Iskolánkról.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Iskolánk pedagógiai programja
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
A pszichológiai mérés alapjai
DARUS a gyermekekért.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
DARUS a gyermekekért.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

A Bálint Márton Általános és Középiskola alsó tagozatának bemutatása

A fórum tematikája Az iskola épületei Az emelt szintű képzésről Segítség az óvoda és az iskola közti átmenet megkönnyítéséhez A szülői szervezetek működéséről Az iskola pedagógiai módszereiről, a nevelési elvekről Az Önök által javasolt témák

Nyílt nap időpontja: 2013. március 20. (szerda) 8-12.30 h 8-8.55 h tájékoztató 8.55 - 11.35 h tanítási órák 11.45 - 12.30 h konzultáció Szülőknek szóló elméleti és gyakorlati tájékoztató. Gyerekeket nem várunk.

Missziónk A tehetséget vagy a jól teljesítés területeit keressük, a lemaradókat egyéni fejlesztéssel felzárkóztatjuk; a „kultúra teljességének” és az alapvető emberi értékeknek a közvetítése során.

Milyen tantárgyakat tanulunk? - anyanyelv 9 óra, - matematika 5 óra, - embertan 1 óra, - etika/hittan 1 óra, - környezetismeret 1 óra, - ének-zene, furulyázás 2 óra, - néptánc 1 óra, - bábozás 1 óra - vizuális kultúra 2 óra, - barkácsolás 1 óra, - testnevelés 5 óra, - szabadidő 10 óra

Emelt szintű képzésről Természettudományos-matematikai: 1 óra logika, 6 óra matematika Ének-zene: (a zeneiskola tanárai) 2 óra szolfézs, néptánc 2 óra Anyanyelvi: 1 óra dráma, 1 óra szövegértelmezés Általános képzést nyújtó.

A napirendről Egész napos tanulás. 7.00 h - 7.30 h ügyelet, 8.00 h - 11.35 h tanulás, 11.45 h - 13.45 h szabadidő, 13.45 h - 15.15 h tanulás, 15.30 h - 17.00 h ügyelet.

Osztályfőnökök 1. Anyanyelvi emelt szintű osztályban: Kollár Monika 2. Ének-zene emelt szintű osztályban: Bíró Szilvia 3. Természettudományos-matematika: Kisné Temesvári Tünde 4. Általános tantervű osztályban: Elekné Morvai Bernadett

Néhány szó az épületről és a tantermek felszereltségéről Szaktantermek: báb, rajz és kézműves, drámaterem és táncterem, természettudományi, zeneterem és könyvtár, informatika termek, pihenőszoba, interaktív táblák, uszoda a mindennapos testneveléshez.

Óvodából az iskolába

A család és az iskola kapcsolata Az iskola értékrendjének megismerése és elfogadása. Szakszerű segítségnyújtást szeretnénk adni: a tanuláshoz és a neveléshez, a jutalmazás és a büntetés formáinak alkalmazásához, az értékeléshez.

Játék a gyermek életében A gyermek alaptevékenysége: számára öröm, pozitív élmények kísérik. Játékszituációban könnyebben lehet nevelni. A tanulást szolgálja: ismeretet ad és képességeket, gondolkodást fejleszt, Fontos a társas kapcsolat hatása. Ne legyen túl sok játék!

Tévézés Ne tiltsuk, mert művelődést és szórakozást jelent! Ne a játék és az otthoni munka helyett használja! Válogasson a műsorokban! Beszélje meg a szülővel a látottakat!

Értékelés a családban Jutalmazás: A helyes magatartás megerősítése. A jutalmazás hatásának feltételei: Legyen megérdemelt és erőfeszítés eredménye. Bátortalant gyakrabban jutalmazzuk, a magabiztost kevésbé. Egységes álláspont legyen a felnőttek között! Legyen megérdemelt! Különböző formái vannak: mosoly, ölelés.

Hatékonyságának feltételei: Büntetés Hatékonyságának feltételei: Az elkövetett cselekvés mértékétől függjön! Az egyéniséget vegyük figyelembe! A szülők egyezzenek meg! Méltányos legyen! Tárgymegvonásos büntetés. Fizikai büntetés.

Eredményes büntetés elvei Az időzítés elve Az értelmezés elve A következetesség elve Az alternatíva elve A feloldás elve

Köszönjük a figyelmet!