A Bálint Márton Általános és Középiskola alsó tagozatának bemutatása
A fórum tematikája Az iskola épületei Az emelt szintű képzésről Segítség az óvoda és az iskola közti átmenet megkönnyítéséhez A szülői szervezetek működéséről Az iskola pedagógiai módszereiről, a nevelési elvekről Az Önök által javasolt témák
Nyílt nap időpontja: 2013. március 20. (szerda) 8-12.30 h 8-8.55 h tájékoztató 8.55 - 11.35 h tanítási órák 11.45 - 12.30 h konzultáció Szülőknek szóló elméleti és gyakorlati tájékoztató. Gyerekeket nem várunk.
Missziónk A tehetséget vagy a jól teljesítés területeit keressük, a lemaradókat egyéni fejlesztéssel felzárkóztatjuk; a „kultúra teljességének” és az alapvető emberi értékeknek a közvetítése során.
Milyen tantárgyakat tanulunk? - anyanyelv 9 óra, - matematika 5 óra, - embertan 1 óra, - etika/hittan 1 óra, - környezetismeret 1 óra, - ének-zene, furulyázás 2 óra, - néptánc 1 óra, - bábozás 1 óra - vizuális kultúra 2 óra, - barkácsolás 1 óra, - testnevelés 5 óra, - szabadidő 10 óra
Emelt szintű képzésről Természettudományos-matematikai: 1 óra logika, 6 óra matematika Ének-zene: (a zeneiskola tanárai) 2 óra szolfézs, néptánc 2 óra Anyanyelvi: 1 óra dráma, 1 óra szövegértelmezés Általános képzést nyújtó.
A napirendről Egész napos tanulás. 7.00 h - 7.30 h ügyelet, 8.00 h - 11.35 h tanulás, 11.45 h - 13.45 h szabadidő, 13.45 h - 15.15 h tanulás, 15.30 h - 17.00 h ügyelet.
Osztályfőnökök 1. Anyanyelvi emelt szintű osztályban: Kollár Monika 2. Ének-zene emelt szintű osztályban: Bíró Szilvia 3. Természettudományos-matematika: Kisné Temesvári Tünde 4. Általános tantervű osztályban: Elekné Morvai Bernadett
Néhány szó az épületről és a tantermek felszereltségéről Szaktantermek: báb, rajz és kézműves, drámaterem és táncterem, természettudományi, zeneterem és könyvtár, informatika termek, pihenőszoba, interaktív táblák, uszoda a mindennapos testneveléshez.
Óvodából az iskolába
A család és az iskola kapcsolata Az iskola értékrendjének megismerése és elfogadása. Szakszerű segítségnyújtást szeretnénk adni: a tanuláshoz és a neveléshez, a jutalmazás és a büntetés formáinak alkalmazásához, az értékeléshez.
Játék a gyermek életében A gyermek alaptevékenysége: számára öröm, pozitív élmények kísérik. Játékszituációban könnyebben lehet nevelni. A tanulást szolgálja: ismeretet ad és képességeket, gondolkodást fejleszt, Fontos a társas kapcsolat hatása. Ne legyen túl sok játék!
Tévézés Ne tiltsuk, mert művelődést és szórakozást jelent! Ne a játék és az otthoni munka helyett használja! Válogasson a műsorokban! Beszélje meg a szülővel a látottakat!
Értékelés a családban Jutalmazás: A helyes magatartás megerősítése. A jutalmazás hatásának feltételei: Legyen megérdemelt és erőfeszítés eredménye. Bátortalant gyakrabban jutalmazzuk, a magabiztost kevésbé. Egységes álláspont legyen a felnőttek között! Legyen megérdemelt! Különböző formái vannak: mosoly, ölelés.
Hatékonyságának feltételei: Büntetés Hatékonyságának feltételei: Az elkövetett cselekvés mértékétől függjön! Az egyéniséget vegyük figyelembe! A szülők egyezzenek meg! Méltányos legyen! Tárgymegvonásos büntetés. Fizikai büntetés.
Eredményes büntetés elvei Az időzítés elve Az értelmezés elve A következetesség elve Az alternatíva elve A feloldás elve
Köszönjük a figyelmet!