Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Befektetett eszközök, tárgyi eszközök, forgóeszközök
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Eladásösztönzés (Sales promotion)
2013. október 10. Bogsch Erik A gyógyszeripar válasz a kihívásra.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
TÉNYLEG CSAK EZ MOTÍVÁL?
Leslie Chadwick: Vezetői számvitel
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Validálás & verifikálás
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
Minőségmenedzsment 2. előadás
Minőségirányítás a felsőoktatásban
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
„Disputare necesse est” Dr. Buzás László a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetségének igazgatója november 7. GÖD.
Az orvoslátogatás szerepe a gyógyszer-értékesítésben
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Leslie Chadwick Vezetői számvitel c. könyvének ismertetése Készítette: Nagy Katalin (PAURWK)
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Titokzatos vásárlók.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
© 2007 GKIeNET Kft. A környezettudatosság és informatika Lőrincz Vilmos.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Sponsorare necesse est
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
Mennyibe kerül az adófizetőknek a Gyurcsány-kormány egy állami vezetője? január 4. Luxusbaloldal - luxuskormányzás.
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Online értékesítési modellek
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
Termék & Márka Kopcsay László.
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
A tőkebefektetés 50 árnyalata Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, december 11.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
Pénzforgalom a bankszámlán
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói. 1. Likviditási mutatók Arányszámok, amelyek a rövid lejáratú kötelezettségek likvid eszközökkel való fedezettségét.
CÉL – ADAT - ELLÁTÁS Törvénynek hosszútávon megfelelő költség- hatékony rendszer működtetése Szakember szükséglet optimalizálása Szempont: 16 – 08 óra.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Biyovis Üzleti Modell. Biyovis Üzleti modell A Biyovis Üzleti modell Ft-os befektetéssel indul, viszont semmilyen rizikóval nem jár! Csatlakozási.
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
Biyovis a mi üzletünk.
Beszerzések hatékonyság növelése
9. tétel.
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Országos nagykereskedelmi menedzser
Karrier.
Adventure Works Értékesítési ajánlat, <év>.
Sales Back Office Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Belső ellenőrzési és pénzügyi menedzser
Badak Béla okl. könyvvizsgáló
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
A marketinginformációs rendszer
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az alábbi pozícióba keresünk munkatársat:
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin

Látogatások a gyakorlatban „Ezt a munkát mindenki a pénzért és a függetlenségért csinálja” „Mióta bevezették a GPS-t nem lehet teljesíteni” A előírt munkát (látogatást) számban és időben is lehetetlen teljesíteni az előírások alapján Trükkök, hogy teljesíteni tudják a munkamennyiséget: Csak azokhoz jelentkeznek be, akikhez elkerülhetetlen „Csúsztatás” 3 napi látogatás mennyiséget 2 nap alatt lelátogatják SMS, telefon Asszisztens látogatása Fals jelentések Üzenetátadás nélküli emlékeztető látogatások Forgalmi adat „visszafogása” 2

…számokra lefordítva A legtöbb cégnél a legnagyobb költséghely az orvoslátogató: 1 látogató éves költsége (bruttó fizetés+bérterhek, bónusz, autó, notebook, telefon, egyéb juttatások + regisztrációs díj) 15-20 millió forint között van jelenleg Magyarországon Kutatási adatokat alapul véve és az érintetteket (sales vezetőket, területi vezetőket, látogatókat) megkérdezve ellenőrzés nélkül a látogatók az előírt látogatások 20-50%-át csak „papíron” végzik el, ráadásul a valós látogatások átlagos időtartama is mindössze 3-4 perc Hozzáadva annak haszonáldozat-költségét, hogy a látogatások nem feltétlenül a legpotenciálisabb orvosok irányába történnek, a látogatókra elköltött forintok hatékonysága akár 40%-os is lehet! Ez éves szinten látogatónként 9-12 millió „kidobott” forintot jelenthet 3

Változások tükrében Orvos- és patikalátogató csapatok létszáma jelentősen csökkent az utóbbi években Regisztrációs díj bevezetése, egyéb megszorítások  a regisztrációs díjat a gyártók kigazdálkodják létszámcsökkenés a legjobbakat kell megtartani Generikus gyártók előtérbe kerülése  egyre több termékkel keresik fel az orvosokat Nagyobb területet kell látogatni – targetálás, hatékonyságmérés felértékelődése 4

Ellenőrzés eszközei Minden ellenőrzés alapját a működő számítógép alapú jelentési rendszer adja, e nélkül gyakorlatilag ellenőrizhetetlenek a látogatók GPS-es helymeghatározás, melyet ha megfelelően alkalmazunk, ellenőrizhető, hogy a látogató valóban ott volt-e a látogatás helyszínén, amit lejelentett Adott terület eladási adatai (IMS, patikai kiszállítások) A lejelentett orvosok/patikusok recall-tesztje, azaz a valósnak tűnő látogatások lenyomatának vizsgálata, az üzenetátadás ellenőrzése 5

Hatékonyságmérés előnyei A lejelentett látogatások megtörténtének, valódiságának ellenőrzése  látogatási morál, a látogatóra való emlékezés emelkedése, fiktív és telefonos látogatások lecsökkenése Az üzenetátadás ellenőrzése  szakmai kommunikáció előtérbe helyezése, a vezetés által meghatározott üzenetek nagyobb arányú célba juttatása A legjobb és leggyengébb látogatók kiszűrése  a sales igazgató és a területi vezetők munkájának segítése, objektív információkkal való alátámasztása 6

Kutatások az értékesítési folyamatban 7

Orvoslátogatói teljesítményértékelés 8

Értékelés szempontjai Hatékonyság A látogatott termék átlagos alkalmazási aránya A látogatott termék megítélése különböző szempontok alapján A látogatott készítményt legjobbnak tartó orvosok aránya A látogatót legjobbnak tartó orvosok aránya Látogatás ténye Legutóbbi orvoslátogatás Látogatás gyakorisága Üzenetátadás, kommunikáció: Spontán és támogatott message recall Üzenetmegtartás, hígulás 9

Orvoslátogatók teljesítményértékelése Rendszeres Nem hatékony Hatékony Nem rendszeres 10

Orvoslátogatók teljesítményértékelése Alkalmazási arány MS 11

Patikalátogatói teljesítményértékelés 12

Értékelés szempontjai Készlet Helyettesítés Originális  generikus Generikus  generikus OTC Tracking Ajánlás sorrendje Termékpreferencia Érvek – ellenérvek (Message recall) POS anyagok Akciók vizsgálata Vevői oldalról Milyen arányban, milyen kommunikációval? 13

Értékelés szempontjai Patikusi oldalról Egyes márkák ismertsége, preferenciája A termékekhez kapcsolódó legfontosabb ismeretek feltárása (message recall) Mely termékekkel kapcsolatban kereste látogató az adott időszakon belül (spontán/támogatott) Mi volt a legutolsó látogatás tartalma? Adott termékre milyen marketingakciókkal keresték, milyen anyagot hagytak nála? Milyen üzenetet adtak át a látogatók a látogatás során? 14

Forrás: patikai mystery shopping Helyettesítési ráta Forrás: patikai mystery shopping

Patikus ajánlása – OTC Tracking Forrás: patikai mystery shopping

Köszönöm a figyelmet!