A humán erőforrás jövőbeni kihívásai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Csoport munka.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
„Ezt egy életen át kell játszani”
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A családbarát intézkedések előnyei, hasznai és lehetőségei
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A munka világával kapcsolatos tudás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Emberi erőforrás menedzsment
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
MOTIVÁCIÓ.
Képesítési Keretrendszerek Európában
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
professional coach, motivációs előadó
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A HEM kialakulása és fejlődése
A vidéki tér sikertényezői
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Az iskola, mint szervezet
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Gyermekvilág régen és ma
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Készítette: Farkasné Veres Edina
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
SEEM alapok.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

A humán erőforrás jövőbeni kihívásai

Általános tendenciák, változások a világban: A 21.-ik század közoktatással szemben támasztott követelmények alapvetően új kihívások elé állítják az iskolarendszert. *az iskolában megszerzett ismeretek elavulnak *a tanulás tanítása kerülnek az oktatás fókuszában

Változások a munkahelyeken, és munkaszervezésben: Jelenleg még mindig a hagyományos képzési rendszerekből kikerült munkaerő van többségben a munkahelyeken. Jellemzői: *Szűk, specializált, feladatorientált munkavégzés, merev alkalmazotti keret, *A munka végzése legfőképpen ügyességet, begyakorlottságot és tapasztalatot igényel *Nagyrészt a nehéz fizikai munka jellemző, *A fizetés elsősorban a mennyiséggel ás az elvégzett munkával arányos,

Cél a jövőre vetítve: *rugalmas és változó alkalmazási feltétel kereteket kell kidolgozni *csoportmunka kihangsúlyozása *a gondolkodás és végrehajtás kombinációja fontos szerephez jut *csökken az elvégzett fizikai munka *átgondolt humán erőforrás politika

Diszkrimináció a jövőben: *Rejtett diszkrimináció Pl.: állást kínáló újsághirdetésekben *Bújtatott megkülönböztetés Pl.: előfeltétel 170cm a minimális testmagasság, testsúly pedig 70kg minimálisan *Közvetlen diszkrimináció *Felvétel előtti tilalmak *A jó döntéshozó „vak” *Egyenlőség-különbözőség *Megkülönböztetés *Előítéletek *Tilos a terhességi teszt *Megengedett megkülönböztetés *Diszkrimináció jog következményei

Motiváció alkalmazása a jövőre nézve: McClelland teljesítményszükséglet elmélete *Kapcsolatmotiváció : elfogadottság, szeretettség iránti vágy, kölcsönös megértésre, együttműködésre törekvés *Teljesítménymotiváció : belső hajtóerő a sikerre, a kitűzött célok elérésére, meghaladására, nem a siker, hanem a nagyobb hatékonyság hajtja *Hatalmi motiváció : vágy, hogy hatással, befolyással legyünk másokra, kontrolláljunk másokat, fontosabb a státusz, az elismertség, a tisztelet, mint a teljesítmény

Motiváció alkalmazása a jövőre nézve *Értelmes munkavégzés *Jó vezető *Csoportos és szervezeti kultúra *Nyílt kommunikáció *Folyamatos elismerés *Tiszta jövőkép

Alkalmazottak feszültségével kapcsolatos igények, változások: *egyszerű képzés, *csak a részletekbe tanítják be a dolgozót *kommunikációs igénye minimális *nem csak a piac és a technika változásához való alkalmazkodás,

Cél a jövőre vetítve: *sokoldalú képzés *a jártasság gyors elavulása *jó kommunikációs készség *nyitott személyiség *emberismeret

Az alkalmazottak felkészültsége: kompetenciák *jó kommunikációs készség *probléma felismerő és megoldó készség *tanulási készség és jó memória *információ feldolgozási képesség *elkötelezettség és igény a minőségi munkára

Hogyan lehet változtatni? *vezetés legyen felkészült a kiemelt fontosságú stratégiai területeken *ismertesse világosan az elérendő célt és feladatokat *kiemelten fontos a jó információs rendszer

Hagyományos személyzeti tevékenység emberi erőforrás-gazdálkodás: Egy-egy intézmény, vállalat, cég sorsa attól függ, hogy az emberi erőforrást a kezdetektől tudja-e frontális szerepben alkalmazni,így az a cég sikeres, amelyik felismeri, hogy a szervezet legfontosabb tőkéje az emberállomány

Hagyományos menedzsment jellemzői: *munkaügyi kapcsolatokban kollektív és bizalmatlan *értékelésében a központi szerepet a munkaköltségek minimalizálása jelenti  

Az emberi erőforrás menedzsment jellemzői: *munkaügyi kapcsolataiban kooperatív és bizalomra épülő *szervezetét tekintve organikus *szerepeket nézve lebontott és rugalmas

Karrierfejlesztés és elhelyezés: Amennyiben folyamatában szemléljük a munkavállaló működését a következő ábrát, látjuk: Felvétel a munkahelyre – új lehetőségek fejlesztése- nyugdíjazás

Élethosszig tartó tanulás és minőségbiztosítás szerepe a munkahely megtartó ereje: *ki kell, dolgozni a nem formális tanulási tapasztalatok hivatalos elismerésének módszerét *kiemelt szerepet kell biztosítani a nyitott, és on-line képzése