Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálata.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Automatikus diabemutató!
Advertisements

TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
Az iskolai szociálismunka
Utógondozás szabadulás előtt és után Utógondozás területi koordinátor
Támop / Vas Megyei Önkéntes Centrum Központban az önkéntesség március1.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
ÁLDOZATOK NAPJA „EGYÜTT AZ ÁLDOZATOKÉRT”
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása” módszertani megalapozása” kiemelt projekt kiemelt projekt.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Beszámoló az elmúlt 1 év Munkájáról.
Közösségfejlesztés és közösségi munka
AZ EGRI CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT MUNKATERVÉNEK BEMUTATÁSA Készítette: Pappné Kormos Zsuzsanna.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Lorem ipsum Széchenyi Programirodák bemutatása ELTE Innovációs Nap február 23.
Az Áldozatsegítő Szolgáltatások fejlesztése alprojekt
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
Büntetés-végrehajtási
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Szociális és Munkaügyi Minisztérium Ádámné Dunai Irén
A krízis-otthonok szerepe a válságkezelésben
Kormányszóvivői tájékoztató 1 A társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája 115/2003. (X. 28.) OGY határozat. Cselekvési program 1009/2004. (II. 26.) Korm.
„Az Áldozatsegítő Szolgálat és a Jogi Segítségnyújtó Szolgálat közös hétvégi ügyeleti rendszerének kialakítása Komárom-Esztergom megyében” november.
EGYENLŐ ESÉLYEK Tapasztalatok, teendők, tervek Dr. Derera Mihály igazgató MEOSZ Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet.
OFA Hálózat évi tevékenységei
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
SOS Telefonos Lelkisegély Szolgálat I. Telefonos Nyílt Napok május 11.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
PROTOKOLLTERVEZET családok átmeneti otthonai részére
Aaa. Nők és családon belüli erőszak elleni lépések  től a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (jogelődje ICSSZEM)és a civil szervezetek egyeztetése.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
EMMT Konferencia Illyefalva 2006 szeptember 30. I. A mentálhiginés képzés szerepe a Lelkisegély Telefonszolgálat elindulásában Cselekvésre serkentő látásmód.
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
Fedezzük fel az európai lehetőségeket!. Információra van szükségem.. Merre induljak??
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
Az emberkereskedelem kérdései az áldozatok szempontjából Gál Eszter Európai Együttműködési Főosztály október 21. Belügyminisztérium.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Közös feladataink az önérvényesítéshez kapcsolódóan
ÉVES GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A BIIRSZ tegnap, ma és holnap;
Előadás másolata:

Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálata

2005. április 1. óta működik a z Országos Kríziskezelő és Információs telefonos szolgálat (továbbiakban OKIT vagy Szolgálat).  In tézményes, kormányzati felelősségvállalással létrejött segítő állami intézmény.  Felállításának és működésének alapját és hátterét nemzetközi elvárások, és számos intézkedés, határozat képezi.  Létrejöttében meghatározó szerepe volt a civil mozgalmaknak, kezdeményezéseknek…

Az OKIT célja, feladata  Á llandó elérhetőséget biztosítani minden bajba jutott és azonnali segítséget kérő embernek.  A Szolgálat kiemelt feladata: hatékony szakmai módozatok működtetése, a krízis, a családon belüli erőszak megelőzése, kezelése, az érintettek részéről a segítő szolgáltatások elérésének könnyítése, az érvényben lévő rendelkezésekben, határozatokban, jogszabályokban megfogalmazottak érvényesülésének segítése.

A krízis, a családon belüli erőszak helyi értelmezése  A krízis – akárcsak a családon belüli erőszak – értelmezése széleskörű.  Sajnos még nincs konszenzussal elfogadott meghatározása a családon belüli erőszaknak.  Nincs önálló jogszabály sem erre a területre.  Munkánkban a krízis a családon belüli erőszak következtében beállt súlyos válsághelyzet.

A telefonos szolgálat  OKIT az egész országra kiterjedő, az egész országot „lefedve” régiónként működő kríziskezelő hálózat része.  A hálózati partnerek (ma már 9) működtetik a titkos krízis-otthonokat, krízisférőhelyeket, a Titkos Menedékházat (1), a prostitúció, az emberkereskedelem áldozatait segítő titkos helyet (1), ahová a családon belüli erőszak áldozatait „menekítjük ki”, és helyezzük el. (Ezek közül 1 önkormányzat, 1 kistérségi társulás, 2 vöröskereszt, 2 egyház, a többi civil szervezet által működtetett)

 A Szolgálat munkatársai közalkalmazotti státuszban dolgoznak  Pályázat útján kerültek és kerülnek kiválasztásra.  Valamennyien felsőfokú, többen több diplomával, nyelvtudással (tekintettel az emberkereskedelemre, a prostitúció áldozataira) rendelkező szakemberek.  Legtöbben „segítő terepről” jöttek, többüknek nem volt új sem a telefonos munka, sem a krízis, sem a családon belüli erőszak kérdésköre.  A munka megkezdésétől kezdve a továbbképzések rendszeresek.  A hatékony szakmai munkát kéthetente team és szupervízió segíti.

 A Szolgálat  A rászorulók a nap 24 órájában, mindenhonnan az ingyenes zöld telefonszámon hívható vonalon kapnak segítséget.  A telefonvonal kétcsatornás, a tíz telefonos segítőből (és az egy vezetőből) egyszerre két munkatárs tartózkodik a központban, akik külön szobában ülve órás váltásban fogadják a beérkező hívásokat.  A munka keretét – számos rendelkezés mellett – döntően a szakmai protokoll és a munkaköri leírás határozza meg – ez az alap.

A működés  A beszélgetésekről hangfelvétel nem készül.  A telefonos segítők anonimitásuk megtartásával dolgoznak.  A Szolgálat működési helyén látogatót fogadni tilos, személyes segítő - kliens találkozásra nincs lehetőség.  Az „ügyfélkör” számára a helyszínek titkosan kezelendők.  Ez biztosítja a Szolgálat helyének és dolgozóinak védelmét, a biztonságos, nyugodt telefonos ügyintézés lehetőségét.  Az OKIT tevékenységéről elsősorban a vezető, illetve felhatalmazásával megnevezett más dolgozó nyilatkozhat.

A szolgálat munkája korszerű adatbázisra épül.  A forgalmi napló tartalmazza a hívások, az ügyintézések számát, jellegét, a napszakot, azt, hogy a kliensek milyen problémákkal fordultak hozzánk, mi volt a teendő, ki, kik az érintettek, a beszélgetés lényegét, a probléma jellegét, a problémákra adott megoldási módot, a hívó nemét, az intézkedést, a beszélgetés eredményességét vagy eredménytelenségét, a feltételezett okokat, mi az, amit munkatársunk megoldott, mi az, amit a rendelkezésre álló eszközökkel nem tudott megoldani, érzéseit, stb.  Az I.F.O.T.E.S. által megállapított problémakatalógust használjuk, kibővítve speciális szempontokkal.  A naplózó rendszerbe utólag beírásra, módosításra nincs lehetőség!

A segítők kiemelt feladatai „Mit tesznek az itt dolgozók?”  elsődleges szűrés („A hívás a Szolgálat kompetencia körébe tartozik-e? Mi a probléma? Milyen megoldási lehetőségek jöhetnek szóba?...”)  tájékoztatás, szakszerű információadás és csere,  a problémához kapcsolódó kapcsolatrendszer működtetése, a kompetens intézmény, szakember megtalálásában segítségnyújtás, a jelzési kötelezettség teljesítése,  segítés (telefonon, ben), segítő beszélgetés, „rapid” esetkezelés, a kliens kérésére tanácsadás,  súlyos válsághelyzet esetén azonnali beavatkozás, a megfelelő hatósági intézkedés kezdeményezése,

Kiemelt feladatok  az adatbázis folyamatos frissítése, a forgalmi napló vezetése, beszámolási kötelezettségek teljesítése,  statisztikai kimutatások készítése,  a prostitúcióval, az emberkereskedelemmel összefüggő feladatok végzése,  szükség esetén titkos menedékhelyekre elhelyezés kezdeményezése, az elhelyezések koordinálása,  a titkos helyeken dolgozók és kliensek védelme,  szakmai konzultációs lehetőségek biztosítása,  érdemi együttműködés a regionális kríziskezelő hálózat és a titkos menedékház szakembereivel,

Kiemelt feladatok  partnerség és szövetség a működő segítő intézményekkel, hatóságokkal, a rendőrséggel, más telefonos szolgálatokkal és civil szervezetekkel, médiával…  a munkát meghatározó rendelkezések, szabályok, normák betartása, a szakmai tudás folyamatos frissítése, karbantartása, a „kiégés” megelőzése,  társadalmi tudatformálás, prevenciós munka végzése…  a nap 12 órájában tűrése annak az „erőszaknak” a sok „mocskolódó”, szórakozó, obszcén, ellenőrző, kioktató, fenyegető… hangnak, szövegnek, amit a „kedves” ügyfelek közvetítenek feléjük,  ezeknek nyugodt hangon, megfelelő módon kezelése! Ez utóbbiak az összes hívás 30%-át teszi ki!

Általában milyen napszakban érkeznek a hívások?  Hajnal – óráig 2%  Reggel – óráig 7%  Délelőtt óráig 17%  Délután – óráig 37%  Este - 18 – 22 óráig 26%  Éjszaka – óráig 11% Napszak Óra időtartamSzázalékos megoszlás Hajnal Reggel Délelőtt Délután Este Éjszaka

 Egyéb hívások, problémák  a Szolgálat kompetencia körébe nem tartozó hívások (hajléktalanság, pszichiátriai problémák, szegénység, stb.)  téves érdeklődés,ideológiai kérdések, döntésképtelenség,  panasz más intézmények, szervezetek dolgozóinak munkájára, számukra nem elfogadható intézkedéseikre, vagy nem megfelelő intézkedésre, elérhetőségükre, stb. A szolgálatban lévő segítők naponta (24 óra alatt) éves átlagban esetben kerül kapcsolatba hívóval.

Propaganda munka  Elkészítettük információs lapunkat és plakátunkat, a plakát animációját.  Ezeket eljuttattuk papíralapon és elektronikusan is az ország összes segítő intézményéhez, a témával foglalkozó civil szervezetekhez, hatóságokhoz, és eddig közel kétszáz helyen tartottunk személyes tájékoztatót munkánkról.  Több napi- és hetilapban, szaklapban, konferencián, műhely-beszélgetésen szóltunk munkánkról.  Rendszeresen tájékozódunk a nemzetközi munkáról, számos személyes találkozót szerveztünk külföldi szakemberekkel, tettünk látogatást különböző országokban.

Együttműködés  Tíz nyelvre fordítottuk le a szolgálatról szóló információs lapunkat (a nyelvtudás és ez főleg az emberkereskedelemmel, a prostitúcióval összefüggő feladatok végzéséhez elengedhetetlen).  Elkészítettük honlapunkat és 20 mp - es reklámfilmünket, ami honlapunkon megtekinthető.  Fontosnak tartjuk az érdemi együttműködést mindenkivel, aki tenni tud és akar is ennek az „ügynek”, ennek a szerteágazó problémakörnek kezelésében.

Esélyegyenlőség Elsősorban a fogyatékkal élők részére - az esélyegyenlőség biztosítására -, segítséget nyújtunk en keresztül is. címünk web-lapunkon: keresztül is elérhető

A közösségi együttműködés során talán a legfontosabbak Jogszabályokkal nem előírható együttélési normák, magatartási szabályok betartása, mint:  az etika, az erkölcsi értékek,  az egymástól való tanulás képessége, készsége,  a hitelesség, a bizalom,  a tolerancia, a tisztesség, a szerénység… (emberi, szakmai),  partnerség, szövetség,  hit, hit abban, hogy más is jót akar,  „haragszom rád” helyett együttműködés.

Végezetül A családok, a nők, a férfiak és a gyerekek erőszak mentesebb életét, viszonyát a lakosság, a szakértők, a kutatók, a politikusok és az érintettek közös felelős gondolkodása, cselekvése teheti könnyebbé. Sajnos nagyon sok a rászoruló, mindenkinek van feladat! Mi a közös érdemi munkában partnerek vagyunk.

Elérhetőségeink: Telefonon: ; Fax: ;

Köszönjük türelmüket, megtisztelő figyelmüket