Lobbizás az egészségügyben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Az Európai Parlament szerepe az érdekérvényesítésben Herczog Edit képviselő, Európai Parlament Budapest, november 17.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Public Affairs – Issues management
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
DPR kommunikáció alapelvei
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Közönségkapcsolatok (PR)
Vállalatfinanszírozás
A projektmenedzsment fogalma
Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály Tervek, célok, eredmények
A vállalkozások környezete
A politika intézmény-és rendszerelméleti megközelítései
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
SZECSKAY Ügyvédi Iroda CEBC – XXI. Vezérigazgató Találkozó Lobbizás európaiul március 31. Budai Judit.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán.
DÖNTÉSELŐKÉSZÍTÉS, DÖNTÉS
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
A marketing alapjai.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSÉI TERV (NSRK 2007–2013) KÉSZÍTÉSÉNEK NÉHÁNY VITAPONTJA Dr. Faragó László MTA RKK 44. Közgazdász vándorgyűlés, Nyíregyháza.
DPR kommunikáció lehetőségei
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
1 © kurtán sándor 2011 érdekérvényesítés és érdekegyeztetés az eu-ban munkaadói szervezetek az EU-ban.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
KERNER Barbara Pécs, 2006 Kerner Barbara Pécs, A 455 milliós piac.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
9. A személyes eladás (Personal Selling)
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben Sopron, február 1. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Civil érdekérvényesítés az Európai Unióban © Dr. Kégler Ádám, 2009 Minden jog fenntartva!
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Civil szervezetek kapcsolatai Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fórum Alapítás 2001.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
SPORTIRODA A PANNON EGYETEMEN FENNTARTHATÓSÁG TÁMOP E-13/1/KONV Sport a Pannon Egyetemen.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Vállalkozásmenedzsment I.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Országos nagykereskedelmi menedzser
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
SZEGED, MOBILITÁSI KÉPZÉS
Előadás másolata:

Lobbizás az egészségügyben Kurucz Beáta

Rossz szakmai image oka I) A hír természete: Médiákból már csak a botrányos ügyekről értesülünk A jól elvégzett, korrekt szakmai munka nem bír hír értékkel

Rossz szakmai image oka II) Lobbizás szintjei: „Kéz-kezet-mos” szint ≠ nem szakmai munka Szakmai munka (pl. első NFT esete az egészségüggyel)

Mi a lobbizás? Legitim érdekérvényesítés

El nem ismertség oka Önerőből történő megoldás keresés hagyománya

Lobbizás is szakma Valamely szakterület alapos ismerete (pl. egészségügy, környezetvédelem, informatika…) Döntéshozatali intézmény rendszer ismerete Közhatalmi intézmény rendszer ismerete Jogi ismeretek Pszichológiai készségek Kommunikáció, PR

Lobbizás és kommunikáció PR és kommunikációs szakterületen is adódik olyan feladat, amikor a döntéshozót kell meggyőzni Lobbizás eszköztára alkalmazza a korszerű PR és kommunikációs eszközöket is

A közös cél A képviselt érdek érvényre juttatása Meggyőzés

Lobbizás célterületei Közkapcsolatok Kormányzati kapcsolatok Vállalati kapcsolatok Közösségi kapcsolatok Külkapcsolatok

A lobbizás célcsoportjai Parlamenti képviselő (hazai és EU Parlament) Kormányzati emberek Kormányzati szervek tisztviselői Végrehajtó szervek tisztségviselői Önkormányzatok Képviselő Tisztviselő Üzleti szféra emberei (befektetők, pénzügyi szféra…) Tudományos intézetek vezetői, szakemberei Érdekképviseletek vezetői Lobbista kollégák

Célszemély megválasztása Alapszabály: minden ügy sérti valakinek az érdekét Nem feltétlenül kell magas pozíciójú személynél indítani az ügyet Alsóbb szinten kevesebb és/vagy kisebb érdeket sértünk Az alsóbb szintek a felsőbb szintek kiszolgálói Az alulról indított ügy beépülhet egy szakmai logikai láncba

Célszemély érdeklődése Döntéshozóknak és döntés befolyásolóknak is fontos a hiteles információ a valós világról Minél túlterheltebbek a döntésben érintettek, annál szűkebbek az információs csatornáik Hiteles, korrekt, megbízható információ

A lobbi üzenet jellemzői A lobbi cél elérését erősítse Célcsoportra szabott Célcsoport érdekeivel egyező, azt hangoztató Egyértelmű

Egyértelműség Alapvető követelmény Akinél lobbizok, nem fogja kitalálni helyettem, hogy mit akarok A lobbizás művészete: akinél lobbizok magáénak érzi az ügyet

Alapvetések Kormányzati és végrehajtási szféra: Önkormányzati szféra: Egyéni ügyből közügy Önkormányzati szféra: Sokféle hátterű ember (jog, tanár, újságíró…) Rendkívül erős politikai kötődés

Motiváció Motiválni nehéz: közvetlen személyes előnyök Saját szakmai sikereként kommunikálja Választások után munka lehetőség … Nem csak anyagi előny

Lobbi fázisok Téma szakmai elemezése Célcsoport és célszemély elemzés Téma életciklus elemzés Akció terv Időtáv meghatározása (hosszú)

Lobbizni szabályozás-érzékeny területen érdemes Élelmiszer ipar Gyógyszeripar Környezetvédelem Energetika Informatika Dohányipar …

Szabályozás érzékeny terület az egészségügy Aktuális aspektusok: Parlamenti választások EU 2007-2013-as költségvetési időszak Egyéb alapok

EU és egészségügy 2007-2013-as időszakra: 657,55 miárd Ft

„Egy jellemzően nem etikus környezetben nagyon nehéz etikusnak maradni”

Köszönöm a figyelmüket!