UTH Motoros kite-trimarán Üzleti terv

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

Széchényi Ferenc Gimnázium
Testek úszása,lebegése és elmerülése
Környezeti és Műszaki Áramlástan II. (Transzportfolyamatok II.)
Homlokzati tűzterjedés elemzése CFD szimuláció és laborvizsgálati eredmények összehasonlításával Szikra Csaba BME, Mezei Sándor ÉMI Nonprofit Kft,
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Európai Utazási Biztosító Zrt. (EUB) Oktatás 2008.
Az időjárás.
Az éghajlatváltozás problémája egy fizikus szemszögéből Geresdi István egyetemi tanár Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar.
Előzmények  Tervezés  Szakemberek alkalmazása (testnevelő tanár, edző, rekreációs szakember, OKJ-s végzettségű segítő..stb)  Hivatalos meghirdetés.
A légnyomás és a szél.
Mechanikai munka munka erő elmozdulás (út) a munka mértékegysége m m
Borostyán Természetvédő Óvoda bővítés, felújítás Ideiglenes helyszín biztosításának lehetőségei a munkálatok ideje alatt.
Program Bemutató, ismertető eladás Pénelopé projekt ismertetők KÁVÉ SZÜNET Projekt tagok bemutatása
PowerPoint animációk Hálózatok fizikai rétege
Webbase valós idejű komplex flottamenedzsment szolgáltatás
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Jób Viktor Rába Energiaszolgáltató Kft. ügyvezető
A BKV ZRT. HAJÓINAK BEMUTATÁSA Carolina  Gyártási éve:1990.  Befogadó képessége: 12 személyes yacht, a befogadóképességből mind a 12fő a felső.
Humánkineziológia szak
KTE-KTI Előadás Subert István
,,Az élet forrása”.
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
Egymáson gördülő kemény golyók
Hidrológiai monitoringrendszerek
Levegőtisztaság-védelem 6. előadás
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén
Aerosztatikai nyomás, LÉGNYOMÁS
Testek úszása, lebegése, elmerülése
1 A napszélben áramló pozitív töltésű részecskék energia spektruma.
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
Cseh nyelvre fordította:
Laptop, notebook, PDA. Hordozható számítógép Hívhatják bárhogy: laptopoknak vagy noteszgépeknek, hordozható számítógépeknek, stb. Ezek az egy darabból.
Energia és takarékosság a háztartásban
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Solymár – családi ház prezentáció.
Az áramlástan szerepe az autóbusz karosszéria tervezésében Dr
A BKV ZRT. HAJÓINAK BEMUTATÁSA Tabán  Gyártási éve:1984.  Befogadó képessége: 100 személyes termes hajó, amely az alsó fedett részen biztosítja.
Spirit Hotel Thermal Spa
Virtuális méréstechnika a középiskolai kísérletező oktatásban
A szervezet energiaforgalma
BAHRAIN.
Okoskamera és megfigyelőrendszer
KUTATÁS-MENTÉS.
A Coriolis-erő a fizikában az inerciarendszerhez képest forgó (tehát egyben gyorsuló) vonatkoztatási rendszerben mozgó testre ható egyik tehetetlenségi.
A dinamika alapjai - Összefoglalás
Egyenes vonalú mozgások
Légvezetékes hálózat építése (9. tétel)
Dr. Gutay Zoltán – ügyvezető Kovács Sándor épültgépész-mérnök
VÍZSZENNYEZÉS Előadók: - Kató Dávid - Zagyi Patrik
Makai Zsolt JFX75X Robotpilóta vitorlásra
Összefoglalás: A testek nyomása
Összefoglalás: A testek nyomása
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
Budapesttől 1 óra kényelmes autóútra, Balatonkenese központjában, csendes, romantikus kis utcában, balatoni panorámás családi ház 15 éve működik VENDÉGHÁZKÉNT,
A vértesi csoda. Egyházközség A vértesi templom között épült, eklektikus stílusban Presbitérium 18 tagú Gyülekezeti lap: Magvető Ifjúság: Létavértesi.
Mindenkit köszöntök, Takács Titusz vagyok a JTT PRO Biztonságtechnikai Kft. ügyvezető igazgatója. BIZTONSÁGTECHNIKAI KFT. Mai előadás témája: Vállalkozások.
INTELLIGENS MÉRŐK ALKALMAZÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI A KÖZMŰHÁLÓZATOKBAN Nagy Alex Szak: műszaki menedzser Szegedi Tudományegyetem Mérnöki kar június 10.
A vízbe merülő és vízben mozgó testre ható erők
22.lecke Az állatok légzése
Műszaki ismeretek/Műszaki szemlélet Készítette: Jakab Gabriella, településmérnök, ingatlan értékbecslő Kinek-mit jelent? Mi köze az értékbecsléshez, ingatlanközvetítéshez?
A megtámasztások hatása a kotyogásra
Szalai Ádám Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG
BÍZOL AZ ÚJ TECHNOLÓGIÁKBAN.
A szervezet energiaforgalma
Kárelhárítás Zöldi Irma OVF.
Vízburok-hidroszféra
Előadás másolata:

UTH Motoros kite-trimarán Üzleti terv KTI-KTE előadás 2011 május 31.

ÜZLETI TERV Pénelopé-X004 trimarán motorhajó üzemeltetésére Bevezető Az Andreas Kft a Magyar Mérnök Akadémia Alapítvány – Rubik Nemzetközi Alapítványa, valamint a GVOP K+F támogatással, saját K+F fejlesztéssel elkészítette a világ első UTH (Ultra-Thin-Hull) trimarán motor- hajóját, mely különleges műszaki megoldásaival a személyhajózást kényelmesebbé, az utazást kellemesebbé teszi. A hajó átmenet a szárnyas hajók és a katamarán között, mely a nyugodtvízszintre helyezett sikló szárnyakra támaszkodik, ezért a felszíni hullámzás hatása csak jelentősen lecsökkenve tud érvényesülni. Az UTH kite-trimarán tesztelése az üzemeltetés során folyamatos, a beépített jeladókkal és számítástechnikai adatrögzítési megoldással. A manővereket és tengerállapotot, menetjellemzőket automatika rögzíti

Műszaki adatok A hajó hossza (LOA) 14,9 m (46’) szélessége: (Beam) 6,6 m (21’) max merülése: (Draft) 1,6 m (5’) minimális oldalmagassága: 2,8 m (9’) Tervezett sebessége (min): 25 kn (46 km/óra) Szükséges személyzet: 1 fő Maximális utas befogadó képessége 11 fő Max hatósugár: 1300 Nm (kb 2400 km) Motor YANMAR-6LY3EP: 480 LE Tartalékmotor 2db Mercury 20LE külmotor Vízkiszorítás: 21,5 to A hajón 4db kétszemélyes kabin, 5 fürdőszoba, illetve további két fekhely a szalonban. A teljes alapterület: 85 m2, ebből a kiadó utas-terület I.o. középen, kétoldalt 2 fős 2 db 12 m2 II. osztályú szobák 2 fős 1 db 10 m2 (elől) III. osztályú kinyitható fekhely a szalonban, pakolós szekrényrésszel 2 főre Konyha – szalon 21 m2 Deck – fedélzet hátsó 20 m2 Kormányállás középső 10 m2 Felső kormányállás, bimini-toppal 10 m2 Flybridge napozóterasz 20 m2

Szolgáltatások, felszereltség Teljes konyha, tűzhely gázsütő, edények, étkezés, mosogatógép, mélyhűtő, hűtő, fürdőszoba/WC, hideg-melegvíz és elektromos WC, mosdó–zuhanyfülke kombináció, Bojler 2x75 literes, hidrofor, szalon – asztal és ülőhelyek 8 főre, LCD TV, DVD lejátszó, kihangosítás, CD- music lejátszó. Deck hangszórók - mélynyomó, szék/asztal, vízalatti kamera, víz alatti lámpák hátsó fürdőplató 3 m2 leengedhető hidraulikával a vízig, a deckről lépcsővel megközelíthető. Motorcsónak fogadás menetben, deck zuhany hideg/meleg vízzel. 230V AC/ 12-24DC teljes menetidő alatt.

Hajó felszereltsége GPS navigáció, radar 2kW, Szonár, autopilot, 12 fős mentősziget, DSC – VHF rádió, Internet, skype, wireless LAN, Generátor 230V/4 KW, inverter 12V/230V, elektromos horgonycsörlő, orrsugárkormány, Fly-bridge bimini toppal, napozóterasszal. Boci-motorcsónak 20LE Mercury motorral.

Egyéb vízi sporteszközök Vezetékes sűrített levegő (nargilé), kompresszor, vízibanán, vízifender, forgó-morgó, búvárszörf, szárnyas vízisí, szárnyas szörfdeszka, kite-surfing, búvárkodáshoz ABC felszerelés, és számos egyéb érdekesség, amellyel vidám nyaralás, jó hangulat biztosítható.

Mitől különleges a Pénelopé-X004 trimarán? A Pénelopé-X004 motorhajó egy európai szabadalmat, négy használati mintaoltalmat és öt know-how-t, fejlesztést alkalmazott építése során. A nyugodtvíz szinten sikló szárnyak három ponton dinamikus felhajtóerőt, azaz kivételes stabilitást biztosítnak, még hullámzó vizeken is A hajó különlegesen alacsony fogyasztása, alacsony menetellenállása kiemelkedő, Ezek összességükben kiemelkedő utazáskényelmet, átlagon felüli biztonságot biztosítanak még hullámos vizeken is.

Siklószárnyak Háromszög alakban siklószárnyak vannak a testeken elhelyezve, melyek a nyugodtabb vízrétegben 1,5-1,8m mélyen siklanak. A két hátsó szárny fix kialakítású és a két szélső testen helyezkedik el. A középső testen, elől elhelyezett szárny önbeálló és a menetvíz nyomására menetszögét képes változtatni. A szárnyak szerepe egy rugalmas ágyazású megtámasztás biztosítása három támaszponton. A hajó a teljes tömegét nem emeli ki, mint a szárnyashajók, az UTH testek csak kissé emelkednek meg a hajó teljes sebességénél. A szárnyak kialakítását és az UTH testeken való elhelyezés módját a BME Repülőgépek és Hajók Tanszékének szakvéleménye alapján fejlesztettük ki

Ultravékony testek (UTH) Az „Ultra-Thin-HulI” európai szabadalom, a vékony, magas testek konkáv Y alakú kiképzése nagy sebességeknél is igen kis menet-ellenállást biztosít. A lineáris merülést a torziós rugós rögzítésű szárnyakon ébredő dinamikus felhajtóerő korlátozza le. Elsüllyeszthetetlen technológia A hajó pozitív építési módja és annak anyaga szintén védett szabadalom. Az Easy-plank® palánkrendszerrel épült hajó önmagában elsüllyeszthetetlen, különleges, habmaggal készült műgyantás palánklécekből áll. A kabinlégzsák alkalmazása különleges biztonsági tartalék. Szárnykormány és fékszárnyak A siklószárnyak függőleges rögzítő lapján elől szárnykormány, hátsó szárnyak tartóin pedig szárnykormány-mely egyben fékszárny is- helyezkedik el. Ettől a hajó fordulékonysága és manőverképessége jelentősen javul.

Vízhab-képzők A középső testen az orrban egy vízhab-képző került elhelyezésre, mely a vízáramlás hatására levegőbuborékot kever a vízbe. Emiatt a víz fizikai jellemzői alapvetően megváltoznak, sűrűsége és surlódása csökken, viszkozitása nő és a menetellenállás a nagy sebességnél jelentősen csökken (BME Áramlástani Tanszék, Dr Vad János kísérletei szerint minimum 25%-kal). A hajó emiatt nagy sebességnél virtuális katamaránná válik, sebességét tovább növelheti azonos motorteljesítmény mellett. A faron elhelyezett habképzőkkel a gyorsulási szakaszokon képződő szívóhatást csökkentjük, így kevesebb energiával gyorsítható fel a hajó, a far mögötti szívóhullám nagyságát lecsökkentve.

Kabin – mentőlégzsák Különleges, cellásan felfújódó áttetsző mentő légzsák, mely felfújódó csápjaival kitámasz-kodik a kabin falain. A víz hatására nyílik ki, vagy kézzel beindítva felfújódik fel, magjában menekülési üreget képezve, melyben esetleges víz alatti állapotban a levegővételi lehetőség is biztosított, csutorából. Feladata, hogy többlet felhajtó erőt biztosítson, havária, vízbetörés esetén is. Lehetséges így, hogy a SAR mentés megérkezéséig a hajót nem kell elhagyni, így a felkutatás, maga a mentés is lényegesen könnyebb, a túlélés esélyei pedig igen jelentősen megnövelhetők. Nem mellékesen a vagyoni kár is lényegesen mérsékelhető (PAN-PAN).

Hajóutak, körutak, utazási ajánlatok A Pénelopé–X004 teszthajóként üzemel és a vízparti úticélok, kiállítások, Boat-show-k látogatásával kipróbálható a közönség részéről. Charter-szerű utaztatással lehetséges különleges igények, utazási célok kielégítése Különleges tengeri utak lehetségesek a kiemelkedően jó utazáskényelemmel és nagy sebességgel alacsony fogyasztás mellett, mint például Szicília körbehajózása, vulkán látogatások (Vezúv – Etna – Stromboli). Málta egy nap alatt elérhető Szlovéniából. Tunézia 1,5 nap, Gibraltár 2 nap, Kanári szigetek 2 nap utazással érhetők el, kényelmes úttal éjszakai nyugodt alvással, teljes komfort mellett. Óceáni átkelés második évtől tervezhető a Kanári szigetekről kiindulva két – három hetes utakkal. Nyílt-tengeri horgászat, barracuda, kardhal, tonhal, kalmár, tintahal.

Búvárutak hajós és repülős roncsokhoz. Különleges merülőhelyek felfűzhetők, gyors menetben több is meglátogatható egyetlen úton. A fedélzeten lehetőség van menet közben a légzőkészülékek töltésére, pihenésre. A hajón vezetékes légzőkészülék (nargilé) is működik. A merülési engedélyeket, helyszíni vezetőt biztosítjuk.

Túlélő túra: Kéthetes önkéntes nyíltvízi kiképzés (továbbképzés) keményebb feladatokra vállalkozóknak, zord tengeri medvéknek, éjjel-nappali állandó nyílt-tengeri menetben, őrszolgálattal, rádió-figyeléssel, konyha-szolgálattal. Az időjárási viszonyok nem képezhetnek akadályt, legföljebb egy kissé módosítjuk a rottát. Édesvíz ellátás módja a tengervízből, étkezés alapja nyíltvízi horgászatból, vadászatból. Csak hajózási alapképzéssel, gyakorlattal és sportorvosi hozzájárulással rendelkezőknek ajánljuk.

Nyíltvízi sporttúra: Egyhetes utak a vízi sportokat kedvelőknek, ismert és kevésbé ismert vízi sporteszközökkel felszerelve, mint Jet-ski, kite-surf, forgó-morgó, búvászörf, búvárkodás ABC felszereléssel és légzővel szuper tiszta, híres merülőhelyeken. Tengeri kajak, vízi-banán, vízisí, szárnyas és hagyományos szörf. Minden nyíltvízi sporteszközön nyomkövetőt, személyjelzőt, vízálló VHF telefont telepítünk.

Állat-les (Animal-tour): Eredeti Földközi-tengeri élőhelyén látogatjuk és figyelhetjük meg a különlegesen szép tengeri élőlényeket, halakat, hüllőket és madarakat. Víz feletti - alatti fotózással egybekötve felejthetetlen emlékeket nyújt minden természetet kedvelőnek. A hajó két víz alatti kamerája a szalonban elhelyezett LCD tévén azoknak is élvezetet nyújt, akik egy szárazabb közegben szeretnének eközben maradni.

Környezetvédő őrszolgálat: Tanulmányút a földközi tenger haldokló bioszférájának bemutatására, oktatás a károk megelőzésére, felmérésére, a környezettudatos magatartás elsajátítására. A föld és tengerei, az óceánok megóvását támogató szemlélet és gondolkodásmód alkalmazása a hajós hétköznapokban. Mivel szennyezzük ma a környezetet? Mit dobhatunk az élővízbe és mit nem? Mintákat veszünk, méréseket végzünk a légkör és a víz szennyezettségéről, állapotáról. Az úszó hulladékokat begyűjtjük az út során és lerakóhelyre szállítjuk, vagy arról az illetékes hatóságokat értesítjük. Az utakat kedvezményekkel, sikeres pályázat esetén pedig uniós támogatással szervezzük.

Allergia kúra-túra: A sós tengeri levegőnél nincs jobb gyógyszer a légúti megbetegedésekre, az allergiára. Egy hét túra, fél év kúra. Ez a hajózás nem viseli meg az utasokat, gyerekeket, mert a hajó szerkezeti kialakítása hullámos vizeken is nyugodt utat biztosít. Ha az utazási cél a kristálytiszta levegőjű ciprusok vidéke, az csak fokozza a gyógyító hatást. Alapítványi pályázattal támogatott részvételeket tervezünk.

A hajó üzemeltetését 40-44 hétre tervezzük évente Több kapitányt képzünk ki, akik a szükséges kapitányi, navigációs feladatokat ellátják és a hajón elhelyezett automata műszerek méréseit is felügyelik. Szükség esetén további személyzetet, utaskísérőt, tolmácsot, orvost, társaságot is tudunk biztosítani. Anyakikötőnk a szépséges Isola >>>

Magyar Mérnök Akadémia Rubik Nemzetközi Alapítvány

Hajrá Penelope, Hajrá Magyarország! Köszönjük figyelmét! Köszönjük a támogatását! MMA RNA 10300002-20212148-70073285 „UTH prototípus” Hajrá Penelope, Hajrá Magyarország!