Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TDK-DOLGOZAT TDK-DOLGOZAT Keresőoptimalizálással kapcsolatos kérdőívek kiértékelése Szerző: SZÉKEJ É. Krisztián Témavezető: Dr. PATAKI Éva.
KAPOSVÁRI EGYETEM CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY PEDAGÓGIAI FŐI S KOLAI FŐI S KOLAI KAR.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
Reintegrációs tanácsadó munkakör
Információ feldolgozása
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Olvasóvá nevelés – de mivel, kivel?
Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Iskolaválasztási tanácsadás STEVANYIK LÁSZLÓ.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Az e-portfólió használati köre
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Egy 20 évvel ezelőtt indult pedagógiai kísérlet eredményességi vizsgálatainak töredéke Visszapillantás az első logopédiai osztály indulására és a rendelkezésre.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
Polgár az Európai Unióban A „Révaisok Uniója” által készített prezentáció
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
A magyar kortárs gyermekirodalom elterjedése az iskolában
Internetoktatás a József Attila Városi Könyvtárban (Élmények, tapasztalatok)
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Kompetensek lettünk? június 27..
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
Kötelező, közös, kölcsönös olvasmány – Hagyomány és megújulás az iskolai olvasmányok kánonjában Dr. Gordon Győri János elnök Magyar Olvasástársaság.
„Ó, mondd, Te mit választanál…” A tanár felelőssége és lehetőségei a kötelező olvasmányok kiválasztásában Gombos Péter Kaposvári Egyetem HUNRA.
A magyar- és könyvtárostanár együttműködésének felettébb szükséges voltáról a kötelező olvasmányok kiválasztása terén Cs. Bogyó Katalin (magyar- és) könyvtárostanár.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Szakdolgozat címe Szakdolgozó neve Konzulens: Konzulens neve
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Kötelezőbiztosítás Kötelezőbiztosítás Olvasás és irodalom a digitális bennszülöttek korában Gombos Péter május 4., Szentendre Olvasmányok, amelyek.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
Módszertani alapismeretek
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Országos Kompetencia Mérés 2011
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Előadás másolata:

Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?

Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP képzés)  Projekt módszer (TÁMOP képzés)  Előadás az olvasás védelmében

I. Probléma A fiatalok nagy része nem olvas, vagy nem szívesen II. Célcsoport éves korosztály (7-8. osztály) III. Sikerkritériumok - kompetencia fejlesztés - az olvasás iránti érdeklődés felkeltése IV. Megvalósítási idő kb. 3 hét

Beszélgetés - Kinek mit jelent az olvasás? stb. - Kíváncsiak vagyunk-e arra, hogy a többi ember mit olvas? - Elhatározzuk, hogy készítünk egy kérdőívet Előkészületek - Csoportalakítás szimpátia alapján (6 csoport) - Logók készítése

- A csoportok megfogalmazzák kérdéseiket (6 lista) - Listák összevetése, kialakul egy súlyozott sorrend - Összeáll a végleges kérdőív Terepmunka - Saját környezetben - Utcán, üzletekben stb. Rendelkezésre álló idő: 2 tanóra + szabadidő (összesen 1 hét)

 Kérdőív az olvasásról   1. Neme: ……………………… 2. Kora: …………………………..   3. Iskolai végzettsége: ……………………………………………………………………………………….   4. Mi a munkája?…………………………………………………………………………………… …………..   5. Mennyi szabadideje van? ………………………………………………………………………………   6. Szabadidős tevékenységében hányadik helyen áll az olvasás? ……………………….   7. Szokott olvasni? igen – nem   8. Szeret olvasni? igen – nem   9. Mennyi idősen szerette meg az olvasást? ………………………………………………………   10. Mit olvas?(újság, internet, magazin, e- book…)…………………..…………………………   11. Milyen típusú könyveket szokott olvasni?(krimi, romantikus…) ……………………   12. Milyen rendszerességgel olvas könyveket? (naponta, hetente x-szer, időnként…)………………………………………………………………………………… ………………………   13. Mi alapján választ könyvet?(író, téma, munka…) …………………………………………   14. Modern vagy klasszikus könyveket olvas? modern – klasszikus   15. Függ-e a hangulatától, hogy mit olvas? ……………………………   16. Ha unalmas egy könyv eleje, abbahagyja, vagy tovább olvassa?..………………..   17. Befolyásolja-e a könyv terjedelme? igen – nem   18. Melyik a kedvenc könyve? ……………………………………………………………………………   19. Egy könyvet elolvas-e többször? igen – nem   20. Most épp olvas-e valamit, és ha igen mit? ……………………………………………………  …………………………………………………………………………………………………… ……………………..   21. Megnézi-e a könyve filmesített változatát? igen - nem   Köszönjük, hogy ránk szánta az idejét, és ezzel segítette tanulásunkat!

Feldolgozás -Kérdőívezés élményei, tapasztalatai - Különböző szempontok szerinti vizsgálódás: Pl..- férfi és női olvasók - kor szerinti megfigyelések - iskolai végzettség - Összegzés

Szakirodalom -Olvasáskutatási tanulmányok feldolgozása (csoportonként más- más): - elolvasás - jegyzetelés - ismertetés - megfigyelések, kérdések - többiek kérdései -Beszélgetés - Vitatkozás

1.Vekerdy Tamás: A meséléstől az olvasásig 2.Komáromi Gabriella: Hogyan tanítanak élni a tündérmesék? 3. Bartos Éva – M. Fekete Katalin: Lélekgyógyítás olvasással 4.Gombos Péter: A kötelező olvasmánytól a szívesen olvasott könyvekig 5.Fűzfa Balázs: De mi lesz velünk az olvasás után?

Saját élmény - Mit olvasunk mi? - Könyvbemutatók Célok: - ismertetés - kedvcsinálás - élmény átadása Csoportmunka értékelése - A csoporttagok értékelik egymást - Összesített csoporteredmény - Eredményhirdetés

Egyéni reflexió Kiértékelés, tanulságok levonása