FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Kovács Dóra PHD, business director
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
A direkt marketing fogalma
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Kiszól a TV! HybridBox Nyrt. BigScreen konferencia 2012.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Javaslat az erőforrások és a szabályozó eszközök összehangolására vidéken között Katonáné Kovács Judit, PhD egyetemi adjunktus DE AGTC GVK.
Közönségkapcsolatok (PR)
Marketingkommunikáció
A diákat jészítette: Matthew Will
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
A reklámköltések alakulása Magyarországon Forrás: Mediagnózis Milliárd Forintban.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Venni vagy eladni? Részvénybefektetések az intézményi befektető szemével Horváth István, CFA K&H Befektetési Alapkezelő Zrt.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
3. Szakmai műhelykonferencia Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása, ÁROP
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
MLSZ Marketing és Média Bizottságának munkája
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Sponsorare necesse est
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
WAMP Siker a gazdasági válságban. Társadalmi célokból üzleti modell magyar tervezők megjelenési lehetőségét segíteni ↓ szolgáltatások, külföldi képviselet.
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Laufer Tamás, IVSZ elnök Elvándorol a szakma?
Budapesti liturgiai felmérés 2012 Válaszadók száma: 26 fő.
Pénzügyi-számviteli mutatók
AZ ELKERÜLHETETLEN VÁLTOZÁS Digitális Mesterkurzus 2014 November Tóth Gergely.
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
Nemzetközi pénzügyek 4. előadás Nemzetközi hitelfinanszírozás hivatalos csatornái.
Betegközpontú innováció a gyógyszeriparban
Dr. M Egyetemi prezentációs sablon 1. HOFFER ILONA A MÚZSA CSÓKJA ÉS AZ ALKOTÁS MŰVÉSZETE AZ INNOVÁCIÓBAN INNOVÁCIÓ A SZOLGÁLTATÁSOKBAN BUKARESTRMÜE 2015.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
Reklámeszköz tervezés? Modern (eladáshelyi) marketingeszközök a gyógyszeripari kommunikációban.
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
Kérdések a második zh-hoz
HOGYAN LÁTJÁK A VÁLLALATI
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
Előadás másolata:

FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus SEMMELWEIS EGYETEM Testnevelési és Sporttudományi Kar (TF) Sportmenedzsment Szakcsoport

Forrás átcsoportosítás Létesítmény Kiválasztás Szakember-képzés Forrás átcsoportosítás Befektetés-ösztönzés Piacélénkítés FINANSZÍROZÁS KULCSFAKTOROK Sport-diplomácia Sporttudomány Marketing Menedzsment

TARTALOM BUKIK A MODELL „alkalmazkodj” SZPONZORÁCIÓ „mi így szeretünk” erről lesz szó BUKIK A MODELL „alkalmazkodj” SZPONZORÁCIÓ „mi így szeretünk” PIACOLÁS „mennyi az annyi” STRATÉGIA „a siker titka”

BUKIK A MODELL - alkalmazkodj

HAGYOMÁNYOS REKLÁM Te mosolygó hulla…

FREE the line… A T L B T L line INTERNET RÁDIÓ PLAKÁT MOZI SAJTÓ TV PR NEW MEDIA EVENT MARK P.O.S. SZPONZ SALES PROM DIRECT. MARK

FÓKUSZBAN FOGYASZTÓ márkaélményen a fogyasztó A legfőbb törekvés a passzívan szemlélődő FOGYASZTÓ minél komplexebb bevonása márkaélményen keresztül.

VOND BE Mutasd meg Mond el Life, Liberty, and the Pursuit of Happiness // The dream took shape through ideas: freedom, happiness, possibility, self-reliance. A dream for all men. A crowd sourced pursuit. VOND BE de a legfőbb cél

NÉZZÜNK MÁSKÉPP A FOGYASZTÓRA a világ változik, Te változol vele…

SZPONZORÁCIÓ - mi így szeretünk

klasszikus saját projekt természetbeni média - szponzorálás - saját projekt - létrehozása - természetbeni - szponzorálás - média - szponzorálás -

PIACOLÁS - mennyi az annyi

Forrás: Magyar Reklámszövetség, 2012.

SZPONZORÁCIÓS PIAC – MAGYARORSZÁG 19-21 milliárd forint…

STRATÉGIA - a siker titka

IEG/Performance Research MÓDSZER kérdőív Gyógyászat, gyógyhatású készítmények Élelmiszer Szépségápolás Pénzintézet, biztosítótársaság Távközlés Kereskedelem Kultúra, szabadidő, szórakozás Tömegtájékoztatás Közlekedési eszközök Szolgáltatás Forrás: Kantar Media – TOP 10 piaci szektor listaáras reklámköltése alapján, 2012. IEG/Performance Research „Sponsorship Decision-Makers Survey” 40 szektor vállalat ?

A PÉNZEMBER nem tudnátok segíteni…

HATÉKONY SZPONZORÁCIÓ - stratégiai pillérek 2. KÖZÖNSÉG bevonása 1. STRATÉGIAI megközelítés 3. HATÉKONYSÁG mérése 4. KREATÍV aktiválás

DÖNTÉS A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL #1: DÖNTÉS A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA #2: A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA #3: MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser Nemzetközi átlag: 17,6% Magyarország: 8-9%

A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI #4: A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE #5: A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK #6: A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser

KREATÍV aktiváció 1:0 1:1 1:2 Média befektetés

KREATÍV aktiváció 1:0 1:1 1:2 Innovatív eszközkombináció

NE adj el… A JOGTULAJDONOS VÉSSE AZ ESZÉBE oda és azt érdemes adni, akinek és amire szüksége van…

A SZPONZOR VÉSSE AZ ESZÉBE a szponzoráció inkább emotív médium…

SZPONZOR - profilok BEFEKTETŐ KÜLDETÉSES HASZONLESŐ

Dr. BERKES Péter, egyetemi adjunktus