FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus SEMMELWEIS EGYETEM Testnevelési és Sporttudományi Kar (TF) Sportmenedzsment Szakcsoport
Forrás átcsoportosítás Létesítmény Kiválasztás Szakember-képzés Forrás átcsoportosítás Befektetés-ösztönzés Piacélénkítés FINANSZÍROZÁS KULCSFAKTOROK Sport-diplomácia Sporttudomány Marketing Menedzsment
TARTALOM BUKIK A MODELL „alkalmazkodj” SZPONZORÁCIÓ „mi így szeretünk” erről lesz szó BUKIK A MODELL „alkalmazkodj” SZPONZORÁCIÓ „mi így szeretünk” PIACOLÁS „mennyi az annyi” STRATÉGIA „a siker titka”
BUKIK A MODELL - alkalmazkodj
HAGYOMÁNYOS REKLÁM Te mosolygó hulla…
FREE the line… A T L B T L line INTERNET RÁDIÓ PLAKÁT MOZI SAJTÓ TV PR NEW MEDIA EVENT MARK P.O.S. SZPONZ SALES PROM DIRECT. MARK
FÓKUSZBAN FOGYASZTÓ márkaélményen a fogyasztó A legfőbb törekvés a passzívan szemlélődő FOGYASZTÓ minél komplexebb bevonása márkaélményen keresztül.
VOND BE Mutasd meg Mond el Life, Liberty, and the Pursuit of Happiness // The dream took shape through ideas: freedom, happiness, possibility, self-reliance. A dream for all men. A crowd sourced pursuit. VOND BE de a legfőbb cél
NÉZZÜNK MÁSKÉPP A FOGYASZTÓRA a világ változik, Te változol vele…
SZPONZORÁCIÓ - mi így szeretünk
klasszikus saját projekt természetbeni média - szponzorálás - saját projekt - létrehozása - természetbeni - szponzorálás - média - szponzorálás -
PIACOLÁS - mennyi az annyi
Forrás: Magyar Reklámszövetség, 2012.
SZPONZORÁCIÓS PIAC – MAGYARORSZÁG 19-21 milliárd forint…
STRATÉGIA - a siker titka
IEG/Performance Research MÓDSZER kérdőív Gyógyászat, gyógyhatású készítmények Élelmiszer Szépségápolás Pénzintézet, biztosítótársaság Távközlés Kereskedelem Kultúra, szabadidő, szórakozás Tömegtájékoztatás Közlekedési eszközök Szolgáltatás Forrás: Kantar Media – TOP 10 piaci szektor listaáras reklámköltése alapján, 2012. IEG/Performance Research „Sponsorship Decision-Makers Survey” 40 szektor vállalat ?
A PÉNZEMBER nem tudnátok segíteni…
HATÉKONY SZPONZORÁCIÓ - stratégiai pillérek 2. KÖZÖNSÉG bevonása 1. STRATÉGIAI megközelítés 3. HATÉKONYSÁG mérése 4. KREATÍV aktiválás
DÖNTÉS A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL #1: DÖNTÉS A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser
A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA #2: A SZPOZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser
MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA #3: MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser Nemzetközi átlag: 17,6% Magyarország: 8-9%
A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI #4: A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser
A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE #5: A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser
A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK #6: A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK Célcsoport: Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser
KREATÍV aktiváció 1:0 1:1 1:2 Média befektetés
KREATÍV aktiváció 1:0 1:1 1:2 Innovatív eszközkombináció
NE adj el… A JOGTULAJDONOS VÉSSE AZ ESZÉBE oda és azt érdemes adni, akinek és amire szüksége van…
A SZPONZOR VÉSSE AZ ESZÉBE a szponzoráció inkább emotív médium…
SZPONZOR - profilok BEFEKTETŐ KÜLDETÉSES HASZONLESŐ
Dr. BERKES Péter, egyetemi adjunktus