Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer TISZKIR Térségi Integrált Szakképző Központ Információs Rendszer Fővárosi Oktatástechnológiai.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
AZ ÚJ MODULRENDSZERŰ OKJ AZ ISKOLÁK SZEMÉVEL
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
A szakmai program (helyi tanterv) készítése
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Szakképzési dokumentumok
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Informatikai Szakképzési Portál
A szakképzés helyzete Magyarországon
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
Vezetői Információs Rendszer
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban (OKJ, SZVK, KP) Stágel Imréné szakértő NSZFI.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
moduláris szakképzési szerkezet
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Készítette: Koleszár Gábor
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer e-SZAKMA Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer Szabó András TwinNet Kft.

Szakképzési adatbázis Pálya-választás, pálya-orientáció Egyéni Tanulási Útvonal tervezés Képzési, tantervi programok Munkaerő-piaci elemzések Erőforrás kezelés e-Learning rendszer Vizsga-rendszer Nyomon követés

A szoftver jellemzői Az új OKJ-re épülő WEB alapú integrált, információs elemző- tervező szoftverrendszer. A program nem csupán egy adattárolási keretrendszer, hanem adattartalommal feltöltött komplex szoftver. az összes kimeneti képesítéshez tartozó SZVK és Központi Program adata a követelménymodulok, a tananyagegységek és tananyagelemek, a feladat- és kompetenciaprofilok, továbbá a szintekre bontott szakmai ismeretek és ismeret alkalmazások. a program WEB alapú, tehát az intézmény szerverére történő telepítés után valamennyi munkaállomásról egy böngészővel használható (Internet Explorer 7.0 ajánlott). adatbázisa az Interneten keresztül frissíthető

Referenciák Magyar Szakképzési Társaság: 42 mintatanterv készítés 21 szakmacsoportban, Internet projekt 470 tanterv TISZK referenciák : Széchenyi TISZK Székesfehérvár, Debrecen TISZK, Savaria TISZK Szombathely, Bánki TISZK Tatabánya, Naszály-Galga TISZK Vác, Dél-Pest Megyei TISZK Cegléd, Kecskeméti TISZK, Belvárosi TISZK Budapest, Eger TISZK, Miskolc TISZK, Közép-Békési TISZK Békéscsaba, Észak-Pesti TISZK Szakképző centrumok, társulások: Bács-Kiskun Szakképzési Konzorcium, Csepel, Szily, Kiskőrösi KTT, Raoul Wallenberg Iskolák, szakképző intézmények: Budapest, Veszprém, Debrecen, Paks, Keszthely, Vác, Kecskemét, Pécel, Székesfehérvár, Győr, Komárom, Abaújszántó, Aszód, Jászberény, Balassagyarmat, Bonyhád, Pécel, Kisújszállás, Pécs,Kadarkút, Esztergom,Szarvas, Miskolc, Szombathely, Cegléd, Eger, Pécs, Aszód, Szeged Tankönyvkiadók: Tankönyvmester

Képzési Program Szerkesztő e-SZAKMA Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer

Tapasztalatok Tanterv készítés idejének radikális csökkenése Közös tantervek kidolgozása, szakmacsoportos alapozó tantervek készítése Alternatív tantervek készítése (pl. átmeneti időszakra) Egy tantervhez többféle időterv készítése (beszámításos képzés, tanfolyami képzés, stb.) SZVK alapján a Központi Program 0-100%-os figyelembevételével készíthető tanterv Óraszámok finomítása, iskolarendszerű képzéshez való illesztése szükséges Kényelmes használat megfelelő technikai feltételek esetén

Tanterv készítési idő (óra)

Előkészületek Moduláris OKJ felépítése, egységes fogalmi rendszer A tanterv kimeneti képesítésének meghatározása (alap-szakképesítés, elágazás, ráépülés, rész-szakképes) Tantervi és/vagy felnőttképzési programot akarunk készíteni? Van-e központi program? Nézzük meg a modultérképet!

Szakmacsoport Szakképesítés Kimeneti képesítés (pl. elágazás) Követelménymodul Tananyagegység Tananyag-elem Tananyag-egység Követelmény modul Szak-képesítés

Tananyagelem Az atomi szintű „építőkövei” a tantervünknek A Központi Program tartalmazza! Tananyagelem jellemzői: Megnevezése, NSZFI azonosító, rövid szakmai tartalom leírása Javasolt óraszám(-ok) (elmélet, gyakorlat, elméletigényes gyakorlat) Személyes-, társas- és módszerkompetenciák Feladatprofil, szakmai ismeret, szakmai készség Egyéb jellemzők (tanulói tevékenységforma, képzési helyszín jelleg stb.)

Kimeneti képesítés Követelménymodul Tananyag-elem Tananyag-elem TANTÁRGY 1 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek TANTÁRGY 2 TANTÁRGY 3 TANTÁRGY 4 TANTÁRGY 5

Hogyan dolgozzunk? Ne hagyjunk ki tananyagelemet! Ne tegyünk egy tananyagelemet két különböző tantárgyba! Ne tegyünk azonos tantárgyba két különböző követelménymodul tananyagelemét! Létrehozhatunk olyan tantárgyakat is, amelyekbe nem teszünk tananyagelemet, de ilyen esetben a szakmai tartalmat nekünk kell megadni!

Módszerek 1 2 3 4 Tantárgyak szerkezetének kialakítás Tantárgyak óraszámainak meghatározása 3 Tananyagelemek elhelyezése a tantárgyakban 4 Dokumentum generálása, formázása 1 Tantárgyak szerkezetének kialakítás 2 Tananyagelemek elhelyezése a tantárgyakban 3 Tantárgyak óraszámainak meghatározása a KPP javaslatokkal 4 Dokumentum generálása, formázása 1 Tananyag-elemek „szétdobálása” 2 Tantárgyak elnevezése 3 Tantárgyak óraszámainak meghatározása a KPP javaslatokkal 4 Dokumentum generálása, formázása

Erőforrás Tervező e-SZAKMA Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer

Jelenlegi tanulói létszámok Szakmacsoportos tanulók létszámadatai TISZK Jelenlegi tanulói létszámok Szakmacsoportos tanulók létszámadatai Pedagógus, szakoktató létszámadatok Jelenleg oktatott szakmák, szakképesítések RFKB által támogatott szakmák Munkaerő-piaci igények Eszköz és helyiség kapacitások Humán erőforrás képzettsége Tantervi, képzési rendszer és annak erőforrás szükségletei Törvényi szabályozás (osztály-, csoportlétszámok, kötelező óraszámok)

Tervezési folyamatok Tanévi tervezés Jelenlegi tanulói létszámok, képzések, erőforrások Rövid távú, egy éves tervezés Végzős tanulói létszámok, képzési struktúra változása, rövid távú erőforrás igények Hosszú távú, 2-4 éves tervezés Szakmacsoportos tanulói létszámok (9-11 évfolyam), pedagógus továbbképzések, eszközfejlesztések Stratégiai tervezés Munkaerő-piaci elemzések, beruházási tervek, pályázatok

Erőforrások kezelése Tanulói létszám adatok Oktatás- képzési kínálat Jelenlegi tanulói létszámok Végzősök létszámadatai Szakmacsoportos alapozásban résztvevők Beszámíthatóság Osztály- és csoportlétszámok Oktatás- képzési kínálat Tantervi, képzési rendszer RFKB által támogatott szakmák, kimeneti képesítések Munkaerő-piaci kereslet „Piaci pozíció” Humán erőforrás lefedettség Pedagógus létszámok Szakmai képzettségek Továbbképzési tervek Eszköz erőforrások kapacitás kihasználása Rendelkezésre álló eszközök Képzéshez szükséges eszköz és szakterem szükségletek Beruházási ütemtervek

Köszönöm a figyelmet! TwinNet Kft. honlapja www.twinnet.hu e-SZAKMA honlapja (prezentáció letöltése) www.eszakma.hu Az Inetgrált Szakképzés Irányítási és Információs Rendszer (I3R) http://twinnet.hu/i3r.html Ügyfélszolgálat telefonszáma (1) 343-6430 Személyes kapcsolatfelvétel Szabó László ügyvezető igazgató (20) 942-1244 Szabó András fejlesztési vezető (30) 977-0491