Üzleti modellek • A weblap fenntartása – egyfajta vállalkozás • Saját/ bérelt tárterület, saját szoftvereszközök = ismétlődő költség • Üzleti modellre.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Üdvözlünk!. Az internetezők 90% - a vásárlás előtt a neten gyűjt információt 1998-ban 70 millió internetező volt a világon, ma kb. 2 milliárd.
Reklámhatékonyság növelése retargetinggel. A hatékony display kampány: minimális költséggel maximális konverzió. 2/10 Hogyan lesz hatékony egy kampány?
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
melyek a legsikeresebbek, miért működnek és mi várható a jövőben?
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
alklalmazott ország forgalom (2009) € 1,5 Mrd Már nem skandináv, már több mint €1,5 Mrd.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Digitális világ A digitális reklám
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
Kampányok könyvszerinti értéken Starcz Ákos Bookline.hu Nyrt április 29.
Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk?
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
Internet és szerzői Szerz ő i Akadémia, Irodalom és Internet Dr. Fodor Klaudia Franciska március 29.
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
A használók fizetési hajlandósága – tapintatos kommunikáció a térítéses információszolgáltatás irányába Czupi Gyula, Halis István Városi Könyvtár, Nagykanizsa.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: január 1-től.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Weben publikált térképek a földrajzi kutatásokban Ádám Eszter Geográfus MSc hallgató.
MP4 lejátszók.
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
PROGRAMOK, ADATBÁZISOK, OKTATÓSZOFTVEREK CD-ROM-ON
A cég 2007 óta működik Világszerte, óriási sikerrel Termékei: Letölthető szoftverek Elektronikus könyvek CD-k Már 6 nyelven elérhető …hamarosan magyarul.
Felhasználói tartalmak A kötöttségek nélküli publikálási lehetőségek kinyíltak Web2.0-ás technológia: Tovább bővült a lehetőségek tárháza Egyszerű publikációs.
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
A cég alapítója, és tulajdonosa James Ward
A legjobb és legolcsóbb hirdetési lehetőségeket az interneten találjuk. Rengeteg ingyenes hirdetési oldal van, s ha otthon rendelkezünk internetkapcsolattal,
Az internetes könyvvásárlás
KÖSZÖNTÜNK TÁJÉKOZTATÓNKON ! Supreme2x2.
ShowTime.
Prószéky Gábor MorphoLogic DAT-2006, november 21. Prószéky Gábor MorphoLogic
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Weblapkészítési tudnivalók Pék Ágnes © Hogyan lehet weboldalt létrehozni? Lehet kész sablonokat használni Lehet önállóan előállítani.
HUNINFOR Kft. Szolgáltatás bemutató. Szolgáltatásaink Alapszolgáltatásunk a budapesti használt lakóingatlan-piaci információ és adatszolgáltatás. Kiemelten.
Miért nem működik még az okostévé modell?
16. Modern díj- és tartalékszámítás
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
ÚJ ÜZLETI LEHETŐSÉG.
Internet, Böngészők, Elektronikus levelezés
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: október 17-től.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
1 LGN Travel Card vwww.lgn-travel-card.com. 2 A cég alapítója és tulajdonosa James Ward.
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
AVI PORTÁL (blog) Webes megjelenés fő helyen Egy oldal az anyagvizsgálók érdekében SzakMap.
Felhőalapú adattárolás Hogy tárolhatunk adatokat „felhő” szolgáltatás segítségével?
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
Honlap készítés és az ehhez szükséges informatikai alapismeretek A világháló jelentősége a KKV-k piachoz jutásában Forgács István (X-Meditor Kft.) Tel.:
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
SKY FORUM Online Advertising System Solutions Minden a megfelelő pillanatban jön el!
SKY FORUM Online Advertising System Solutions Minden a megfelelő pillanatban jön el!
Ezek a stratégia elemek sorban
MIT ígér neked a Kampányépítő Mesterkurzus?
A nem webáruház! ÁLTALÁNOS PROBLÉMA: KEVÉS A PÉNZ
Vásárlás az interneten
Internet és kommunikáció
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

Üzleti modellek • A weblap fenntartása – egyfajta vállalkozás • Saját/ bérelt tárterület, saját szoftvereszközök = ismétlődő költség • Üzleti modellre van szükség =/> költség és bevétel egyensúlya • Kiadás: alkalmazott órabér; járulék; fenntartási költség; hirdetés; • Bevétel: drágább munka; több megrendelés – a vevőre hárítva • Kis üzlet = kis kalkuláció / Megakonszern = bonyolult számítások Internetes aranykor: • 90’ évek: Új gazdaság = internetes aranykor (kibővülő lehetőségek) • : netes tartalomszolgáltatás tőzsdepapírjai az egekbe nőnek • A lehetőségek mégis elmaradtak, sokan csődbe mentek • 2000 január: AOL + Time Warner szórakoztató ipar nagyja összeolvadt • 2000 vége: CSŐD! Az internetes cégek lettek a tőkepiac mumusai

Üzleti modellek Bukás után: kilábalás • A támogató pénztőke elfogyott: új netes üzleti modell-evolúció • Az internet kora előtt a médiaszolgáltatók bevétele: o Fogyasztók, hallgatók, nézők – előfizetés/vételár + reklámbevétel • Az internet kezdeti korában a netes médiaszolgáltatók problémája: o Kevesen interneteznek, a hirdetési módszerek nem hatékonyak • Sok kísérlet történt, de nincs bizonyítottan sikeres üzleti modell • Az üzleti modellek evolúciójának kora beköszöntött • Mellékhatására teljes iparágak működésének kellett átalakulnia

Üzleti modellek Ingyenes tartalmak térnyerése • A szkeptikusok jelmondata: Sehol, semmi sincs ingyen, a tartalmak előállítási költségeit mindig a fogyasztók fizetik meg. • Piaci versenykörülmények között egy termék ára egyre közelebb kerül a határköltséghez, amibe a termék egyetlen újabb példányának előállítása kerül • Internet: ha a tartalom már létezik, akkor az új előállítási költség nulla • A nagyobb közönségnek készülő legális tartalmak általában ingyenesek • Kivétel a legális zeneletöltések, mert azok szerzői és kiadói feltételekkel működnek

Üzleti modellek Elterjedt modellek • Egy jó ötlet: A felhasználó nem fizet, de a reklámozók igen • Banner hirdetések: Eladó a képernyőfelület egy része (tartalomszolg.) o Kezdet: Állóképes csíkbannerek o Később: Mozgóképes, ízgő-mozgó flash-animációk  Ezek idegesítőek, irritálóak, és ellentétes hatást váltanak ki o Ma: informatív állókép és beágyazott promóvideók a cégekről • Az óriáscégek és nagy hirdetők műfaja továbbra is a banner o Partnerek a látogatottabb, nagyobb tartalomszolgáltatók • Mit tehetnek a kis szolgáltatók? Hálózatba tömörülnek • Magyarországon Adverticum = Sok kis webes szolgáltató hirdetési felületeit együttesen kínálják a reklámozóknak

Üzleti modellek Kulcsszavas hirdetések • Kulcsszavas, kattintásos hirdetések (gyors fejlődés a hirdetések terén) • Nem a Google ötlete, de ők vezették be és vitték sikerre • A hirdetés megjelenésekor a reklámozó még nem fizet o de kattintásonként már jutalék jár a tartalomszolgáltatónak • A szolgáltató érdekeltté válik, hogy kattintson a felhasználó • Ad words (Google) = A hirdető megvásárol kulcsszavakat melyeknek keresésekor a felhasználónak megjelenik a találat mellett a hirdetés is • Ez a kulcsszavas hirdetési lehetőség igen hatékony (szponzorált linkek) • Előny a hirdetőknek: Célközönség kattint és csak ezekért fizetnek • Költséghatékonyabb mint a bannerhirdetések

Üzleti modellek Kulcsszavas hirdetések • Ad Sense (Google továbbfejlesztés) • Nem a keresőfelületen jelenik meg a hirdetés, hanem a rendszerbe csatlakozott külső tartalomszolgáltatóknál • A tartalomszolgáltató csatlakozik és a weboldalának tartalmához illeszkedő reklámok jelennek meg nála • A kattintáskor a Google fizet a tartalomszolgáltatónak jutalékot, abból, amit a hirdető cég a keresőóriásnak fizet • Költséghatékonyabb mint a bannerhirdetések és a célközönség is jobban megszólítható • Közép-Európa vezető reklámkoordinátora: a magyar ETARGET

Üzleti modellek Bevételmegosztás • A bevételmegosztás a kattintásalapu hirdetésekhez hasonlatos • A kereskedelmi tevékenységet folytató reklámozók kedvelik o Tartalmat vagy fizikai terméket kínálók tömegeinek modellje • Angolul: affiliate program (magyarul: kapcsolati program) • Lényeg: Megjelenik a hirdetés, de pénz csak akkor érkezik a tartalomszolgáltatónak, ha a vevő klikkel és vásárol is • A szoftver leköveti, hogy a vevő melyik hirdetési partnertől érkezett. • Magasabb a jutalékrendszer a csak kattintásalapunál • Sok webáruház naprakész kínálata miatt a kattintók és ténylegesen vásárlók száma is nagy o Pl.: ; ;

Üzleti modellek Aukció, adok-veszek • Modell: Magánemberek összekapcsolása adásvétel céljából • Apróhirdetési és aukciós oldalak: Ebay; Vatera; Zsibvásár; Teszvesz • Olcsó, vagy ingyenes hirdetési lehetőség, de adásvételkor jutalék levonása a tartalomszolgáltató rendszer hasznára • Egyéb fizetős szolgáltatások: keretes hirdetés, kiemelés, színkiemelés • A nagy tömegű felhasználó miatt: kicsi ár = nagy haszon • Jól jár az eladó, a vevő, a reklámozó, a tartalomszolgáltató

Üzleti modellek Tartalmat pénzért • A „free” mellett a felhasználó fizetni is hajlandó bizonyos tartalomért • Pl. médiaszolgáltatók (online zeneboltok) oldalai • Előny: hatalmas választék aránylag olcsón • Hátrány: digitális másolásvédelem, ami miatt a tartalom esetleg nem menthető mobileszközre, nem adható át másnak, stb. • A másolásvédelemre igen sokat költöttek a kiadók az elmúlt években • Mára a kiadók belátták, hogy ez így kényelmetlen a felhasználónak • Kiadói ráhatásra törvénymódosítások, szigorítások születtek • A vevő a legfontosabb: sok kiadó már védelem nélkül árulja tartalmait • Ha illegálisan továbbosztják egyes termékeit, akkor is nyereséges üzlet

Üzleti modellek Szexbiznisz • Hatalmas látogatottságú tartalomszolgáltatók (a legjobb üzlet a neten) • A specializálódott reklámozók jellemzőek rá • Időalapú előfizetési rendszer: napi, heti, havi „előfizetés” mellett bármi letölthető, műfaj és formátumra való korlátozás nélkül • Fogyasztásalapú előfizetési rendszer: letöltésekért fizet a felhasználó Online Videókölcsönzés; E-könyvüzlet • A szexbiznisz nyomán kialakult és formálódó ágazat • Kisebb látogatottságú, de optimista jövő képzelhető el • Főleg kiadói reklámozó cégekre lehet számítani

Üzleti modellek Tartalomépítés lelkesedésből • Open content: önkéntes, ingyenes tartalomépítés • Pl.: Wikipédia, blogok és egyéb fórumok jó része ilyen • Cél: Nem kereskedelmi vagy haszonszerzési okból tartalmat építeni • Indok: Szórakozás, közös érdeklődési kör, rajongói oldal, feltűnési vágy, karitatív cél stb. • Infrastruktúra, szerver, tárhely fenntartási költségek finanszírozója: adomány, alapítvány, ingyenes szolgáltató (pl. wordpress), magánszemély • Az open content modell a legelterjedtebb a világon • A szakemberek megosztottak a jövőt illetően: o „Ha nincs anyagi motiváció, elhal a lelkesedés?” o Ez a média jövője? (sok lelkes amatőr vs. merev nehézkes profik)