Kiss Gyula MÁV Kombitermimál Kft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
A MÁV Cargo szerepe, jelentősége a magyar – ukrán – távol-keleti áruszállításban Kalotai Zoltán MÁV Cargo ZRt.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
A MÁV Cargo szerepe, jelentősége a záhonyi térség fejlesztésében
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
műszaki osztályvezető
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
Kombinált előnyök minden régióban
Támop / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Idegen nyelvű kompetenciák fejlesztése Nagy Zoltán, MBA Katedra Nyelviskola.
általános vezérigazgató-helyettes
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A HULLADÉKKÁ VÁLT GÉPJÁRMŰVEK KEZELÉSE AZ ALCUFER KFT.-NÉL
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Kovács Gábor mb. átviteli igazgató, MAVIR ZRt. Császár György
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
TISZTELETTEL KÖSZÖNTIK
„Közlekedési- és logisztikai fejlesztés Záhony-Csop térségében”
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
KIÚT konferencia, április 25 – 27.
Magyar Államvasutak Rt.
A magyar gazdaság- és közlekedéspolitika helyzete és fejlesztése
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra Vernes András Kereskedelmi igazgató.
Logisztikai hálózat és folyosók
Magyarország fő közúti, vasúti, vízi, légi szállítási vonalai
Vasútfejlesztési tervek a két világháború között Magyarországon
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
MTLO értekezlet Balatonföldvár október október
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Hungary SLOVAKIA UKRAINE AUSTRIA Use the BUCKET in the
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
GYSEV CARGO Zrt. Észak-déli árufuvarozási korridor május 6. Szalai Zsolt gazdasági vezető GYSEV CARGO Zrt.
DB Cargo Hungária Kft. és a pályavasút együttműködése
Készítette: Koleszár Gábor
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

Kiss Gyula MÁV Kombitermimál Kft. A logisztikai szolgáltató központok stratégiai partnere a MÁV Cargo Group avagy a MÁV és a MÁV Cargo Group szerepe, különös tekintettel az országos logisztikai szolgáltató központokra Kiss Gyula MÁV Kombitermimál Kft. II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

A logisztikai központok a jövőben – a gazdaság motorjai Európai hálózatok, logisztikai központok kivétel nélküli együttes megjelenése hosszú távon megteremtheti a hazai logisztikai rendszerek kiteljesedését is Hazánk szempontjából kitörési pontot jelenthet az LSZK-k fejlesztése Közlekedési ágazatok közötti fordítókorongok szerepét tölthetik be a LSZK-k Integrációs törekvések az összekötő terminálok fejlesztésének elsőbbségét jelzik Nemzetközi tendencia- növekvő kereslet a magas színvonalú komplex logisztikai szolgáltatások irányába Az előnyök csak akkor használhatók ki, ha megfelelő színvonalon rendelkezésre áll a logisztikai keresletet idevonzó intermodális infrastruktúra és a kapcsolódó szolgáltatásrendszer A logisztikai szolgáltatások piaca az átlagos gazdaságnövekedési ütem többszörösével bővül A logisztika a magyar gazdaságpolitika egy meghatározó elemévé lépett elő napjainkban II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

A projekt javaslatok forgalmi megalapozottsága: IV.,V. korridor vonalainak prioritása II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

Nemzeti Kohéziós Alapba került projekt javaslatok A Műszaki Tanács és a vezetői értekezlet elfogadta és a 1001/2004.(I.8.) Korm.hat. véglegesítette. 3. Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza 4. Budapest – Dombóvár – Gyékényes 5. Budapest – Hatvan – Nyíregyháza – Záhony 1. Szolnok – Békéscsaba – Lőkösháza II. ütem 2. Budapest – Székesfehérvár – Boba II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

MÁV ZRt. infrastruktúra fejlesztései 2015-ig KOSICE HIDASNÉMETI MOSKVA Ukraine Slovakia ZÁHONY E 50 Pályarehabilitáció ISPA forrásból (2001-2007) BÁNRÉVE 90 92 Pályarehabilitáció EIB hitelből SOMOSKŐÚJFALÚ ÓZD 100 MISKOLC FELSŐZSOLCA PARIS 84 E 50 RAJKA Austria BRATISLAVA NYÍREGYHÁZA HEGYESHALOM 80 SZOB E 61 70 1 E 52 VÁC GYŐR KOMÁROM HATVAN 16 ESZTERGOM SOPRON 2 8 71 TATABÁNYA RÁKOSPALOTA-ÚJPEST 82 BUDAPEST DEBRECEN 10 1 120A PÜSPÖKLADÁNY SZOMBATHELY 5 PÁPA TÁRNOK ÚJSZÁSZ PORPÁC SZÉKESFEHÉRVÁR 30A ÉRD 101 100 A CELLDÖMÖLK 20 SZOLNOK 100 BIHARKERESZTES BOBA CEGLÉD 26 20 SZABADBATTYÁN PUSZTASZABOLCS 42 140 MEZŐTÚR 25 29 DABAS ORADEA DUNAÚJVÁROS KECSKEMÉT ZALALÖVŐ TAPOLCA SIÓFOK 150 120 23 ZALAEGERSZEG 30 BAJÁNSENYE 17 26A KISKUNFÉLEGYHÁZA KOPER 40 BÉKÉSCSABA BALATONSZENTGYÖRGY Romania Slovenia 140 60 LÖKÖSHÁZA NAGYKANIZSA KISKUNHALAS 155 MURAKERESZTÚR DOMBÓVÁR 41 40 SZEGED KELEBIA E 56 GYÉKÉNYES BUCURESTI E 69 PÉCS PÉCSBÁNYA-RENDEZŐ RIJEKA E 71 Pályarehabilitáció EU Kohéziós alapból: INTERNATIONAL CORRIDOR DOMESTIC MAIN LINE OTHER LINES E 85 I. ütem (2004-2007) ATHINIA Serbia and Montenegro II. ütem (2007-2015) Croatia III. ütem (2015 után)

Páneurópai vasúti folyosók fejlesztése Vasúti infrastruktúra fejlesztési prioritások Páneurópai vasúti folyosók fejlesztése Nemzetközi vasúti folyosók fejlesztése IC közlekedési útvonalak fejlesztése Elővárosi forgalmi szakaszok fejlesztése Regionális vonalak fejlesztése Egyéb infrastruktúra fejlesztése (pl. logisztikai központok) II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

MÁV Cargo ZRt. Létrehozás szükségessége Célok EU irányelvek Többszereplős piac „kézzel fogható” szereplőjévé válni Hatékony vállalat létrehozás, mely a múlt terheitől mentes Nyereséges működési feltételek megteremtése MÁV Cargo Group erősítése Integrált logisztikai szolgáltatások nyújtása Szövetségi rendszer kiépítése Regionális terjeszkedés Célok Komplex folyamat-lefedettség az irányítástól és ellenőrzésig Profitmaximalizálás - Eredményorientáltság II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

2003 ÓTA 5 STRATÉGIAI KULCSTERÜLET FÓKUSZBAN MÁV Cargo ZRt. - Stratégia 2003 ÓTA 5 STRATÉGIAI KULCSTERÜLET FÓKUSZBAN 1. Hatékonyság növelés program szervezet átalakítás költségcsökkentés minden területen munkaerő menedzsment rendszer 2. Ügyfélorientáció KAM rendszer sikeres bevezetése után hatékony szolgáltatás modell E-FREIGHT rendszer 3. Termékfejlesztés Project vonat szolgáltatás tranzit és kombinált fuvarozásban 4. Integrált és intermodális szolgáltatás Szolgáltatási paletta kibővítése a logisztikai lánc elemeit követve és közlekedési módok összekapcsolása 5. Nemzetközi partnerség / stratégia együttműködés Proactive nemzetközi együttműködés kiépítése, erős KKE Cargo hálózat kiépítése Önköltség számító program bevezetése KAM rendszer bevezetése a kulcsügyfelektől származó bevételt 11%-kal megnövelte Tranzit forgalom 2003-hoz viszonyítva 40%-kal nőtt MAV Cargo Group Folyamatban.... II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

MÁV Cargo Group - Komplex logisztikai szolgáltatások INTERMODÁLIS OPTIMALIZÁLÁS Szolgáltatás minőségének javítása Komplexitás Árhatékonyság Vasúti árufuvarozás, mint logisztikai integrátor II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

MÁVCARGO MÁV Cargo Group MÁV KOMBITERMINÁL KFT BILK KOMBITERMINÁL KFT Egységesen biztosítja az intermodális fuvarozási egységek teljes körű kezelhetőségét Szolgáltatások: konténer terminálok üzemeltetése, RO-LA terminálok üzemeltetése, konténer divízió, kiegészítő tevékenység BILK KOMBITERMINÁL KFT Közép-Kelet Európa kiemelkedő kombináltszállítási központja, a TEN hálózatok metszéspontjában Komplex szolgáltatások nyújtására képes MÁVTRANSSPED KFT Kereskedelme orientált, megbízó centrikus, európai színvonalú szolgált. Nyújtás Export-import, tranzit fuvarozási szolgáltatások biztosítása MÁV KOMBITERMINÁL KFT. KOMBIWEST KFT. KOMBISZTÁR KFT. T.S.M. TRANS-SPED MÁV KOMBI KFT. KELENFÖLD KONTÉNER DEPÓ KFT. LOGISZOL KFT. MÁV RAKTÁR KFT. HUNGÁRIA INTERMODAL KFT. MTMG LOGISZTIKAI ZRT. PAELOG KFT. BILK KOMBITERMINÁL RT. VÁMKAPU RT. MÁVTRANSSPED KFT. HUNGARO-RAIL KFT. MÁVCARGO II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

BILK KOMBITERMINÁL Rt. (Budapest) KOMBISZTÁR Kft. (Székesfehérvár) MÁV KOMBI csoport BILK KOMBITERMINÁL Rt. (Budapest) KOMBISZTÁR Kft. (Székesfehérvár) KOMBIWEST Kft. (Győr) T.S.M. Trans-Sped MÁV Kombi Kft. (Debrecen) KELENFÖLDI Konténer Depó Kft. (Budapest) Hungária Intermodal Kft. (Budapest) LOGISZOL Kft. (Szolnok) MÁV Raktár Kft. (Záhony) MTMG Logisztikai zRt. (Budapest) PRAELOG Kft. (Szeged) II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

Irányvonatok Ro-La terminál Kombi terminál Határállomás Rendszeresen közlekedtetett konténer irányvonataink: DUNA-ELBA CONTAINER EXPRESSZ Budapest BILK - Hamburg/Bremerhaven (Németország) JADRAN CONTAINER EXPRESSZ Budapest BILK – Koper (Szlovénia) BUSO CONTAINER EXPRESSZ Budapest BILK – Sopron ZALOG CONTAINER EXPRESSZ Budapest – Ljubljana Zalog (Szlovénia) ERS CONTAINER EXPRESSZ Budapest Kikötő - Koper(Szlovénia) ERS CONTAINER EXPRESSZ Budapest Kikötő - Prága (Szlovákia) ETCE CONTAINER EXPRESSZ Sopron – Halkali (Törökország) GARTNER CONTAINER EXPRESSZ Sopron – Thessaloniki (Görögország) EHCE CONTAINER EXPRESSZ Sopron – Thessaloniki (Görögország) DANUBIA CONTAINER EXPRESSZ Sopron – Bukarest (Románia) WELS CONTAINER EXPRESSZ Budapest BILK – Wels (Ausztria) Rendszeresen közlekedő tranzit kombinált áruszállító irányvonatok: VERONA – ORADEA CONTAINER EXPRESSZ MANNHEIM – THESSALONIKI CONTAINER EXPRESSZ DUISBURG – HALKALI CONTAINER EXPRESSZ Rendszeresen közlekedő Ro-La vonataink: EXPORT-IMPORT Szeged-Ljubljana napi közlekedésű Szeged-Wels naponta 4-5 vonatpár TRANZIT Arad – Wels heti 5 vonatpár Nagyvárad – Wels heti 4 vonatpár Ro-La terminál Kombi terminál Határállomás II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

Versenyhelyzet a logisztikai útvonalak vonatkozásában A szállítási útvonalak - elkerülési veszélyek Déli elkerülő útirány: román/bolgár – olasz irány Kelet-nyugati irány: szlovák elkerülő útirány Dél-keleti útirány: román – ukrán átmenet Új logisztikai terminálok, központok a térségben: 1. Új terminál Bátyún (Ukrajna) – Terminal Karpati 2. A német (DB) és az osztrák (ÖBB) vasút irányvonatok képzésére alkalmas terminálokat vásárolt Romániában és Bulgáriában 3. METRANS terminál Dunaszerdahelyen Kereskedelmi lehetőségek az LSZK-k vasúti áruforgalomba történő bekapcsolásához: 1. Díjszabási pontok közé felvenni a hazai Logisztikai Szolgáltató Központokat 2. Közforgalmú árukezelési helyek áthelyezése az LSZK területére: Székesfehérvár, Nagykanizsa, Szeged, Szolnok II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

MÁV Cargo lehetséges logisztikai partnerei Záhonyban Szabad hozzáférés a pályához Versenysemlegesség MOL Kft. KELET ÁRUHÁZ Kft. KELET TRANS Kft. BLI Kft. RAKTÁR Kft. DUNASOL Kft. TRANS GATE Kft. TRANSFER-R Kft. BERECZ SPEED Kft. - - LADA TRANS - TÉKISZ Rt. SCREEN Kft. VAGÉP Rt. GRÁNIT PLUSZ Kft. AGROCHIMTRANSPACK Kft. TAURUS VILLKESZ Kft. KELENTIN Kft. RAKTÁR Kft. ERDÉRT Rt. TRANSIT RAILWAY CALBERSON Kft. TRANSIT SPEED Kft. VBMP 26Kft. PERMOLA Kft. BIL SPED Kft. - ELMER Kft. II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.

1062 Budapest, Andrássy u. 73-75 cargo@mav.hu +36 1 342 9396 Köszönöm a figyelmet! 1062 Budapest, Andrássy u. 73-75 cargo@mav.hu +36 1 342 9396 II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.