Kiss Gyula MÁV Kombitermimál Kft. A logisztikai szolgáltató központok stratégiai partnere a MÁV Cargo Group avagy a MÁV és a MÁV Cargo Group szerepe, különös tekintettel az országos logisztikai szolgáltató központokra Kiss Gyula MÁV Kombitermimál Kft. II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
A logisztikai központok a jövőben – a gazdaság motorjai Európai hálózatok, logisztikai központok kivétel nélküli együttes megjelenése hosszú távon megteremtheti a hazai logisztikai rendszerek kiteljesedését is Hazánk szempontjából kitörési pontot jelenthet az LSZK-k fejlesztése Közlekedési ágazatok közötti fordítókorongok szerepét tölthetik be a LSZK-k Integrációs törekvések az összekötő terminálok fejlesztésének elsőbbségét jelzik Nemzetközi tendencia- növekvő kereslet a magas színvonalú komplex logisztikai szolgáltatások irányába Az előnyök csak akkor használhatók ki, ha megfelelő színvonalon rendelkezésre áll a logisztikai keresletet idevonzó intermodális infrastruktúra és a kapcsolódó szolgáltatásrendszer A logisztikai szolgáltatások piaca az átlagos gazdaságnövekedési ütem többszörösével bővül A logisztika a magyar gazdaságpolitika egy meghatározó elemévé lépett elő napjainkban II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
A projekt javaslatok forgalmi megalapozottsága: IV.,V. korridor vonalainak prioritása II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
Nemzeti Kohéziós Alapba került projekt javaslatok A Műszaki Tanács és a vezetői értekezlet elfogadta és a 1001/2004.(I.8.) Korm.hat. véglegesítette. 3. Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza 4. Budapest – Dombóvár – Gyékényes 5. Budapest – Hatvan – Nyíregyháza – Záhony 1. Szolnok – Békéscsaba – Lőkösháza II. ütem 2. Budapest – Székesfehérvár – Boba II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
MÁV ZRt. infrastruktúra fejlesztései 2015-ig KOSICE HIDASNÉMETI MOSKVA Ukraine Slovakia ZÁHONY E 50 Pályarehabilitáció ISPA forrásból (2001-2007) BÁNRÉVE 90 92 Pályarehabilitáció EIB hitelből SOMOSKŐÚJFALÚ ÓZD 100 MISKOLC FELSŐZSOLCA PARIS 84 E 50 RAJKA Austria BRATISLAVA NYÍREGYHÁZA HEGYESHALOM 80 SZOB E 61 70 1 E 52 VÁC GYŐR KOMÁROM HATVAN 16 ESZTERGOM SOPRON 2 8 71 TATABÁNYA RÁKOSPALOTA-ÚJPEST 82 BUDAPEST DEBRECEN 10 1 120A PÜSPÖKLADÁNY SZOMBATHELY 5 PÁPA TÁRNOK ÚJSZÁSZ PORPÁC SZÉKESFEHÉRVÁR 30A ÉRD 101 100 A CELLDÖMÖLK 20 SZOLNOK 100 BIHARKERESZTES BOBA CEGLÉD 26 20 SZABADBATTYÁN PUSZTASZABOLCS 42 140 MEZŐTÚR 25 29 DABAS ORADEA DUNAÚJVÁROS KECSKEMÉT ZALALÖVŐ TAPOLCA SIÓFOK 150 120 23 ZALAEGERSZEG 30 BAJÁNSENYE 17 26A KISKUNFÉLEGYHÁZA KOPER 40 BÉKÉSCSABA BALATONSZENTGYÖRGY Romania Slovenia 140 60 LÖKÖSHÁZA NAGYKANIZSA KISKUNHALAS 155 MURAKERESZTÚR DOMBÓVÁR 41 40 SZEGED KELEBIA E 56 GYÉKÉNYES BUCURESTI E 69 PÉCS PÉCSBÁNYA-RENDEZŐ RIJEKA E 71 Pályarehabilitáció EU Kohéziós alapból: INTERNATIONAL CORRIDOR DOMESTIC MAIN LINE OTHER LINES E 85 I. ütem (2004-2007) ATHINIA Serbia and Montenegro II. ütem (2007-2015) Croatia III. ütem (2015 után)
Páneurópai vasúti folyosók fejlesztése Vasúti infrastruktúra fejlesztési prioritások Páneurópai vasúti folyosók fejlesztése Nemzetközi vasúti folyosók fejlesztése IC közlekedési útvonalak fejlesztése Elővárosi forgalmi szakaszok fejlesztése Regionális vonalak fejlesztése Egyéb infrastruktúra fejlesztése (pl. logisztikai központok) II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
MÁV Cargo ZRt. Létrehozás szükségessége Célok EU irányelvek Többszereplős piac „kézzel fogható” szereplőjévé válni Hatékony vállalat létrehozás, mely a múlt terheitől mentes Nyereséges működési feltételek megteremtése MÁV Cargo Group erősítése Integrált logisztikai szolgáltatások nyújtása Szövetségi rendszer kiépítése Regionális terjeszkedés Célok Komplex folyamat-lefedettség az irányítástól és ellenőrzésig Profitmaximalizálás - Eredményorientáltság II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
2003 ÓTA 5 STRATÉGIAI KULCSTERÜLET FÓKUSZBAN MÁV Cargo ZRt. - Stratégia 2003 ÓTA 5 STRATÉGIAI KULCSTERÜLET FÓKUSZBAN 1. Hatékonyság növelés program szervezet átalakítás költségcsökkentés minden területen munkaerő menedzsment rendszer 2. Ügyfélorientáció KAM rendszer sikeres bevezetése után hatékony szolgáltatás modell E-FREIGHT rendszer 3. Termékfejlesztés Project vonat szolgáltatás tranzit és kombinált fuvarozásban 4. Integrált és intermodális szolgáltatás Szolgáltatási paletta kibővítése a logisztikai lánc elemeit követve és közlekedési módok összekapcsolása 5. Nemzetközi partnerség / stratégia együttműködés Proactive nemzetközi együttműködés kiépítése, erős KKE Cargo hálózat kiépítése Önköltség számító program bevezetése KAM rendszer bevezetése a kulcsügyfelektől származó bevételt 11%-kal megnövelte Tranzit forgalom 2003-hoz viszonyítva 40%-kal nőtt MAV Cargo Group Folyamatban.... II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
MÁV Cargo Group - Komplex logisztikai szolgáltatások INTERMODÁLIS OPTIMALIZÁLÁS Szolgáltatás minőségének javítása Komplexitás Árhatékonyság Vasúti árufuvarozás, mint logisztikai integrátor II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
MÁVCARGO MÁV Cargo Group MÁV KOMBITERMINÁL KFT BILK KOMBITERMINÁL KFT Egységesen biztosítja az intermodális fuvarozási egységek teljes körű kezelhetőségét Szolgáltatások: konténer terminálok üzemeltetése, RO-LA terminálok üzemeltetése, konténer divízió, kiegészítő tevékenység BILK KOMBITERMINÁL KFT Közép-Kelet Európa kiemelkedő kombináltszállítási központja, a TEN hálózatok metszéspontjában Komplex szolgáltatások nyújtására képes MÁVTRANSSPED KFT Kereskedelme orientált, megbízó centrikus, európai színvonalú szolgált. Nyújtás Export-import, tranzit fuvarozási szolgáltatások biztosítása MÁV KOMBITERMINÁL KFT. KOMBIWEST KFT. KOMBISZTÁR KFT. T.S.M. TRANS-SPED MÁV KOMBI KFT. KELENFÖLD KONTÉNER DEPÓ KFT. LOGISZOL KFT. MÁV RAKTÁR KFT. HUNGÁRIA INTERMODAL KFT. MTMG LOGISZTIKAI ZRT. PAELOG KFT. BILK KOMBITERMINÁL RT. VÁMKAPU RT. MÁVTRANSSPED KFT. HUNGARO-RAIL KFT. MÁVCARGO II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
BILK KOMBITERMINÁL Rt. (Budapest) KOMBISZTÁR Kft. (Székesfehérvár) MÁV KOMBI csoport BILK KOMBITERMINÁL Rt. (Budapest) KOMBISZTÁR Kft. (Székesfehérvár) KOMBIWEST Kft. (Győr) T.S.M. Trans-Sped MÁV Kombi Kft. (Debrecen) KELENFÖLDI Konténer Depó Kft. (Budapest) Hungária Intermodal Kft. (Budapest) LOGISZOL Kft. (Szolnok) MÁV Raktár Kft. (Záhony) MTMG Logisztikai zRt. (Budapest) PRAELOG Kft. (Szeged) II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
Irányvonatok Ro-La terminál Kombi terminál Határállomás Rendszeresen közlekedtetett konténer irányvonataink: DUNA-ELBA CONTAINER EXPRESSZ Budapest BILK - Hamburg/Bremerhaven (Németország) JADRAN CONTAINER EXPRESSZ Budapest BILK – Koper (Szlovénia) BUSO CONTAINER EXPRESSZ Budapest BILK – Sopron ZALOG CONTAINER EXPRESSZ Budapest – Ljubljana Zalog (Szlovénia) ERS CONTAINER EXPRESSZ Budapest Kikötő - Koper(Szlovénia) ERS CONTAINER EXPRESSZ Budapest Kikötő - Prága (Szlovákia) ETCE CONTAINER EXPRESSZ Sopron – Halkali (Törökország) GARTNER CONTAINER EXPRESSZ Sopron – Thessaloniki (Görögország) EHCE CONTAINER EXPRESSZ Sopron – Thessaloniki (Görögország) DANUBIA CONTAINER EXPRESSZ Sopron – Bukarest (Románia) WELS CONTAINER EXPRESSZ Budapest BILK – Wels (Ausztria) Rendszeresen közlekedő tranzit kombinált áruszállító irányvonatok: VERONA – ORADEA CONTAINER EXPRESSZ MANNHEIM – THESSALONIKI CONTAINER EXPRESSZ DUISBURG – HALKALI CONTAINER EXPRESSZ Rendszeresen közlekedő Ro-La vonataink: EXPORT-IMPORT Szeged-Ljubljana napi közlekedésű Szeged-Wels naponta 4-5 vonatpár TRANZIT Arad – Wels heti 5 vonatpár Nagyvárad – Wels heti 4 vonatpár Ro-La terminál Kombi terminál Határállomás II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
Versenyhelyzet a logisztikai útvonalak vonatkozásában A szállítási útvonalak - elkerülési veszélyek Déli elkerülő útirány: román/bolgár – olasz irány Kelet-nyugati irány: szlovák elkerülő útirány Dél-keleti útirány: román – ukrán átmenet Új logisztikai terminálok, központok a térségben: 1. Új terminál Bátyún (Ukrajna) – Terminal Karpati 2. A német (DB) és az osztrák (ÖBB) vasút irányvonatok képzésére alkalmas terminálokat vásárolt Romániában és Bulgáriában 3. METRANS terminál Dunaszerdahelyen Kereskedelmi lehetőségek az LSZK-k vasúti áruforgalomba történő bekapcsolásához: 1. Díjszabási pontok közé felvenni a hazai Logisztikai Szolgáltató Központokat 2. Közforgalmú árukezelési helyek áthelyezése az LSZK területére: Székesfehérvár, Nagykanizsa, Szeged, Szolnok II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
MÁV Cargo lehetséges logisztikai partnerei Záhonyban Szabad hozzáférés a pályához Versenysemlegesség MOL Kft. KELET ÁRUHÁZ Kft. KELET TRANS Kft. BLI Kft. RAKTÁR Kft. DUNASOL Kft. TRANS GATE Kft. TRANSFER-R Kft. BERECZ SPEED Kft. - - LADA TRANS - TÉKISZ Rt. SCREEN Kft. VAGÉP Rt. GRÁNIT PLUSZ Kft. AGROCHIMTRANSPACK Kft. TAURUS VILLKESZ Kft. KELENTIN Kft. RAKTÁR Kft. ERDÉRT Rt. TRANSIT RAILWAY CALBERSON Kft. TRANSIT SPEED Kft. VBMP 26Kft. PERMOLA Kft. BIL SPED Kft. - ELMER Kft. II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.
1062 Budapest, Andrássy u. 73-75 cargo@mav.hu +36 1 342 9396 Köszönöm a figyelmet! 1062 Budapest, Andrássy u. 73-75 cargo@mav.hu +36 1 342 9396 II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL 2006. február 3.