Marketingstratégia alapjai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Teszt Eladási hely.
Advertisements

Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Fogyasztói magatartás
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
A direkt marketing fogalma
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Termék és márka politika
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) Hanyecz Lajos.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A fogyasztói magatartás
Industrial Organization - alapvető modellek
Dr. Piskóti István Marketing Intézet
A vállalkozások környezete
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Marketingkommunikáció
Stratégiai menedzsment
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Marketingmenedzsment 2008
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Településmarketing Stratégiatípusok. 2 Marketingstratégia Tudatos piacorientált vezetés Tudatos piacorientált vezetés életképes kapcsolatok kialakítása.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Politikai marketing – kampánystratégiák
III. A logisztika jövője
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Reklámozás, Public Relations
Marketing mix.
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
8. Az eladásösztönzés.
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Vállalati stratégia március március március 28.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Szegmentáció & pozicionálás.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Az üzletek operatív működtetése
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
Operatív menedzsment és versenyképesség
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Marketing II. előadás Kovács István
Kérdések a második zh-hoz
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékesítés, kereskedelem
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
Előadás másolata:

Marketingstratégia alapjai Marketinggyakorlat Marketingstratégia alapjai

Marketinggyakorlat 7.ea Dolgozat… nov. 2. a gyakorlati órán! esszé, kis kérdés, multiple choice, igaz/hamis csak számológép és toll! tk első 5 fejezet + elméleti órák anyaga korábbi csoportfeladatok tapasztalatai Marketinggyakorlat 7.ea

Idő és hely - Mikor és hol? A vásárlás helyének elemzése fizikai javaknál elsősorban a kereskedelmet, szolgáltatásoknál a szolgáltató tevékenység helyszínét érinti. A „hely” döntések vizsgálata fontos, mert sok vásárlói döntés az értékesítés helyszínén születik a hely kiválasztása sokszor megelőzi a márkaválasztást Az üzletválasztás típusai: bolti (szaküzlet, áruház, hipermarket, diszkont, stb) bolton kívüli (katalógus, telefon, Internet, ügynök, hálózat, piac,) Az üzletválasztás szempontjai: vevő (végeredmény-orientált) és/vagy vásárló (folyamatorientált) az üzlet helye és megközelítésének kényelme, gravitációs ereje, az üzlet típusa, mérete, választéka, atmoszférája, árszínvonala, stílusa, a kereskedelmi promóció, stb A vásárlás idődimenziója (kapacitáskihasználási és készletezési probléma) van-e a vásárlásnak ritmusa (szezonalitás) és ehhez milyen mennyiség tartozik melyek a csúcs, illetve a kereslethiányos időszakok jellemző-e az impulzushatás Marketinggyakorlat 7.ea dr. Pavluska Valéria: Marketing/Fogyasztói magatartás

A vásárlási döntés szituációs jellemzői A konkrét helyzet a megszokottól eltérő döntési folyamatot és/vagy eltérő választást eredményezhet. Időtényező az időkényszer gátolja a kiterjesztett problémamegoldást - kényszer, feladat a rendelkezésre álló idő mennyisége növeli/csökkenti a mérlegelés lehetőségét a vásárlás különböző időpontban más magatartást eredményez (hétvége) az idő költségtényező  hatással van a csatorna megválasztására Pillanatnyi fizikai és lelki állapot, anyagi helyzet Partnerek, kísérők, társak, eladók családtag, barát, gyerek, ismerős hatása a döntésre új ismeretségek a döntési folyamatban és ezek hatása a döntésre a szituáció, a jelenlévők státuszának megerősítő hatása mások döntésének és az eladók kommunikációjának befolyásoló ereje Atmoszféra, fizikai környezet A konkrét cél a szokásostól eltérő motiváció (pl. ajándékvásárlás) Marketinggyakorlat 7.ea dr. Pavluska Valéria: Marketing/Fogyasztói magatartás

A vállalati döntések rendszere Marketingmix döntések Marketingstratégiai döntések Vállalati stratégiai döntések Corporate identity (CI) Küldetés Marketinggyakorlat 7.ea

Marketingstratégiai döntések Pozícionálási stratégia Kinek szól a termék? Mit tud a termék? Célpiac kijelölés + relatív versenyelőny A piac és teljesítmény (a piaci mező) A piac lefedése A piac földrajzi kiterjedése A piaci döntések időzítése A piac ösztönzése A piaci szövetség A piaci versenystílus Marketinggyakorlat 7.ea

Termékpiaci stratégiák – Ansoff-mátrix Intenzív piacfejlesztés Extenzív piacfejlesztés Innovációs stratégia Diverzifikáció stratégiai kombinációk: Z, L és I Marketinggyakorlat 7.ea

Marketinggyakorlat 7.ea A jövőbeni portfolió kialakításának stratégiái Termék/piac stratégiák (Ansoff-mátrix) Jelenlegi piacok Új piacok 1. Intenzív piacfejlesztés 2. Extenzív piacfejlesztés Jelenlegi termékek Új termékek 3. Innovációs stratégia 4. Diverzifikáció Marketinggyakorlat 7.ea

Marketinggyakorlat 7.ea BCG mátrix Piaci növekedés Relatív piaci részesedés Kérdőjelek, sztárok, fejős tehenek, döglött kutya Stratégia: fejlesztünk, megtartunk, „aratunk” vagy likvidálunk Marketinggyakorlat 7.ea

Marketinggyakorlat 7.ea Növekedés-részesedés portfolió mátrix (BCG-mátrix) BCG - Boston Consulting Group Kérdőjel Csillag  magas ? megtartani építeni Piaci növekedési ráta learatni kivonni  $ alacsony Fejős tehén Kutya magas alacsony Relatív piaci részesedés Marketinggyakorlat 7.ea

Marketinggyakorlat 7.ea BCG mátrix SBU Árbevétel (millió Ft) Piaci eladások Növekedési ütem (%) Jutalomfalatok 120 200, 120, 120, 100 12 Konzerv eledel 550 550, 450, 300, 280 8 Vitamin készítmények 60 100, 95, 75, 60 15 Száraz tápok 450 450, 450, 350, 300 4 Biotápok 40 70, 65, 40, 30 25 Kutyavíz 5 10, 5, 3, 3 11 Marketinggyakorlat 7.ea

Marketinggyakorlat 7.ea BCG mátrix - Garnier SBU Árbevétel (millió Ft) Piaci eladások Növekedési ütem (%) Sampon 150 200, 180, 150, 100 5 Hajfestékek 450 450, 350, 300, 280 11 Testápolók 220 220, 220, 175, 60 4 Dezodrok 40 90, 60, 50, 40 12 Alakformálók 130 130, 120, 80, 80 25 Arckrémek 110 140,110, 95, 83 Marketinggyakorlat 7.ea

Marketinggyakorlat 7.ea KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marketinggyakorlat 7.ea