„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 KIR - a kutatás szemszögéből Dr. Fehérvári Anikó Budapest 2013. február.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Egy innováció nyomában
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Szervezetfejlesztési Program
A tanári munka értékelése
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
A szaktanácsadás támogató szerepe
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Gönczöl Enikő Budapest
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Fehérvári Anikó: A fejlesztési programok értékelés ének lehetőségei.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
Fejlesztési célú adatintegrációs lehetőségek: kutatási és adminisztratív adatok Szemerszki Marianna OFI ISKOLAFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK: UTAK ÉS DIMENZIÓK.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
Barcsák Marianna KPSZTI
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / KIR - a kutatás szemszögéből Dr. Fehérvári Anikó Budapest február 27.

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Tényekre alapozott döntés • Napjainkban felértékelődött a tényekre, a tudományos bizonyítékokra alapozott döntés, melynek oka a hatékonyabb elszámoltathatóság. • A különböző gazdasági ágazatokban eltérő időben jelent meg az adatok felértékelődése, az oktatás nem az elsők között volt. Az elmúlt néhány évben azonban az oktatáspolitikában is kiemelt trend a tényekre alapozott döntéshozatal.

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Aktorok és célok  Fenntartó: –Törvényességet ellenőriz.  Oktatáspolitika: –Beavatkozási pontokat keres. –Nemzetközi adatokat szolgáltat.  Kutató: –Társadalmi-gazdasági összefüggéseket vizsgál. – Nemzetközi összehasonlításokat végez.

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Mi a KIR és mire jó?  A KIR egy hatalmas adatrendszer (tankönyvjegyzék, intézménytörzs adatok, KIR- STAT – ‘októberi statisztikák’, KIFIR), melynek célja a hazai tanügyigazgatás kiszolgálása, DE! más szempontoknak is meg kell felelni  Biztosítani kell az idősoros, összehasonlítható, megbízható adatsorokat.  Biztosítani kell a nemzetközi szervezetek számára a megfelelő minőségű adatszolgáltatást (Eurostat, OECD)

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Mi van a KIR-STAT-ban?  Intézményi, feladat-ellátási hely szerinti adatok, tanulói adatok, szakképzési adatok, SNI adatok, logopédiai szakszolgálat adatai, nevelési tanácsadó adatai, szakértői bizottságok adatai, művészeti oktatás adatai (ez valójában 9 adatbázis) –Intézményi adatok: székhely és telephely adatok, létszámadatok: összesített tanulói és pedagógus adatok, nevelő és oktatómunkát segítők adatai, tárgyi felszereltségre vonatkozó adatok (osztálytermek, csoportszobák száma, ICT eszközök)

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Példa a KIR-ből kinyerhető adatsorokra A hátrányos és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma 2011/2012-ben

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Példa a KIR-ből kinyerhető adatsorokra 2.

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / KIR Adatbázisok erősségei - gyengeségei  Tényeket közöl az oktatás szereplői számára  Folyamatok, tendenciák nyomon követése  Átláthatóság és elszámoltathatóság elősegítése  Bonyolult adatstruktúra, csak a hozzáértők tudják kezelni (pl. KIR-STAT)  Túl sok adatot tartalmaz, adatok értelmezhetőségének problémája  Adatbázisok összekapcsolása sok esetben problémás (pl. milyen szintű adatokat tart nyilván – intézmény, feladat-ellátási hely, tanulói – definíciós problémák az adatbázisok között)

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Adatbázisok: lehetőségek - veszélyek  Példa: Az iskolák eredményessége egyre nagyobb nyilvánosságot kap –Pozitívum: a szülők/családok információt kapnak, az iskolák elhelyezhetik magukat a többi iskolához képest –Negatívum: a rangsorok felerősítik a szelekciós mechanizmusokat, sérül a hozzáférés esélye

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Példa  A kutatások Angliában és Franciaországban is azt mutatják, hogy a leginformáltabb középosztálybeli szülők körében a listák publikálása felerősítette azt a tendenciát, hogy gyermekeiket a listán elől álló iskolákba vigyék. Ezáltal mindkét országban felerősödtek az iskolák közötti különbségek.  Az iskolák zöme nem elégedett az iskolalistákkal, mondván, az adatok túl nyersek, nem adnak valódi információt az iskolán belül zajló pedagógiai munkáról.

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Jelenlegi tendenciák - egyéni szintű adatok  Tanulói szintű adatok: TANYI, OKM, érettségi adatbázis, felvi adatbázis, KIFIR  Pedagógus szintű adatok: PENYI  Adatbázisok összekapcsolásának lehetősége

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Példa az egyéni szintű adatkezelésre: No Child Left Behind (NCLB)  Komplex program az USA közoktatásának megújítására, 2001-es tv. -> 2012/2013-ra világos célokat határoz meg (12 év!!)  Sztenderdizált tanulói mérések az iskola hatékonyságának egyik mérőeszköze  A program része a pedagógusok minősítése is HOUSSE (high, objective, uniform state standard of evaluation)  Szankcionálja a sorozatosan rosszul teljesítő iskolákat (öt év után teljes szerkezeti átalakulást kezdeményezhet a fenntartó)

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Egyéni adatok összefűzése  Tanulási utak követése (oktatási/nevelési alrendszerek összekapcsolása – óvoda – közoktatás – felsőoktatás – LLL)  Pályakövetés (oktatási adatbázisok összekapcsolása más adatbázisokkal, pl. társadalombiztosítás vagy adó)

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Lemorzsolódás vizsgálata - TANYI  A tanulói nyilvántartás dinamikus adatbázis  Statikus adatbázis létrehozása – pillanatfelvétel a rendszer egy adott állapotáról Indikátor: Az iskolarendszerből kimaradók száma aránya korévenként 7-24 éves kor Azon tanulók száma, akiknek tanulói jogviszonyát „megszűntnek” illetve „szünetelőnek” jelentették, korévenként és nemek szerint. Azon tanköteles tanulók száma (korévenként), akiknek egy adott tanévben (szeptember 1-e és a következő év szeptember 1-e között) megszűnt a tanulói jogviszonya, és (a referencia időpontig – október 31-ig) nem szereztek középfokú képesítést.

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / TANYI problémák  Adatfeltöltési problémák: teljes körűség biztosítása nem volt megoldott egy adott időpontra  Adatok megbízhatósága: feltöltés minősége nem volt megfelelő  Az azonosító száma elveszett, ha kilépett a rendszerből  Adathiány szankciója  Új adatlap készítése, mely növeli a megbízhatóságot  Az azonosító hosszú távú

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / OFI tervezett fejlesztések és szolgáltatások  Adatbázisok összekapcsolhatóságának módszertani elemzése  Felhasználóbarát adatcsomagok készítése kutatóknak, tankerületi és önkormányzati szakértőknek  Video és infografikai szolgáltatások az adatok képi megjelenítése (pl. lemorzsolódás)  Online adatbázisok elérhetővé tétele az OFI honlapján (OFI adatfelvételeiből származó kutatói adatbázisok nyilvánossá tétele)

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Dr. Fehérvári Anikó