Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
A motiváció fenntartása
A szakemberek számára szervezett modell szemináriumok tapasztalatai I.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Gyermekvédelmi munka áttekintése
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Leonardo da Vinci mobilitási projekt LdV-HU-10-IVT-1051 projekt Disszemináció február 24. Gundel Károly SZKI Alapítványi Est.
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
“13 tanács egy életre".
TÁMOP C-09/ „Kitárt karok” szeptember február 29. „Első lépés” – alacsony foglalkoztatási eséllyel rendelkezők képessé.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
EGYENLŐ ESÉLYEK Tapasztalatok, teendők, tervek Dr. Derera Mihály igazgató MEOSZ Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Értelmi fogyatékossággal élő személyek támogatott lakhatása
Kapcsolat a vér szerinti családdal © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 3. Nevelőszülői módszertan.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
A felnőttképzések rendszere és gyakorlata az Esőemberekért Egyesület képzéseiben.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
SPORTIRODA A PANNON EGYETEMEN FENNTARTHATÓSÁG TÁMOP E-13/1/KONV Sport a Pannon Egyetemen.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin
Tanulástechnikai foglalkozások
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Közös feladataink az önérvényesítéshez kapcsolódóan
A könnyen érthető kommunikáció az önérvényesítők szemszögéből
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
"Comenius iskolai együttműködések városunkban "
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
Csúszógyűrűs aszinkronmotor három fokozatú ellenállásos indítása
Előadás másolata:

Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

Pathways II Képzők képzése Modellszeminárium szakembereknek Modellszeminárium érintetteknek Pathways I projekttermékek adaptálása Könnyen érthető kommunikáció terjesztése Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

▪ az egymás közötti kommunikáció hatékonyabb legyen ▪ az eltérő képességek ellenére megtalálják a közös hangot ▪ megismerjék azt a módszert, amely segíti őket érdekérvényesítésükben és esélyeik növelésében Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

• részt vett a képzők képzése tréningen • saját maga is érintett Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

Segítő koordinálásával: • helyszín és célcsoport kiválasztása • időpont rögzítése • felhívás és jelentkezési lapok készítése • jelentkezők regisztrálása Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

 Képzők képzése:  Elméleti háttér  Jogi háttér  Megértési nehézséggel élők  Szóbeli, írásbeli komm.  Könnyen érthető honlap  Könnyen érthető videó- és hangfelvételek  Prezentációs technikák  Modellszeminárium:  Megértési nehézséggel élők  Szóbeli kommunikáció  Írásbeli kommunikáció Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

Hópelyhek Szituációs játék: hotelportás Önálló szövegalkotás Újságcikkek átírása könnyen érthetőre Receptek átírása könnyen érthetőre Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

• Elveszett a kulcs, nem tudok a szobába bemenni. • Beázik a szoba, valamit kellene csinálni a plafonnal. • Nem vagyok megelégedve a szobával, másik szobát kérek. • Le szeretnék menni az uszodába. Útbaigazítást kérek. • Beletört a kulcs a zárba, hogyan tudok bemenni a szobába? • Túl hangosak a másik szobában, nem tudok tőlük aludni. • Rossz a légkondi és egyfolytában fújja ki a hideget. • Tönkre ment a telefon, kérem javítsák meg! Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

• Hogyan takarítod ki a szobádat? • Szabadidődben mit szeretsz a legjobban csinálni? • Neked melyik a kedvenc házimunkád? • Hogyan szoktál mozi jegyet vásárolni? • Neked a napközi foglalkozások közül melyik tetszik a legjobban és miért? • Melyik a kedvenc városod és miért? • Te hogyan ünnepeled a karácsonyt? • Hogyan szoktál lazítani? Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

Pathways projekt Ki lehet megértési nehézséggel élő? Mi a könnyen érthető kommunikáció? A könnyen érthető kommunikáció szóbeli szabályai Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

• feladatok kiválasztása – nehézségi szintek • előadás anyagának elkészítése • laptop használata • csoportvezetői szerep kialakítása Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára

Köszönöm a figyelmet! Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára