Www.nesst.org NESsT Adományszervezés. Kinek mi jut eszébe róla?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Kuti Éva Az adományozás magyarországi helyzete, a nonprofit szervezeteknek nyújtott adományok MTvSz–NIOK Szeminárium szeptember 20.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Vigyázz – Kész - Rajt (Az adományszervezés alapjai)‏ AMBRUS KIRY NOÉMI.
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
Szja % APEH Sajtótájékoztató dr. Juhász István elnökhelyettes Budapest, szeptember 15.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
„Hidak” Párbeszédfórum United Way Magyarország Munkahelyi adománygyűjtő kampány október 6.
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
TÁRSADALMI IGAZSÁGOSSÁG INDEX: Pénzosztók és Adományozók figyelmébe Előadó: Dr. Hegyesi Gábor.
A kommunikációs mix elemei
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Élj Tovább 5 Évvel! Egy társadalmi felelősséget vállaló program a magánegészségügyben.
KÖSZÖNTÜNK TÁJÉKOZTATÓNKON ! Supreme2x2.
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Hogyan nézzen ki az ajánlólevelünk?
Kárpátaljára megyünk… A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon Missziói Terepgyakorlatának bemutatása MTGY.
Foglakoztatás pályázati projektekben Általános áttekintés Tóth István, tanár.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Sponsorare necesse est
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
Vállalati dolgozók adományozása és önkéntessége Darvas Péter, United Way Magyarország NIOK „Hidak” október 6.
“A Matáv hozzáad” A Matáv társadalmi szerepvállalása.
1% Magyarországon Határtalan Civil Nap, Budapest, május 12.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” NCA-ÖNSZ-08-C-0070 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért Alapítvány Május
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
„A madárbarát Magyarországért!” Ki/mi az Önkéntes? aki valamilyen közös cél elérésének érdekében, szabad akaratából hajlandó időt és energiát.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
K épes s ég F ejlesz t ő j átszó H áz és C salá D i N ap K özi M iku L ás P rogra M ja.
Jó példák a gyakorlatból /Magyarország /
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
Mire jutottunk? HEFOP Albert Fruzsina, vezető monitor.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
DR BITTNER PÉTER NEKÜNK ÖSZTÖNZÉS NEKIK OSZTALÉK SZÉKESFEHÉRVÁR,
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)
Hátrányból előnyt! - a gazdaságfejlesztés lehetséges útjai a kistelepüléseken Murakeresztúr IKSZT november 24.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
Az önkéntesség társadalomfejlesztő ereje Dr. Czike Klára, nonprofit szakértő.
Magánadományozás, a függetlenség kulcsa Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány Jacsó Annamária, programvezető november 28.
„Az Év Családbarát Vállalata 2016” pályázat Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
Összehasonlító példák ‏ 2015/2016 II. Dr Lakatos Mária: ADÓZÁS I.
A Közösségi Alapítványokról Lekeny Hajnal Kárpátok Nemzetközi Alapítvány
Vállalati futócsapatok a Jó Ügyekért Cseh Balázs Civil Iránytű Alapítvány
Összehasonlító példák
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Lorem ipsum.
A civil szervezetek hatásméréséről
Kik vagyunk A Babagenetika mozgalom egy személyes történeten alapuló
Előadás másolata:

NESsT Adományszervezés

Kinek mi jut eszébe róla?

Adományszervezés Adománygyűjtés

Összehasonlító adatok – adományozás • 1% eredmény: – milliárd forint (teljes összeg elvi kerete: 24,89 milliárd forint) – Ebből civil szervezetek javára: 7,43 milliárd forint • Az elmúlt évek visszaesése után idén ismét nőtt a felajánlott SZJA 1% teljes összege, miközben további, akár 500 millió forint értékű SZJA 1% felajánlás érvényessége felülvizsgálat alatt áll. • De így is: csak minden második ember ajánlja fel az 1%-ot.

2004-ben: Természetbeni és pénzbeni adományozás vagy önkéntesség és véradás – 14 évesnél idősebb népesség négyötőde – 7 milllió ember • pénzt adományozók aránya 65%, • a természetbeni támogatást nyújtóké 50%, • az önkéntes segítőké 40% volt • nonprofit szervezetek és az egyházak együttesen 19 milliárd Ft pénz- adományt kaptak; • legtöbb önkéntes tevékenység: lakóhelyi és települési segítségnyújtás (70%) CZIKE Klára – KUTI Éva: Lakossági adományok és önkéntes tevékenységek Gyorsjelentés a 2004-es felmérés eredményeirõl Növekvő adományozás: -Katasztrófák -CSR

• Szervezet bevételének hány százaléka az adománygyűjtés? • Milyen egyéb források állnak rendelkezésre? • Célokban? Tervezésben?

Miért gyűjtünk adományt? • Tervezés - stratégiai gondolkodás – Bevételeink összetétele – Milyen egyéb lehetőségek? – Kitől kapunk előre tervezhetően forrásokat? – Hol van hiány?

Mire gyűjtünk? • Célok • Misszió • Még mire? • Tudjuk pontosan? • Van éves tervünk? • Szabadon felhasználható vagy pályázati – kötött pénzek – ez eldöntött kérdés?

Aki gyűjtött már adományt • Milyen formában? • Milyen eszközökkel? • Eredmények

Mi az az adomány? Az adomány olyan természetben és pénzben nyújtott támogatás, amelyet az egyének minden ellenszolgáltatás nélkül ajánlanak fel nonprofit vagy egyházi szervezetek, közintézmények, illetve a családi és baráti körükön kívüli magánszemélyek számára. ADOMÁNYOZÁS, ÖNKÉNTESSÉG, TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS MAGYARORSZÁGON Arapovics Mária

Néhány példa adománygyűjtésre • Díjak beszedése a szolgáltatások után • Utcai adománygyűjtés • Telefonos adománygyűjtés • DM – direkt marketing • Munkahelyi adománygyűjtés • Eseményszervezés (árverés, tombola, bál) • Pályázatok – állami vagy vállalati szektor • Tárgyi adományozás • Nagyösszegű adományozás – major giving • Hagyaték • Hazai – 1% • Termékeladások, szolgáltatások

Célok, misszió – hogy lehet erre építeni? • PR • Eladás • Megismertetés • Jó szlogen – Madárkórház – Madarakat gyógyítunk • Szimpla könnyen megérthető

Miért adakoznak az emberek? – Motiváció 1. • Személyes érintettség • Az intézményt, szervezetet ismeri, megbízik benne • Egyetért a szervezet céljaival • Mert megkérték, hogy adjon! • Adójóváírás – főként vállalati körben • Hagyomány a családban • Vallási meggyőződés • Felelősségérzet • Szeretném a saját közösségemet támogatni • Mert jó adni

Miért adakoznak az emberek? – Motiváció 2. • Mert szeretnének adni. • Nem kérsz, nem kapsz! • Az adományozók nem programot, hanem embereket támogatnak. • Sikeres szervezeteknek jobban adnak, mint olyannak, amely bajban van. • Változtatni szeretnének az emberek.

Következő kör: Na de kitől kérjük? Low hanging fruit – Akiket könnyű elérni: -Akik már adományoztak pl. tárgyi adományt -Kuratórium -Önkéntesek -Ismerősök, családtagok

Beszéljünk a szerepekről, a feladatkörökről: • Kuratóriumi tagok: kapcsolati háló beinvitálása, „ajtónyitás”, személyes elköteleződés. • Munkatársak: támogatás, kuratóriumi tagok informálása, találkozók, az adomány követése, visszajelzés • Önkéntesek: szervezés, lebonyolítás, kommunikálás

Előkészületek • Célok, program, éves munkaterv • Költségvetés • Átláthatóság a pénzek felhasználásával kapcsolatban - rendszerek • Kommunikáció – adománygyűjtési technikákhoz rendelt anyagok • Adományozói kör felkutatása • Adományozók ösztönzése • Adományszervezéssel foglalkozó munkatárs

Adománygyűjtés tervezése lépések • Mint egy project: – Támogatói kör kiválasztása – kutatás – Célok, Részletes tervezés – Megkeresések, Partnerség kialakítása – Eredmények értékelése Mi az utolsó lépés? Mit nem hagyhatunk ki?

Köszönet! • Köszönet az adományozónak (ajándék, FB, nyilvánosság, weboldal, levél) • Az adomány etikus felhasználása • Rendszeres visszajelzés az adományozó számára • Fontos az adományozót egyéb módon is bevonni a szervezetünk életébe • Hosszútávú gondolkodás - bevonódás

Motiváció további lehetőségei • Fontos megismerni az adományozót, az ő érdeklődési körét. • Bevonódás – eseményekben, a szervezet életébe. • Emellett: köszönetnyilvánítás formái különböző adományozóknál mások lehetnek. (adományozó személyisége)

Kommunikáció • Legeredményesebb a kétirányú kommunikáció: – Személyes találkozó – Csoport – Telefon – Levél, – Nagy csoportos találkozó • Kevésbé hatásos: – Videoüzenet – DM – Hírlevél – Brossúrák – Hirdetések

Néhány hiba • Nem átláthatóan használják fel a támogatást. • Az adonyozó rossz lelkiismeretére apellálni. • Túl díszes kampány és drága anyagok. • Hiányok visszapótlására kérni. • Kérni, mielőtt a bizalom kialakul. • Túl nagy nyomulás. • Abban reménykedni, hogy valaki más majd elvégzi az adománygyűjtést helyettünk.

Megerősítve – a fontosabb lépések • Tervezés • Megismerni az adományozói kört • Találkozás során odafigyelni • Bevonni a munkánkba, az érdeklődést ezzel felkeltve • Adományt kérni! • Köszönetet mondani.

Adománytípusok: • pénzbeni • in-kind – tárgyi • pro bono

Csoportmunka

Kérni nehéz, de! • Mi adunk lehetőséget arra, hogy az adományozó jót tegyen. • Nem mindenki áll készen az adománykérésre. De valakinek ezt a feladatot is el kell látnia! • Jól kell időzíteni! • Hozzájuk kell igazodni sokszor. • Egyszerre lehet több dolgot is kérn: pénzt és egyebeket. • Mondd el az üzenetet és hallgass el  • Felkészült válaszokkal kell érkezni. • Köszönet!

Elevator Pitch /Speech • Csoportmunka • Felkészülés 10 perc • Maximum 1 perces bemutatás • Támogatandó szervezet képviselője + Adománygyűjtő team • Csoportonként 3 ilyen 1 perces bevezető • Visszajelzés: 2 percben

Amit érdemes átgondolni a felkészülésnél • Misszió – miért tartjuk ezt fontosnak? • Céljaink – mit szeretnénk elérni • Hogyan szeretnénk a céljainkat elérni? • Kik vagyunk? Elért eredményeink • Mire kérünk? Mit szeretnénk kérni az adományozótól? • Miért minket támogassanak? Miért jó ez nekünk, az adományozónak? • 1 perc!

Jó példák - videó • NESST: United Way: •

Köszönöm! Elérhetőségek: Vörös Éva