Mit reklámozhat?
Az eladó cég szempontjából 1.Információt közvetít a termékről 2.Imázs bemutatása (központban a márkanév) Emlékeztető: maradj hű a termékhez (bejáratott márka esetén) Változtass szokásaidon, próbálj ki újat
• Célcsoport elérése és meggyőzése a cég elsődleges célja • A reklám= nyilvános üzenet, mely cégek termékeit, szolgáltatásait ajánlja célcsoportjának, azzal a szándékkal, hogy vásárlásra ösztönözze, a reklámozó számára kedvezően befolyásolja.
Reklámtípusok • Egy darab élet – életből kiragadott helyzetekben szerepeltetik terméküket • Hűségnyilatkozat típusú • Beszélő fejek – fantáziátlan, de hatásos • Demonstrációra építő – látványos, meggyőző • Problémamegoldó
A reklám formai jellemzői • Rövid, max. 30 másodperc !! • Egy reklámfilm-egy gondolat • Tömörítés miatt: képi sablonok, bevált fordulatok alkalmazása • A helyszín és a szereplők rögtön utalnak a célcsoportra • Vannak tipikus szereplők, jellegzetes helyszínek, tevékenységek, képi fordulatok • = SZTEREOTÍP ÁBRÁZOLÁS
• ↔ egyediség hangsúlyozása (szokatlan ötlet, humoros sztori, egyedi szlogen)11. dia11. dia • Fontos a szereplőválasztás • Pozitív érték kapcsolása a termékhez!
A tévénézők reakciói • Különböző reakciók 1.elkapcsol, feláll a TV elől 2.Reklámérzékenyek: várják az új információkat 3.Szórakoztatja a sok vizuális trükk 4.Fenntartással fogadja 5.Közömbös Az üzenet gyakran „nem megy át”, a néző nem érti a reklám üzenetét.