„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Könyvtárhasználati verseny
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes.
A gyakorlatvezető mentor
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
A TTKT nyelvi munkaközösség alakuló értekezlete Waldmann-né Baudentisztl Éva.
REGIONÁLIS GAZDASÁGTAN
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
DISSZEMINÁCIÓ A projektek eredményeinek terjesztése május 2. Tordai Péter, Tempus Közalapítvány.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
ELEMÉR
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Szakmai munkánk a pályázatban
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
MAGYOTT Közgyűlés február 16. Beszámoló Állatgyógyászati munkacsoport Dr. Kulcsár Gábor.
Vizsgabizottsági tag jogai, kötelességei, elvárások
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
Hallássérültek a könyvtárban
Az önfejlesztő terület bemutatása
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Drótos László – Németh Márton (Országos Széchényi Könyvtár)
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 2 MI A DISSZEMINÁCIÓ? (Rádai 2002) ‘Those involved involve the uninvolved’ TERJESZTÉS? INSZEMINÁCIÓ?

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 3 Disszemináció az a folyamat, amelynek során egy adott szakmai tevékenységben részt vett személy vagy csoport (szervezet) TOVÁBBADJA A) az általa elsajátított, megszerzett  információkat,  ismereteket,  tapasztalatokat, B) az általa megismert és összegyűjtött  produktumokat,  eredményeket, C) az általa megélt, megtapasztalt  szakmai és személyes folyamatok élményét olyan célszemélyeknek és/vagy célcsoportoknak, akik közvetlenül NEM vettek részt a tevékenységben.

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 4 1. MIT?  ismeretek,  tananyagok,  megközelítések,  módszerek,  eljárások,  tapasztalatok,  ötletek,  produktumok,  következmények,  hatások,  élmények (tevékenységekhez, tapasztalatokhoz, termékek létre- hozásához stb. kapcsolódó ~)

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 5 2. KINEK? *  célszemély(ek)  célcsoport(ok) * Az 1. és 2. két pont sorrendje felcserélhető!

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 6

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 7 3. MIÉRT?  egyéni szakmai fejlődési célok;  intézményi fejlesztési célok;  helyi szakmai fejlesztési célok.

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 8 4. HOGYAN?  oktatási célokra adaptálható módszerek segítségével  a módszer feleljen meg:  a kiválasztott tartalomnak,  a célcsoportnak,  a kitűzött szakmai céloknak

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április Disszeminációs módszerek tanároknak  beszámoló tartása munkaközösségi / tanszéki megbeszélésen;  beszámoló tartása munkaközösségek / tanszékek közötti megbeszélésen, tantestületi értekezleten;  iskolában, szakos kollégák számára tartott bemutató / gyakorlat- központú foglalkozás;  tervezett belső továbbképzés keretében egy-két gyakorlat- központú foglalkozás és/vagy előadás tartása;  iskolán kívül, szakos kollégák számára tartott beszámoló / gyakorlat-központú foglalkozás;  iskolán kívül, nem szakos kollégáknak tartott beszámoló / gyakorlat-központú foglalkozás  szakmai beszámoló írása helyi szakmai szervezet által gondozott kiadvány számára;  részben szakmai, részben közvélemény formáló beszámoló írása helyi, nem szakmai kiadvány számára;  publikáció írása szélesebb körben terjesztett szakmai fórum számára;

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április Disszeminációs módszerek (folyt.)  bemutató óra tartása, utána véleménycsere;  kölcsönös óralátogatások lebonyolítása és megvitatása speciális szakmai szempontok alapján  kölcsönös óralátogatások lebonyolítása és megvitatása speciális szakmai szempontok alapján;  videó felvétel készítése saját vagy kolléga órájáról szakmai továbbképzések céljából;  előadás/demonstráció tartása helyi vagy országos szakmai konferencián;  tapasztalatok közreadása online formában helyi honlapon;  tapasztalatok közreadása online formában levelező lista tagjainak;  rendszeres részvétel online szakmai vitafórumban;  rendszeres részvétel egyedi szakmai blogban  részben szakmai, részben közvélemény formáló tapasztalatok közreadása a helyi elektronikus médiában.

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április MIKOR?  Milyen hamar?  Megvalósítható határidők keretei közt!

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április KIVEL/KIKKEL?  Az együttműködés növeli a hatékonyságot!  Együttműködő személyek, csoportok kiválasztásának kritériumai:  földrajzi alapon,  szakmai alapon,  személyes alapon.