„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 2 MI A DISSZEMINÁCIÓ? (Rádai 2002) ‘Those involved involve the uninvolved’ TERJESZTÉS? INSZEMINÁCIÓ?
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 3 Disszemináció az a folyamat, amelynek során egy adott szakmai tevékenységben részt vett személy vagy csoport (szervezet) TOVÁBBADJA A) az általa elsajátított, megszerzett információkat, ismereteket, tapasztalatokat, B) az általa megismert és összegyűjtött produktumokat, eredményeket, C) az általa megélt, megtapasztalt szakmai és személyes folyamatok élményét olyan célszemélyeknek és/vagy célcsoportoknak, akik közvetlenül NEM vettek részt a tevékenységben.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 4 1. MIT? ismeretek, tananyagok, megközelítések, módszerek, eljárások, tapasztalatok, ötletek, produktumok, következmények, hatások, élmények (tevékenységekhez, tapasztalatokhoz, termékek létre- hozásához stb. kapcsolódó ~)
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 5 2. KINEK? * célszemély(ek) célcsoport(ok) * Az 1. és 2. két pont sorrendje felcserélhető!
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 6
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 7 3. MIÉRT? egyéni szakmai fejlődési célok; intézményi fejlesztési célok; helyi szakmai fejlesztési célok.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 8 4. HOGYAN? oktatási célokra adaptálható módszerek segítségével a módszer feleljen meg: a kiválasztott tartalomnak, a célcsoportnak, a kitűzött szakmai céloknak
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április Disszeminációs módszerek tanároknak beszámoló tartása munkaközösségi / tanszéki megbeszélésen; beszámoló tartása munkaközösségek / tanszékek közötti megbeszélésen, tantestületi értekezleten; iskolában, szakos kollégák számára tartott bemutató / gyakorlat- központú foglalkozás; tervezett belső továbbképzés keretében egy-két gyakorlat- központú foglalkozás és/vagy előadás tartása; iskolán kívül, szakos kollégák számára tartott beszámoló / gyakorlat-központú foglalkozás; iskolán kívül, nem szakos kollégáknak tartott beszámoló / gyakorlat-központú foglalkozás szakmai beszámoló írása helyi szakmai szervezet által gondozott kiadvány számára; részben szakmai, részben közvélemény formáló beszámoló írása helyi, nem szakmai kiadvány számára; publikáció írása szélesebb körben terjesztett szakmai fórum számára;
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április Disszeminációs módszerek (folyt.) bemutató óra tartása, utána véleménycsere; kölcsönös óralátogatások lebonyolítása és megvitatása speciális szakmai szempontok alapján kölcsönös óralátogatások lebonyolítása és megvitatása speciális szakmai szempontok alapján; videó felvétel készítése saját vagy kolléga órájáról szakmai továbbképzések céljából; előadás/demonstráció tartása helyi vagy országos szakmai konferencián; tapasztalatok közreadása online formában helyi honlapon; tapasztalatok közreadása online formában levelező lista tagjainak; rendszeres részvétel online szakmai vitafórumban; rendszeres részvétel egyedi szakmai blogban részben szakmai, részben közvélemény formáló tapasztalatok közreadása a helyi elektronikus médiában.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április MIKOR? Milyen hamar? Megvalósítható határidők keretei közt!
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április KIVEL/KIKKEL? Az együttműködés növeli a hatékonyságot! Együttműködő személyek, csoportok kiválasztásának kritériumai: földrajzi alapon, szakmai alapon, személyes alapon.