REPÜLÉSBIZTONSÁG ÉV ÉRTÉKELÉSE Siklóernyős és ejtőernyős szakágak KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Janovics Ferenc balesetvizsgáló
2 STATISZTIKA évekkatasztrófasúlyoskönnyűnem vizsgált összesen% / Ba
3 TENDENCIÁK Képzésre visszavezethető hiányosságok: Figyelem hiánya. Akár oktatói szinten is, „Megengedhetem magamnak” viselkedés, Tudatos tematika (törvényszegés) Starthelyek állapota Starthelyek zsúfoltsága Csörlőzés Fejlődő startforma Siklóernyőzés2008- ban: 1700 fő, 36 egyesületben ben: 1330 fő, 30 egyesületben
4 Ejtőernyőzés szakág: Pilóta légtérigény nélkül ejtőernyőst ugrat, Kölcsön eszközök hiányosságai, Bejelentés elmaradása. A balesetek általános jellemzői: Jogi szabályozás hiánya (Lajstromozásra nem kötelezett légijárművel folytatott repülésekről Lt III. fejezet (6) bek. Orvosi kötelezettség Lt III. fejezet (3) bek. Biztosítási kategória (nincs biztosítás és ha van). Extrém biztosítás (paplanernyőzés) TENDENCIÁK
5 MINTABALESET A TANDEM - EJTŐERNYŐZÉSBEN A szükséges mértékben kiképezve
FELSZÁLLÁS- LESZÁLLÁS 6 1. sz. kritikus pont 2. sz. kritikus pont
7 1. sz. földetérési technika szélcsend esetén 2. sz. földetérési technika szélcsend esetén
8 A páros alacsonyan kerül leszálló irányba
9 A megbeszéltek szerinti lábtartásban való földretérés
10 A balesetben mindkét személy megsérült, az esetet senki nem jelentette. Mindkét személy sérült, egyik sem jelentette
11 MINTABALESET A TANDEM - SIKLÓERNYŐZÉSBEN A starthelyek minősége távlatból
12 Starthelyek zsúfoltsága közelről
13 A startok indító képei
14 A start közbenső képei
15
LEZÁRÓ GONDOLAT 16 A mentés nem szenvedett késedelmet „Sok van ami csodálatos, de az embernél nincs csodálatosabb. Szókratész”
17 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !