Ridderstrale-Nordström: Karaoke kapitalizmus Az emberiség menedzsmentje.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Advertisements

Globalizáció Globalizáció:
ÖKO-Pack Nonprofit Kft.
VIIII. Szalvéta bemutató
Egy fényképész álma, zene és a tudás néhány gyöngyszeme.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
„Régi jó földből – új erős hajtások”. Miért jelentkezek az SZMT Elnöki poziciójára? - Elvira •Mert nagyon sokat kaptam ettől a közösségtől, Tőletek és.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Gazdagság-identitás.
Pénzgyárak és problémák Közgazdaságtan alapjai Bevezetés a földrajzba Márton János MFK13F – HUI3O0.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Hogyan építs fel egy termelő hálózatot, ami minden hónapban növekvő forgalmat generál?
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
LEHETŐSÉGEK ÉS VESZÉLYEK A CÉGEK KÖZÖTTI SZEMÉLYES ÖSSZEFONÓDÁSOKBAN FEKETE BÁRÁNYOK A MAGYAR GAZDASÁGBAN LEHETŐSÉGEK ÉS VESZÉLYEK A CÉGEK KÖZÖTTI SZEMÉLYES.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Zsikazsu Emlékkönyve.
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Amint fent, úgy lent. Amint belül, úgy kívül.
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
Corvinus Egyetem 1 Az önerős vállalati fejlesztő tevékenység és a vállalat köré szerveződő hálózatok tevékenységének összehangolása MTA Vezetés- és Szervezéstudományi.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Munkavédelem és controlling
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Az Élet Igéje július.
AZ ÉLET NAPOS OLDALA.
Stresszmentes, hatékony vállalkozásvezetés Avagy hogyan építsük fel újra vállalkozásunkat Horváth Győző – május.
Az innováció forrásai.
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport Az üzleti gondolkodó tudománya február 25.
Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
A gyermeki tisztaság és szeretet, minden aljasságtól mentes
AZ PÉNZÜGYI SZABADSÁG MEGTEREMTÉSÉNEK ÚTJA
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Zsembery Levente vezérigazgató
2008. November 13. Fazakas András COO A Nav N Go sztori: egy magyar cég a virtuális világpiacon.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina
Marketing alapok Kopcsay László.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Maximális teljesítmény
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Vállalkozásmenedzsment I.
A BKF tudástranszfer modellje a
Tantra Indiából
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Országos nagykereskedelmi menedzser
Vállalati felelősségvállalás
Vállalati terv bemutató
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
Előadás másolata:

Ridderstrale-Nordström: Karaoke kapitalizmus Az emberiség menedzsmentje

Dr. Jonas Ridderstråle: nemzetközi üzleti tanácsadó, közgazdász Kjell Anders Nordström: író, közgazdász

Világunkat a piacok uralják: ▫A pénz beszél ▫A szabadság nem egyenlő a boldogsággal ▫A technológiai lehetőségek nem egyenlők a profittal A karaoke kapitalizmus segít eligazodni ▫Egyéniség elismerése, kifejezésre juttatása Elgondolkodtatni akar, nem megmondani, mit kell tenni!

•„Individualizmus über alles” •Kozmopolita karaoke klubban élünk, rengeteg választási lehetőséggel -> a pénz beszél •„Jobb gazdagnak lenni, mint szegénynek – márcsak pénzügyi megfontolásokból is.” - Woody Allen •„Majmolj vagy alkoss!” •Kockázat minimalizálása •Hosszú távon az újítók győznek

•Tőke + szakértelem -> technológia = önmagunk megvalósítása •A technológia nem hoz döntéseket, nem oszt meg, az emberiség érdekeit szolgálja •Információs és kommunikációs technológia •„Sok fiatal kínai számára Marilyn Manson akkora ikon, mint MaoCe-tung.” •Kétén az interneten •Sok információ -> megkérdőjelezés •A sok információ kezeléséhez tudás kell •„A hatalom átkerül azoktól, akik az információt kontrollálják, azokhoz, akik a tudást kontrollálják.”

•Az emberek elfordultak az egyháztól, a gondoskodó államban kerestek vigaszt, azonban ez is kudarcot vallott •Lapokban érkezik az életed, amit aztán neked kell összeszerelned •A szakszervezetek, a szomszédok, sőt a család is cserben hagyott minket •A lojalitást ma már ki kell érdemelni •„Társadalmunk tele van kapcsolatokkal, mégis ki vagyunk éhezve a közösségre.” ▫A gyenge társadalmi kötelék jó hatással van az innovációra és a gazdasági növekedésre

•Nemcsak a technológia és az intézmények változnak, hanem az értékek is. •A fogyasztás tölti ki az emberek életét •„A társadalmakat az általuk létrehozott épületek alapján ítélik meg. Az egyiptomiak piramisokat építettek. A görögök az Akropoliszt hagyták hátra. A rómaiak a Kolosszeumot alkották. A modern kor a plázákat hagyja örökségül.” •A materiális világban a matéria olcsó, az anyagtalan dolgok drágák. •A vásárlás önigazolás, önkifejezés •Az emberiség törzsi felépítésű -> tartozni akarunk valahova •„Mind ugyanazt a zenét hallgatjuk, ugyanazokat a filmeket nézzük, ugyanazt a vodkát vedeljük és pontosan ugyanakkor.”

•Karaoke kapitalizmus világa: ▫erényes gonosz ▫tőke, szakértelem szerencse ▫felelősség esélylesés ▫szabadság kötelesség ▫egyéni sikerek magány •A siker kulcsa a szélsőségek feltárása •A legrátermettebbek maradnak életben •Zárt közösségek jönnek létre a tőke egyenletlen eloszlása, a tehetség, a képzettség és a kapcsolatok miatt •Tudásunkat most kell áruba bocsátani •„Egyre nehezebb úgy megélni, hogy közben éljünk is.” •Öröm megtalálása a munkában

•A tehetség hatalom •A cégek legfontosabb erőforrásai ma már megfoghatatlanok •„Amikor a föld volt a jövedelmező erőforrás, a nemzetek azért csatáztak, ma a tehetséges emberek megszerzéséért mennek ölre.” •Azt kell megadóztatni, ami helyhez kötött - > ingatlan, szegények •Néhány országba tömörül a tehetség •A pénz nem minden, az ideák is számítanak •Az USA jól kitalálta magát

•Ma már a vásárlók diktálnak •Minden eddiginél nagyobb piac működik, minden eddiginél több termék számára, minden eddiginél nagyobb földrajzi területen •Piacmánia + túlkínálat + minden kapható + olcsó információ = tökéletes verseny 1.Kipróbálni, amit kínálsz 2.Részekre bontani az ajánlatot 3.Kombinálni az ajánlatot 4.Változtatni az ajánlaton 5.Lemásolni és megosztani barátaikkal 6.Közölni az ajánlatot másokkal 7.Társalkotójává válni az ajánlatnak •Az informálatlan, alázatos és lojális fogyasztó hamarosan eltűnik

•Napjainkban az 1000 legnagyobb vállalat adja a világ termelésének 80%-át, ugyanakkor a természetük megváltozott. A cégek élettartama egyre rövidebb •Az információtechnológia sok új üzleti lehetőséget teremtett, de gazdasági szempontból az internet haszontalan, nem termel profitot

•A vállalatok rájöttek, hogy nem elég egy dimenzió mentén gondolkodni •Kísérlet a mátrix-szervezet modelljével -> nem vezetett előre •Hogyan lehet olyan szervezeteket létrehozni olyan szervezeteket, amelyek segítségével maximalizálható a bölcsesség? ▫Erőforrások hatékony hasznosítása ▫Vállalati kreativitás kiaknázása megfelelő szervezeti architektúrával •Egyre több iparágban válik a verseny nemzetek felettivé •Az újdonságok gyakran létező dolgok újféle módon való kombinálásából jön létre •Az utóbbi évtizedekben jellemző a szakértelem növekedése

Biztosítani kell a folyamatos megújulást! •Szükség van egy történetre •Biztosítani kell a tehetség áramlását az individualizáció növelésével •Egymást kiegészítő, tehetséges egyéneket kell alkalmazni

Létrejött az I-generáció •Internacionális •Informált •Informális •Izgága •Intenzív •Individualista

„Az emberek nem változnak sokat. Ne pocsékold arra az időt, hogy megpróbálod betenni ami kimaradt. Próbáld inkább azt kihozni magadból, ami még benned maradt. Ez is elég kemény dió.” Buckingham, Clifton

Minden vállalat számára fő feladat, hogy valami újszerűvel rukkoljon elő. Az ott dolgozók sokszínűségének tükröződnie kell a vezetőségben is. Ha nincs változatosság, nincs kreativitás. Az azonosság csak azonosat szül!

„Akinél a felettesek és alárendeltek ugyanazt akarják, az győz.” Szun-Ce •Közös alapelvek •Világos identitás •Viselkedésformáló ösztönzők

„Ha lelkesíteni akarjuk az embereket, a legbelsőbb vágyaiknak kell hangot adnunk. El kell hitetnünk velük, hogy képesek megmászni azt a hegyet, amiről mindig is azt gondolták, hogy túl magas.” Ronald Reagan

A karaoke cég egyszerre individualista és kollektivista! EGYÉN+UNIÓ= EGYÉNIÓ Egók olvasztótégelye, akiket összetart a közös cél.

Az értékek mágnesek! Ha elég sok hasonló gondolkodású embert gyűjtünk össze, az már önmagában elég, hogy odavonzza a többi hasonló gondolkodásút. Világossá kell tenni az értékeket: •Szeresd a vevőidet és a munkatársaidat! •Optimistán gondolj a jövőre! •Mindig új ötleteken törd a fejed! •Toleráld a frusztrációt!

Szervezeti folyamat-platform: •Szervezeti emlékezet •Közös nyelv •Fejlett kommunikációs csatornák

Szervezeti emlékezet •A vállalatnak tudnia kell milyen tudás van a birtokában. •Sokszor már vannak létező megoldások, csak nem emlékeznek rájuk •A tudás-memóriának tartalmaznia kell a tehetségek és szakértelmek részletes leltárát •Felejteni is tudni kell a fejlődéshez. •Meg kell szabadulni a régitől, hogy helye legyen az újnak.

Közös nyelv •A beszélgetések előfeltétele a közös kódrendszer. •A legtöbb vállalatnál minden stratégiai fontosságú pozícióban lévő személy beszél angolul. •Menedzsment tréning: egységesíti a cégen belüli szóhasználatot, a vállalati nyelvtant és gondolkodásmódot.

Fejlett kommunikációs csatornák •Minden egység és dolgozó szabadon hozzáférhet bármilyen információhoz. •Megoszthatják, kereshetik és felkínálhatják az ötleteket. •Az információknak nem kell hierarchia tetejéről indulniuk. •Fontos a szocializáció: csapatokban dolgoznak, munkán kívül is összejárnak a dolgozók.

Az innovációnak három akadállyal kell megbirkóznia: •A vállalat termékei és erőforrásai behatárolják. •A hagyományos forrásokból származó versenyelőnyök nem elég hatásosak. •Az innováció azelőtt az átlagemberre koncentrált, de ma az extrémek uralják a világot.

• A legrátermettebb marad életben • Szexuális szelekció

Információ Individualizáció A piacok tökéletlenségei Az ember tökéletlenségei Modellek Hangulatok Alsó szegmens Felső szegmens Kínálati oldal Keresleti oldal Racionális Emocionális Alkalmazkodás Vonzás Rátermett Szexis

Versenyképes üzleti modell: •Mit akarunk tenni és melyik vásárlóért? •Mi az, amiben mi világszínvonalút nyújtunk? •Mi az, amit világszínvonalú partnereink nálunk jobban csinálnak? •Milyen lehetőség van a növekedésre és hol?

1.Egyedi kínálati csomag 2.Megfelelő kommunikáció 3.Érték hozzáadása 4.Fő szakértelem 5.Azok a tevékenységek, amelyeket alvállalkozókra bíztak, mégis nélkülözhetetlenek

Mi lehet az oka, hogy a modell kudarcot vallott? •Exkluzivitás hiánya •Kivitelezés hiánya •Rugalmasság hiánya

„ Egy gramm érzelem hatásosabb lehet, mint egy tonna tény.” A vállalatoknak álmokat kell megalkotniuk, valóra váltaniuk. •Örök élet •Örök fiatalság •Örök gazdagság •Örök férfiasság •Örök boldogság

1.Kevélység 2.Irigység 3.Torkosság 4.Bujaság 5.Harag 6.Fösvénység 7.Jóra való restség

A karaoke vezetés tízparancsolata 1.Ne tedd ki a kirakatba tollazatod zsenialitásod és szépséged demonstrálására! 2.Ne sétálj vakon a vadonban, hanem nyisd ki a szemed, és nyisd ki mások szemét is! 3.Ne állandóan a pénzt számold! 4.Értékeld az értékeket, és minden napodat azok szerint éld! 5.Szeress mindenkit, és ők majd viszontszeretnek!

6. Ismerd a vásárlóid legbelsőbb szentélyét és a saját hátsó kertedet is! 7.Száműzd a bürokrácia szabálykönyvét! 8.Osztogass répát úgy, ahogy szeretnél répát kapni! 9.Ne feledkezz bele saját vállad veregetésébe! 10.Indulj az ajtó felé, mielőtt kiteszik a szűröd!

Köszönjük a figyelmet! Készítette: Soós Rita Sáli Annamária