Marketing előadás 2006.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

A direkt marketing fogalma
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Üzleti terv.
Bauer András - Berács József:
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Corporate Identity a szállodaiparban
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A marketing alapkoncepciói
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
SZEMÉLYZETI MARKETING
7. Előadás Termék stratégia
Reklámozás, Public Relations
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Marketingelmélet 1. szeminárium Nagy Gábor
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
Stratégia célrendszer
8. Az eladásösztönzés.
Marketing alapfogalmak
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
Marketing I. 1. előadás A marketing alapkoncepciói
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia egyetemi adjunktus BME-MVT
Kérdések a második zh-hoz
Marketing I. előadás Kovács István
1. Marketing előadás A marketing, mint az értékteremtés menedzsmentje
Üzleti terv.
1. Stratégiai tervezés és marketing
Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Marketing előadás 2006

Klasszikus marketing példák Kistehén – Sziget Coca-Cola McDonald’s – franchise – gyerekek – gyorsétkeztetés - globalizáció Vodafone - Forma-1 – Schumacher – piros – Ferrari – fiatalság - Beckam NIKE – sport – minőség – márka – megbízhatóság Lexus reklámok – Peugeot reklámok AVON

Palimadarak Forrás: net; Lerch Péter Kedves figurák, aktualizálható üzenetek, de leginkább a jó kommunikáció jellemzi a Matáv rajzfilmsorozatait. Jó, hogy egy nagy magyar „multi” be mer vállalni egy ilyen egyszerű vizuális eszközökkel operáló animációs szpotsorozatot. Humoros és ötletes pörgős vágásokkal, „trendi” zenékkel operáló, fanyar humor , figyelemfelkeltőek és nagyon jól kampányolhatóak, aktualizálhatóak a történetecskék Elkezdődik a történetecske és várom a végét. A lényegtelennek tűnő locsogás alatt ügyesen elhangzik az ajánlat. A poénra pedig már megint tudunk koncentrálni. . A cél, hogy gyorsan és hatékonyan, nem utolsósorban költségtakarékosan, egységesen megoldják a megbízó termékeire vonatkozó hosszú távú kommunikációt. Együtt van minden. Ügynökségi és ügyfélakarat. Finom erotika, romantika, életszagú szituációk, humor stb.! Mi itt egy jól felépített makrovilágba tekinthetünk bele (haverok, buli, szamba, ill. családi hangulat, szerelmes bánatozás, egyedülés… stb.). A nyomtatott kiadás is jó. Nehéz mind a két médiumban jól megfogni a dolgot.

Chio-film Két film, egy termékkategória, azonos időpont, hasonló brief – és szinte azonos reklámötlet. Magával ragadóan fűszeres íz? Ettünk már ilyet. Túl sok az induló ebben a versenyszámban. Ebből következően jó lett volna egy eredeti ötletet látni. Ehhez képest a Chio-filmmel éppen egy időben egy másik snackszpot (Tele) is fokozza a nyáltermelést – gyakorlatilag ugyanazt az ötletet használja mind a két film. Kár. A helyszínválasztást nem értem (na jó, tudom én, hogy a kreatívnak is jár a nyaralás, irigykedem is), és ha már tengerpart, nyár és napfény, talán a styling is jobban hajazhatna erre, a ruhák számomra inkább egy éjszakai tábortüzes-bulizós képet idéznek. A brand színeinek kiemelését is túl erősnek érzem a képi világ kárára, a piros ing mellett zavaróan sápadtnak tűnik néha a szpot. A termék viszonylag visszafogottan jelenik meg, a kulcsjelenet (srác szájzárral) meggyőző, a film vége poénja viszont kiszámítható, és szintén nem egy újdonság (lásd Bailey’s). Sem a megvalósításban, sem az ötletben nem találtam semmi meglepőt, semmi újat, semmi izgalmasat. Az alkotók (megrendelők) ezúttal is biztosra mentek. Pedig a termék klassz, és biztos vagyok benne, hogy sok ötlet halt el a kreatívok asztalán, amely ennél erősebb, újszerűbb volt. forrás.: internet

A marketingről... Szűkebb értelemben a marketing, olyan vállalati tevékenység, amely a vevők igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő, a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalti résztevékenységek integrációjában a marketingszempontok domináljanak.

Marketing a harmadik megfogalmazás Kiterjesztett értelemben a marketing minden értékkel rendelkező jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, érzés, stb.) cseréje. Az üzleti vállalati szférán túl kiterjed az olyan, nem nyereségorientált területekre is, mint pl. az oktatás, kultúra, vallás, politika, stb.

Marketing mozaik A marketinges A fogyasztó(k) lélektana STEEP elemzés – A környezet lélektana Játékelmélet Jog és etika MIR Vállalat és marketingstratégia

Marketing tudomány – Marketing munka - Célrendszer – Marketingstratégia Hit, a vezetőség elszántsága, pénz, kreatív ötletek, jó csapat, eszközök és infrastruktúra megléte, a piac ismerete (versenytárs, fogyasztó, stb.). Hatékony marketing.

Maslow féle szükséglet-hierarchia piramis Önmegvalósítás Elismerés Szociális szükségletek Biztonsági szükségletek Fiziológiai szükségletek

Marketing-mix A vállalati marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott kombinációja. Termék –Product Árpolitika – Price Értékesítési csatorna – Place-distribution Reklám – Promotion 4P

Kommunkációs politika A marketing-mix elemei Temékpolitika PIAC Kommunkációs politika Árpolitika Csatornapolitika

Termékpolitika Eszmei termékszintek 6. Potenciális termék 5. Kapcsolódó szolgáltatások 4. Bővített termék 3. Elvárt termék 2-1. Alaptermék és elemi haszon

Termékpolitika A termékhierarchia szintjei TERMÉKHIERARCHIA PÉLDÁK Szükségleti csoport Élelmiszer Termékcsoport Tejtermék Termékosztály Joghurt Termékvonal Gyümölcsjoghurt Terméktípus Málna ízű joghurt Márka Danone Termékegység 175 g-os kiszerelés

Árpolitika Az ár egy termék vagy szolgáltatási egység tulajdonjogának vagy használatának megszerzéséért kért/feláldozott pénz, vagy (barter ügylet esetében) árumennyiség.

A termékek áramlásának klasszikus és nem klasszikus útja Csatornapolitika A termékek áramlásának klasszikus és nem klasszikus útja Klasszikus út: Nem klasszikus út: Termelő Nagy-kereskedelem Kis-kereskedelem Vég-felhasználó Forrás: Bauer – Berács, 1999. nyomán

Általános kommunikációs eszközök Kommunikációs politika A vállalatok kommunikációs mixe Általános kommunikációs eszközök Reklám Vásárlás-ösztönzés Public Relations (PR) Személyes eladás Direkt-marketing Csomagolás Nyeremény-játék Sajtóanyag Értékesítési bemutatók Katalógus Újsághirdetés Jutalmak Beszédek Ösztönző programok Postai küldemény Kiadványok Ajándékok Szemináriumok Áruminták Telemarketing Embléma Áruminta Éves beszámoló Vásárok e-vásárlás Reklámfilm Szponzoráció Kereskedelmi bemutatók SMS Szaknévsor Kiállítás Közönség-kapcsolatok Fax Plakátok Engedmények Vállalati magazin e-mail Áruállvány Pontgyűjtési akciók Események Hangposta Forrás: Kotler, 2001.

A marketingmix Termékpolitika ( terméktervezés, fejlesztés, pozícionálás, formatervezés, csomagolás, termékkutatás) Árpolitika (költségvizsgálatok, ármeghatározás, hitelek engedmények megállapítása, árérzékenység vizsgálata) Értékesítési politika (értékesítési út tervezése, logisztika, kereskedelmi partnerek kiválasztása) Reklám (kommunikáció, PR)

Tipikus marketingkombináció: tömegárú verseny sok üzlet vásárlásra buzdító hirdetés

Marketingkoncepció A marketingkoncepció a vállalati szervezet működését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérésében. Vevőorientáció alatt olyan gondolkodásmódot és gazdálkodási gyakorlatot értünk, amely a vállalat minden döntését a vevő kívánságának rendeli alá.

Orientáció Termelési orientáció: olyan vállalati gazdálkodási magatartás, amely során a termelőüzemek gyártási tevékenysége a meghatározó. Nem foglalkoznak a vevők igényeivel, a a költségcsökkentés a fő vezérelv. Marketingorientáció: olyan vállalati gazdálkodási magatartás, amely során érvényesül a marketingfunkció dominanciája más vállalti funkciók felett. A vevő véleménye fontos (piackutatás).

SWOT analízis táblázatban Erősség Lehetőség Gyengeség Veszély 5-6 tőmondat a mátrix mind a 4 részébe!

Magyar Marketing Szövetség A Szövetség 1990. december 3-án alakult meg országos szakmai, érdekvédelmi szervezetként. Feladatainak tekint minden olyan tevékenységet, amely közvetlenül vagy közvetve a Szövetség küldetésének teljesítését, céljainak megvalósítását elősegíti: Szervezi és összefogja a marketing területén dolgozókat Állást foglal a marketing területet érintő kérdésekben Kezdeményezi, koordinálja, szervezi tagjai összehangolt fellépését mindazon kérdésekben, amelyek a szakmával kapcsolatban felmerülnek Kapcsolatot tart fenn és együttműködik a hazai és a nemzetközi szakmai szervezetekkel Kapcsolatot tart fenn a szakterületet érintő kérdésekben a szakmán kívüli társadalmi szervezetekkel Érdekegyeztetés és érdekképviselet szakmai és gazdasági szempontból www.marketing.hu

www.marketingmegoldasok.hu      www.marketing.lap.hu www.marketing.hu/ www.mimi.hu/marketing/index_marketing.html www.marketingcommando.hu/ www.marketingmegoldasok.hu/ www.marketing.bke.hu/ www.knowthis.com/ www.szakkonyv.hu/lista.php?k=71 www.internet-marketing.hu

Köszönöm figyelmüket!