Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, 2012. november.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A reklamációs szabályok változása
Advertisements

Webshopok+jogi megfelelőség
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
Fogyasztóvédelmi Akadémia
Baker & McKenzie International is a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional.
Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia)
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
TÁMOP JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja,
Jegyzői értekezlet április 12. dr. Rácz Vanda
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
Fogyasztóvédelem tanácsadóknak Esztergom, június Tudatos Vásárlók Egyesülete – Easy Learning Kft. A képzés az Európai Unió támogatásával,
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
Fogyasztói panaszokkal kapcsolatos hatósági tapasztalatok a közszolgáltatás területén A Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének tapasztalatai.
MAGÁNSZÁLLÁSHELYEK A FOGYASZTÓVÉDELEM TÜKRÉBEN január 15.
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
Versenyjog és fogyasztóvédelem
1 A NEMZETI MINŐSÉGÜGYI SZABÁLYOZÁSI RENDSZER Dr. Veress Gábor egyetemi tanár 2003.
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Fogyasztóvédelmi hatósági tevékenység a megyei kormányhivatalban
Fogyasztói igényérvényesítés – közérdekű keresetek
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütköző magatartásokkal kapcsolatban Dr. Nagy Márta Budapest, 2010.szeptember
Magyarország IV. középtávú ( ) Fogyasztóvédelmi Politikája Vitaanyag június.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
FOGYASZTÓVÉDELMI RENDELKEZÉSEK A BÍRÓSÁGI GYAKORLAT TÜKRÉBEN ÁPRILIS 3.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Fogyasztóvédelem – legfrissebb jogszabályi változások
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Közegészségügy és egészségvédelem a vállalkozásokban
Beszámoló a fogyasztóvédelmi ellenőrzések tapasztalatairól, a Békéltető Testület szerepéről Megyei Államigazgatási Kollégiumi ülés dec. 08.
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE
"SLÁGERTÉMÁK" KIEMELTEN ELLENŐRZÖTT TERÜLETEK A NFH GYAKORLATA ALAPJÁN dr. Kathi Attila kabinetvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Stratégiai Kabinet.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
A SZAVATOSSÁGGAL, JÓTÁLLÁSSAL KAPCSOLATOS FOGYASZTÓI KIFOGÁSOK INTÉZÉSE június.
Fogyasztóvédelmi Szakmai Fórum Tatabánya Készítette: Dr. Nagy Sándor KEM KH Fogyasztóvédelmi Felügyelőség.
Felkészülés a karácsonyi vásárokra 1. Bevezetés – adventi készülődés fontossága, kedvezményes figyelemfelhívások, reklámok, akciós ajánlatok, esetlegesen.
A békéltető testületek hatékonyságának növelése – az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos panaszok gyakorlata január 20.
1 Roxer Egon osztályvezető Veszprém Megyei Kormányhivatal Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály Aktuális jogszabályváltozások,
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Békés Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya dr. Pethő Hajnalka Katalin Gyomaendrőd, 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
„Fogyasztói reklamáció, panaszügyintézés - avagy minőségi kifogás esetén a fogyasztói jogérvényesítés Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Műszaki.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
1 Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Horváthné Szendrei Szilvia felügyelőségvezető Miskolc, Május 22.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
Szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások intézése, a gyakorlatban el ő forduló jogellenesen félrevezet ő tájékoztatások, az új PTK-nak.
Békés Megyei Kormányhivatal
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
FOGYASZTÓVÉDELEM.
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
Fogyasztói jogok és a fogyasztók magánjogi védelme
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, fogyasztóvédelmi eljárások
A fogyasztóvédelem célja, 2011 tapasztalatainak tükrében
Fogyasztóvédelem Vevőszolgálati előadás 2017 Előadó: Lehotkai Péter.
Fogyasztói reklamációk (szavatosság, jótállás, termékszavatosság) Előadó: Lehotkai Péter.
Előadás másolata:

Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november 22.

Miről is lesz ma szó?  Hogyan módosultak a fogyasztóvédelmet érintő jogszabályok? (Tkgytv.)  Mely területeken várhatóak a karácsonyi ellenőrzések?  Az örök probléma: a minőségi kifogás és azok rendezési kötelezettsége  Mi is az a „Pozitív lista”?

A „tisztességtelen”- törvény  Az ügyleti döntés befolyásolása (minden olyan kereskedelmi gyakorlat tilalmazott, amely olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti a fogyasztót, amelyet egyébként nem hozott volna meg.)  Tisztességtelen gyakorlatok - mulasztással: elállási jog elhallgatása - mulasztással: elállási jog elhallgatása - tevőlegesen: jótállási idő megfizettetése - tevőlegesen: jótállási idő megfizettetése  A „feketelista” tilalmai („becsalogató vásárlás”, gyógyhatás igazolása)

Karácsonyi ellenőrzés  nyugtaadás (NAV)  többletszámolás  kerekítés  eladási - és egységár feltüntetése  kedvezmény érvényesítése (ingyen, %-os)  csomagolóanyag belemérése  kettős ártájékoztatás  fiatalkorúak kiszolgálása  hiteles mérés  lejárt termékek értékesítése (ÉLBÁI)

A minőségi kifogások intézése, avagy kell-e a blokk a jogérvényesítéshez? Ha igen, akkor: 4 lehetőség: (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás) Ha nem, akkor: Ennek tényét kell rögzíteni  Panasz – jegyzőkönyv felvétele (blokk vagy egyéb dokumentum, pl.: jótállási jegy)  Minőségi kifogás-e vagy sem?

Pozitív lista Amely vállalkozás megfelel:  vendéglátási szempontok (működési engedély/bejelentés, lejárt termékek, hiteles mérés, stb.)  ártájékoztatási szempontrendszer (eladási-/egységár, kedvezmények érvényesítése, csomagolóanyag belemérése)  jótállási-, szavatossági szempontok (minőségi kifogás szabályos rendezése) Elérhető: 

Köszönöm szépen a figyelmet! Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november 22.