INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság
A helyes útirány keresése MMulticsatornás ügyintézés EEgységes Help Desk az összes elektronikus csatornára ÁÁtjárhatóság az elektronikus csatornák között ÜÜgyfélszegmentáció Alkalmazkodás az ügyfél igényeihez Meglévő technológiák és erőforrások optimális felhasználása Bevételi lehetőségek keresése Igénybevétel növelése Szolgáltatásfejlesztés folytatása:
Az útviszonyok Gyors technológiai fejlődés folyamatos megújítást és rövid reakcióidőt igényel Kellően kiaknázott technológiai lehetőségek – pillanatnyilag! Tervezés rövid illetve középtávra lehetséges Fokozódó elfogadottság az ügyfelek részéről Erősödő igény meglévő és új szolgáltatásokra A bankok internetre nevelő, oktató szerepe megnő
Az útitársak -csatornák összefonódása- IInternet bank-Wap bank HHome bank TTelefonos banki szolgáltatások (automata és ügyintézői) MMobilbanki szolgáltatások (aktív és passzív) AATM - Bankkártyák I. Hagyományos és e-banki csatornák összefonódása II. Elektronikus banki csatornák összefonódása
Az út biztonsága Biztonság kulcskérdés Maximális biztonság nincs, de arra kell törekednünk Bizalom (ha nincs biztonság nincs bizalom) Internetes világhálón globálisan jelenik meg a bizalom Internetes vásárlás Wap bank Internet bank Negatív hatások mindenkire kiterjednek Együtt sírunk, együtt nevetünk...
Az útiköltség Bankfiók E-Bank Nehéz mérni a megtérülést Fejlesztés költségei hosszú távra vonatkoznak Bevétel nem mindig „kézzelfogható” Internet bank olcsóbb tranzakciós díjai nem elegendő motiváció az igénybevételhez Funkcionális átalakulás: •Automatizálható műveletek átkerülnek az e-banking területére •Fiókok tanácsadó szerepe nő
Funkció bővítések Korszerűbben designolt és ügyfélbarát képernyők Internet funkciók wapra kihelyezése Internet Help Desk illetőleg meglévő Help Desk szerepkör bővítés Perszonalizáció - Szegmentált ügyfélkezelés - Egyénileg alakítható funkciók Kapcsolt szolgáltatások (értékpapírok, szofisztikált műveletek) Biztonság fokozására irányuló fejlesztések Merre tovább? (banki szinten)
Merre tovább? -országos szinten- Globális „útépítés” Internetes társadalom „kiépítése” Közös érdek - banki szokások tudatos terelése az e-banking felé Átjárás az e-csatornák között Bizalom erősítése az ügyfelekben eKormányzat Stratégia és Programterv
Közös cél Társadalmi elfogadottság Magas színvonalú szolgáltatások Biztonságos e-bankolás Az e-banking széles körű elterjedése Lehetséges uticél? KoreaMagyaror- ország Lakosság (millió fő)6910 Internetes bankolás megjelenése Internetes Szolgáltatásokat biztosító bankok (db) 2111 Internetes banki szerződések (db) 21,3 millió~330 ezer Százalékos megoszlás (%)30,93,3
Köszönöm a figyelmet! Jó utat kívánok mindenkinek!