Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
A éves tanulók olvasási szokásai, Győrben a Szabadhegyi Közoktatási Központban.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Iskolánkról.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Erzsébet királyné a 21. században Blogok, interaktív oldalak, filmek. Gödöll ő i tapasztalatok egy olvasóvetélked ő tükrében.
Szűts József Általános Iskola
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Olvasóvá nevelés – de mivel, kivel?
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Az e-portfólió használati köre
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
A magyar kortárs gyermekirodalom elterjedése az iskolában
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
„Ó, mondd, Te mit választanál…” A tanár felelőssége és lehetőségei a kötelező olvasmányok kiválasztásában Gombos Péter Kaposvári Egyetem HUNRA.
A magyar- és könyvtárostanár együttműködésének felettébb szükséges voltáról a kötelező olvasmányok kiválasztása terén Cs. Bogyó Katalin (magyar- és) könyvtárostanár.
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Az olvasóvá nevelés (tév)útjai Jó és rossz példák iskolákból, könyvtárakból Gombos Péter Kaposvári Egyetem április 28.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Inklúzív nevelés Magyarországon
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Báró Wesselényi Miklós Városi Könyvtár Kézdivásárhely Olvasási és kölcsönzési szokások 2006, 2014 Vántsa Judit Szentendre,
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Matematika és szövegértés Raátz Judit ELTE BTK Mai Magyar Nyelvi Tanszék.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, november 26.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
AZ OLVASÓSAROK MŰKÖDÉSÉNEK ELŐNYEI
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
főosztályvezető-helyettes
Hallássérültek a könyvtárban
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam Töltszéki Gyuláné

A program célja: az olvasás iránti igény felkeltése igényes ifjúsági irodalom megismertetése a gyermek – szülő – pedagógus egységének erősítése a közös élmény és hasznos elfoglaltság lehetőségeinek felhasználása a kiskamaszkori problémák sikeresebb megoldásához szókincs, szövegértés, verbális és nonverbális kommunikáció fejlesztése érzelmi gazdagítás

A szülőkkel való kapcsolattartás megváltozott kapcsolatok önállósodás igénye a gyermek a felolvasó az olvasottak megbeszélése fogalommagyarázatok, önálló búvárkodás közös felkészülés a foglalkozásokra, előadásra

Várható eredmények javul a tanulók olvasási, szövegértési szintje belső igényükké, tudatos szabadidőtöltéssé válik az olvasás kevesebb lesz a magatartási probléma javul a szülőkkel való együttműködés gyarapodik és választékosabb lesz a tanulók szókincse, érzelmeik árnyaltabbá válnak nő a projektkészítési tapasztalatuk

A program bemutatása négy szakaszban két-két könyv (kalandos, romantikus) választási lehetőség magyar és külföldi szerzők művei fokozatosság (tartalom, terjedelem) beszerzés: vásárlás vagy kölcsönzés 2 hónap alatt a mű közös elolvasása a szülőkkel játékos bevezető és záró könyvtári foglalkozás filmvetítések, egyéb tevékenységek a tanév végén jutalmazás a tehetségnapon előadás

A választható könyvek listája 5. évfolyam 6. évfolyam Bálint Ágnes: Szeleburdi család F. H. Burnett: A titkos kert F.H.Burnett: A padlásszoba kis hercegnője Cooper, James Fenimore: Vadölő Csukás István: Keménykalap és krumpliorr Fehér Klára: Bezzeg az én időmben Fekete István: Téli berek Kästner, Erich: Emil és a detektívek Nógrádi Gábor: Gyerekrablás a Palánk utcában Örsi Ferenc: A Tenkes kapitánya Louis Sachar : Bradley, az osztály réme x Jules Verne : Kétévi vakáció Böszörményi Géza: Gergő és az álomfogók Fehér Klára: Mi szemüvegesek Fekete István: Tüskevár G. Szabó Judit: Hárman a szekrény tetején Halasi Mária: Az utolsó padban Knight, Eric: Lassie hazatér Nógrádi Gábor: Az anyu én vagyok Nógrádi Gábor: Papa, ne már! Romhányi József: Mézga Aladár kalandjai A. de Saint-Exupery : A kis herceg Török Sándor: Csilicsala csodái Verne, Jules: Nemo kapitány

A segítők, osztályfőnökök, magyartanárok szerepe a program megismertetése a szülőkkel a könyvek beszerzésének segítése az olvasás ösztönzése, nyomon követése pozitív értékelés segítő ötletek, javaslatok figyelemfelhívás a kapcsolódó eseményekre

A megvalósítás tapasztalatai az előre tervezettnél gyorsabb haladás „divattá” vált az olvasás  verseny - … tanuló - … kötet a könyvtári kölcsönzés növekedése a nem tehetséggondozó osztályok bekapcsolódása az olvasókörösök összetartó közösséggé váltak egyéni fejlődés (olvasás, szövegértés, kommunikáció) kevesebb magatartási probléma a szülők támogató hozzáállása

Köszönöm a figyelmet!