Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
•Adathozzáférési csatornák Adatvédelem Vereczkei Zoltán Módszertani főosztály Adatfelhasználói fórum
Digitális világ Mindent rólad - Személyes adatok gyűjtése.
Internetes látogatottsági statisztikák
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Adatvédelmi kérdések egy online tartalomszolgáltató mindennapi gyakorlatában Adatvédelem napja 2009.
1 -40dB 20dB -20dB 0dB f h -2f h -1 fhfh f h +1 eheh v ≤ e h -e z -4.07dB A TETRA BÁZISÁLLOMÁS VEVŐBERENDEZÉSÉNEK AZ ANALÓG KÁBEL- TV SUGÁRZÁSSAL SZEMBENI.
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
E-learning és a multimédia
Hogyan tovább?. Hogyan tovább? Piackutatás 1.0 Mintavétel, súlyozás, valószínűségi számítás személyes kérdezés; telefonos kérdezés; postai kérdezés;
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Számítógép-hálózat • Önálló számítógépek összekapcsolt rendszere
RFID labor az Intézetünkben
Dok.leírás, formai feltárás Zsák Judit
Áttérés az Office 365 szolgáltatásra Microsoft Online Services Áttérés a BPOS rendszerről az Office 365 használatára meglévő BPOS-ügyfelek esetén.
{ Közösségi spammelés felismerése és eliminálása Kivonat – Pletser József.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Laptop, notebook, PDA. Hordozható számítógép Hívhatják bárhogy: laptopoknak vagy noteszgépeknek, hordozható számítógépeknek, stb. Ezek az egy darabból.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Dr. Péterfalvi Attila: A NAIH internetes gyermekjogi projektje Balatonalmádi, szept.27.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
modul 3.0 tananyagegység Hálózatok
Szemantikus keresők.
XHTML 1. óra. Miért térjünk át HTML-ről XHTML- re? HTML-szabványban tartalom és forma összemosódott HTML 4.0 szabványban stíluslapok használatát javasolták.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
1 A genetikai diszkrimináció megakadályozásának közpolitikai megközelítései Géntesztek és a Biztosítók: Tiltás vagy átláthatóság? Kakuk Péter, Tudományos.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
Elektronikus aláírás, azonosítás, hitelesítés
Térképészet és térinformatika
ResearcherID Integrálása a Web of Science-el Tóth Szász Enikő REUTERS/Regis Duvignau.
Ács Tamás Budapest Fotó: Paweł Urbaniak Webanalitika kutatói háttérrel...
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
+ Az e-adatbázis kincset ér De hogyan használjuk?.
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
Interoperabilitási megoldások az e-közigazgatási keretrendszerben Hirling László
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
– Letölthető változat –
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
A kutatási program leírása
Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban
Hálózati struktúrák, jogosultságok
Internet és kommunikáció
WDBA2 szoftver szeptemberétől a korábbi Choices szoftvert a wdba2 nevű szoftver váltotta fel. A wdba2 egy olyan internetes alapú szoftver mely egyrészt.
Előadás másolata:

Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai

Online közönségmérés használat intenzitás közönségösszetétel

Módszerek •Megkérdezésen alapuló kutatások •Szolgáltatás-centrikus mérések •Kliensoldali mérések

Megkérdezésen alapuló kutatások youtube.com index.hu origo.hu url, név logo honlapkép mintavételmegközelítésazonosítás

Szolgáltatás-centrikus mérés szolgáltatás használat mérése használat azonosítása kérdőív adatbázis viselkedési profil közönség- adatok

Kliensoldali mérés panel mintamérési megoldás Felhasználók számítógépére telepített mérőszoftver használat mérése közönség- adatok

Az online csatorna mérést meghatározó jellemzői •A mérést egyszerűsítő digitális, kétirányú kapcsolat –Valamilyen szinten minden használat mérhető - teljeskörű mérési adatok •Számos tevékenység folyik az interneten amelyek egy folyamat részeként egyszerre mérhetőek –Összekapcsolható a reklámérzékelés és az azt követő reakció (vásárlás) •A használat hely szerint szétaprózódik •Az internet-használat egyre több eszközön lehetséges •A mérendő csatornák használatának tudatossága alacsonyabb más médiatípusokhoz képest –Több csatorna –Keresés, ajánlás, linkek: brandek szerepe kisebb a csatornaválasztásban •Szigorú adatvédelmi előírások, érzékeny felhasználók, nehéz azonosítás

Használat helye és eszköze •Az internet-használat jelentős része nem otthon történik •A mérési megoldásokhoz kapcsolódó azonosítás nyilvános helyeken (egy gép - több ember) nehezen megoldható •Bizonyos helyszíneken (munkahely, oktatás) szabályozás vagy technikai akadályok nehezítik (elsősorban) a kliensoldali mérési megoldásokat •Az internet-használat eszközeként a PC mellett egyre több eszköz jelenik meg: PDA, mobil, TV, konzol – mindegyik más mérési környezetet/megoldást igényel •A megkérdezésre alapuló megközelítésnél nem jelent releváns problémát a használat helye vagy eszköze

A használat tudatossága •A weboldalak látogatása gyakran keresőkön, linkeken keresztül történik – a használat egy részénél a választás kevésbé kötődik márkákhoz –A látogatott weboldalak egy része kevésbé rögzül a felhasználóban, ezért a megkérdezéses kutatásoknál egyes oldalak közönsége eltérő mértékben azonosítható •Kérdőíves kutatásoknál a használat intenzitása csak felületesen mérhető, míg… •…a szolgáltatás-centrikus és a kliensoldali mérési megoldások pontosan rögzítik a használt tartalmat és a használat intenzitása is részletesen mérhető

Azonosítás, adatvédelem •A szolgáltatás-központú méréseknél használt azonosítási (cookie) technológia nem minden esetben teszi lehetővé a felhasználók pontos azonosíthatóságát •Az adatvédelmi előírások korlátozzák a mérési és személyes adatok összekapcsolhatóságát •Ugyanazon a csatornán zajlik a médiahasználat, a vásárlás, ügyintézés, bankhasználat, személyes kapcsolatok – nem „csak” TV csatornát választanak –alacsony a hajlandóság felhasználók részéről a kliensoldalú mérésekben való részvételre –ellenséges érzelmek minden mérési megközelítéssel szemben, felhasználói ellen-kampányok

Kihívások •Bár a legjobban mérhető csatorna, egyedi jellege miatt nincs még tökéletes mérési megoldás •A helyzet csak bonyolultabb lesz: –Szabályozottabb adatvédelem, spyware viták –Egyre több eszközzel internetezünk •Vagy mindenhol ugyanazzal? (mobil netezés térnyerése) –Képzettebb netezők – szélesebb körű használat –Több mérendő szolgáltatás •A megkérdezéses vizsgálatoknak is van létjogosultsága –Ennél a megközelítésnél nem releváns az internet-használat helye vagy eszköze, és a méréseknél ezekből eredő problémák

A legjobban mérhető médium lehet •A jelenlegi megközelítések a korlátok figyelembe- vételével keresik az optimális megoldást, többek között a különböző módszerek együttes használatával •A szolgáltatás-centrikus megoldásoknál teljeskörű mérés válik lehetővé – ez egyik másik médiatípusnál sem elérhető jelenleg •Más médiatípusokhoz képest jobban, részletesebben mérhető az aktivitás •A panelmegoldások elemszáma magas, több tízezer fős méret is reális lehet –a felhasználói oldalon szoftvermegoldások biztosítják a mérést, nincs szükség kihelyezett mérőeszközökre

Köszönöm a figyelmet!