Összefoglaló kérdések

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Advertisements

Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
STP marketing.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Termék és márka politika
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
A tételek eljuttatása az iskolákba
Dr. Piskóti István Marketing Intézet
Alapfogalmak.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Marketingkommunikáció
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
7. Előadás Termék stratégia
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
A termék/piac lehetőség- (Ansoff) mátrix
Marketing mix.
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Stratégia célrendszer
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
6. PIACSZEGMENTÁLÁS, CÉLPIAC KIVÁLASZTÁS, TERMÉKPOZÍCIONÁLÁS (STP)
Vállalati stratégia március március március 28.
Szegmentáció & pozicionálás.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
Célpiaci marketing.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Marketing II. előadás Kovács István
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Kérdések a második zh-hoz
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.
A marketinginformációs rendszer
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
TERMÉKPOLITIKA.
Előadás másolata:

Összefoglaló kérdések

1. Marketing filozófia és marketing funkció A piaci orientáció fejlődési szakaszai 3. A marketing koncepció alappillérei 4. A marketing menedzsment folyamat elemei 5. A marketing-mix 5.

2. A marketing környezete A marketing audit 10. A marketingkörnyezet elemei 11.

Kulcsszavak 1-2. Termelés- termék koncepció (marketing rövidlátás) Értékesítési – marketing koncepció Integrált - koordinált marketing Stratégiai - operatív marketing (marketing menedzsment) Marketing környezet – marketing audit

3. A marketing információrendszer A MIR alkotóelemei és kapcsolódásuk 16. A marketingkutatás folyamata 17. A marketing információk típusai 18. Az információgyűjtés folyamata 19. A primer információgyűjtés fajtái 19.

Kulcsszavak 3. Marketingfigyelés - marketingkutatás Piackutatás - marketingkutatás Primer információk - szekunder információk Kvalitatív - kvantitatív kutatás Megfigyelés – kísérlet - megkérdezés

4. A vállalat piaca A piac méretének jelzőszámai 25. A piac kiterjeszthetősége (marketingérzékenysége) 26.

Kulcsszavak 4. Potenciális piac - piacvolumen Piaci részesedés – piaci lefedettség Kiterjeszthető piac – nem kiterjeszthető piac

5. Fogyasztói piac és vásárlói magatartás A fogyasztói magatartás modellje, a vevők fekete doboza 30. A fogyasztói magatartást meghatározó tényező- csoportok 31. A fogyasztók csoportosítása az innovációs magatar- tás szempontjából 34. A vásárlási döntési folyamat szakaszai 36. A vásárlások típusai 37. Az érzékelt kockázat 37.

6. A beszerzői magatartás Az ipari piac sajátosságai 43. A beszerzési helyzet típusai 45. A beszerzési központ fogalma és a beszerzési szerep- körök 48. A beszerzési magatartás meghatározói 50.

Fogyasztói piac - szervezeti piac Kulcsszavak Fogyasztói piac - szervezeti piac Fogyasztói magatartás – szervezeti magatartás A beszerzési magatartás modellje – a fogyasztói magatartás modellje Referenciacsoportok - véleményvezetők Tagsági csoportok – aspirációs csoportok Impulzus, rutin, megfontolt vásárlás --- újravásárlás, módosított újravásárlás, új vásárlás Funkcionális – fizikai kockázat Pszichológiai – társadalmi kockázat

Alacsony érdekeltségű - magas érdekeltségű javak Innovátorok, korai elfogadók, korai többség, késői többség, lemaradók A beszerzési központ Kezdeményezők, felhasználók, információközvetítők, döntéshozók, befolyásolók, vásárlók

7. Keresletelemzés és piacszegmentálás Piaclebontásos és piacfelépítéses módszer 54. Tömeg-, differenciált-, koncentrált-, niche marketing 56. A szegmentációs folyamat 58. A piaci vonzerő tényezői (Porter) 58. Piaclefedés (Targeting) 59. A pozícionálás szerepe, módjai, stratégiái 60. A fogyasztói és az ipari piac szegmentálása 62. – 64.

Kulcsszavak Differenciálatlan (tömeg) marketing – differenciált marketing Koncentrált marketing – niche marketing Piacfelépítés - piaclebontás Szegmentálás – célpiacválasztás Termékpozícionálás – termék-image - reklám Fogyasztói piac szegmentálása – ipari piac szegmentálása Fogyasztók – fogyasztás szerinti szegmentálás Makro – mikro (kétlépcsős) szegmentáció

8. Marketingstratégiák Versenystratégiák 69. A BCG-mátrix tényezői, a termékcsoportok lehetséges pozíciói és a választható stratégiák 71. A GE-mátrix tényezői és a lehetséges stratégiai pozí- ciók 73. A marketing tervezés folyamata 74.

BCG mátrix - GE- (McKinsey) mátrix Kulcsszavak Költségdiktáló - differenciáló - koncentráló (összpontosító) BCG mátrix - GE- (McKinsey) mátrix Abszolút piaci részesedés - relatív piaci részesedés Kérdőjelek - sztárok - fejőstehenek - sereghajtók

9. Termékpolitika Elsődleges és másodlagos termékjellemzők 80. Termékhagyma 79. Elsődleges és másodlagos termékjellemzők 80. Márkastratégiák (előnyök - hátrányok) 81. A termékvonal mélysége és szélessége 83. Differenciálás és diverzifikáció Termék/piac stratégiák 84. Az életgörbe szakaszokhoz kapcsolódó marketing feladatok 85. A termékfejlesztési folyamat szakaszai 88.

Kulcsszavak Generikus termék - elvárt termék Elvárt termék – kiterjesztett termék Multimárka stratégia - a márka kiterjesztése – a márka újrapozícionálása Termékvonal mélység és szélesség Diverzifikáció - differenciálás Differenciálás – differenciált marketing Laterális diverzifikáció – horizontális diverzifikáció Piackiaknázás - piacfejlesztés Termékfejlesztés - diverzifikáció

Előre- és hátra integrálódás Életciklus - életgörbe Bevezetés, növekedés, érettség, hanyatlás Termékkoncepció tesztelés – piaci tesztelés Alfa teszt- béta teszt

10. Árpolitika Költségalapú és piacvezérelt árképzés 94. Az észlelt érték 95. A végső ár kialakításában szerepet játszó tényezők 97. Ár és életgörbe. A piaci bevezetés árstratégiái 98. Árdifferenciálás és promóciós árak 100.

Kulcsszavak Költségalapú - piacvezérelt árképzés Észlelt érték - referenciaár Külső - belső referenciaár Lefölöző – behatoló ár Árdifferenciálás - promóciós árak Árrugalmasság

11. Az értékesítési rendszer Az értékesítési rendszer funkciói 104. Az értékesítési csatornák típusai 106. Az értékesítési út tervezése 109. Push és pull stratégiák 109.

Kulcsszavak Viszonteladók - kereskedelmi közvetítők Hagyományos- és vertikális értékesítési rendszer Vállalati – irányított – szerződéses értékesítési rendszerek Pull és push stratégiák Csatorna hossza – csatorna szélessége

12. Marketingkommunikáció A kommunikációs tevékenység tervezése 113. A kommunikációs-mix elemei 113.

Kulcsszavak Pozícionálás - kommunikáció Kommunikációs - és forgalmi hatás Reklám - PR Eladásösztönzés - pull- és push stratégia

Tesztkérdések (Minta) Igaz-Hamis kérdések A differenciáló stratégia a méretgazdaságosság előnyeit használja ki 2. A sztár termékek cash-flow-ja pozítív, hiszen a relatív piaci részesedés egynél nagyobb, viszont a piac már nem bővül jelentősen 3. A behatoló árstratégia az észlelt érték felett állapítja meg az új termék induló árát 4. A piaci részesedés a potenciális piac vizsgált vállalatra jutó hányada

Mely fogalmak és meghatározások tartoznak össze A. Piaci részesedés C. Piacszegmentáció E. Pozícionálás B. Marketing-mix D. Egyik sem 1. A termék-, az ár-, az értékesítési és kommunikációs politika eszközeinek konkrét kombinációi, amelyeket meghatározott piaci helyzetekre terveznek 2. Arra irányul, hogy a termékről olyan képet alakítson ki a vevők számára, amely megkülönbözteti a többi terméktől és vásárlásra ösztönzi 3. Azt mutatja, hogy milyen az aránya a tényleges piacnak a potenciális piachoz képest 4. Azt mutatja, hogy milyen a vállalat forgalmának részaránya az összes forgalomhoz képest 5. A heterogén piac homogén részekre bontása a vállalat által kiválasztott ismérvek alapján

Hasonlítsa össze a fogyasztói és a szervezeti piacot az alábbi jellemzők szerint A. Fogyasztói piac jellemzője B. Szervezeti piac jellemzője C. Mindkét piac általános jellemzője 1. A vásárlási döntésben többféle szerepkör is meghatározható 2. Makro- és mikroszegmentáció 3. A vásárlás szakszerű, professzionális 4. Rövidebb értékesítési csatornák 5. Az eladók a piacszegmentálás során felhasználják a vásárlási döntés jellemzőit

Hasonlítsa össze a vállalatokat a versenystratégiák (költségdiktáló, differenciáló és koncentráló) és a termék/piac stratégiák (piackiaknázás, piacfejlesztés, termékfejlesztés, horizontális-, laterális diverzifikáció) alapján. A vállalat közepes méretű piacon van jelen, amely az egymást szorosan helyettesítő termékek éles versenyével jellemezhető. A vállalat a kapcsolódó szolgáltatások növelésével igyekszik az ágazatban versenyelőnyre szert tenni és ezáltal piaci részesedését növelni. Annak érdekében, hogy új vevőcsoportokat is megszerezzen, újrapozícionálta termékeit.

B vállalat az egyediség előnyét használja ki a kiválasztott szegmensben. A vállalat marketingterve a reklám-költségvetés jelentős növelését és az értékesítésösztönző eszközök intenzívebb alkalmazását tűzte ki célként. C vállalat multimárka stratégiát alkalmaz az egyes szegmensek eltérő igényeinek kielégítése érdekében. A vonzó profitkilátások miatt egy profilidegen új termék-vonallal bővítette a termékválasztékát.

Karikázza be az egy helyes állítást! A GE-McKinsey portfolió-mátrix egyik tengelyén ábrázoljuk A piacnövekedés ütemét Az üzletág versenyképességét Az üzletág relatív piaci részesedését Az üzletág abszolút piaci részesedését

Termékdifferenciálás esetén a vállalat Új termékvonallal bővíti a választékát Újrapozícionálja a termékét Növeli a termékválaszték mélységét A terméket a reklámban megkülönbözteti más termékektől

Melyek a piacszegmentációs folyamat elemei Melyek a piacszegmentációs folyamat elemei? Rakja a megfelelő sorrendbe a lépéseket! A. A célpiac kiválasztása B. A szegmentációs kritériumok kiválasztása C. A szegmentumok jellemzése D. A potenciális piac feltárása, megismerése G. A marketing-mix kialakítása F. Pozícionálás G. Szegmentálás