Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Virtuális számlák, virtuális fizetés
Advertisements

VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, június 16. Előadó: László Béla projektvezető (Magyar Kedvezményhálózat)
Bankszámla és bankkártya
Az új rendszer a CobraConto.NET.
Thermos Új típusú kedvezmények az üdülésben.
A mobil távközlés, mint a növekedés motorja?
AEGONdirekt.hu Köszöntjük Önöket sajtótájékoztatónkon!
Schubert Béla informatikai igazgató
Elektronikus ügyintézés
A NEtTelefon – üzleti Előfizetőknek
SZOFTVER MINT SZOLGÁLTATÁS: ÜZLETI HATÉKONYSÁG A FELHŐBEN Nagy Levente Üzletágvezető Microsoft Office.
E-Pénz és a mobilszolgáltatók Elektronikus pénz és mikrofizetések Berkes Tibor (Pannon) Boda Kálmán (T-Mobile)
Vásárló: Ingyenes tagság Meghívhat további felhasználókat, építhet hálózatot, de jutalékra nem jogosult Általános vásárló: Saját felhasználásra.
44.Közgazdász Vándorgyűlés Nyíregyháza Szeptember 1.
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
DIGITÁLIS PÉNZ.
HOGYAN CSÖKKENTHETŐ A FORGALOMBA KERÜLŐ KÉSZPÉNZ MENNYISÉGE? IIR Cash Management konferencia október 1. Homa Péter, Bankkártya.hu.
Érintés nélküli fizetés: kit hogyan érint? Hercegh Imre
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Készítette: Schiszler Anett Szekeres Kornél H7T9UZ IQCPCZ
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Használata Készítette: Medve Tamás.
Siemens Financial Services – Kisértékű eszköz finanszírozás
Mobilkereskedelmi szolgáltatások
Hargitainé Várhegyi Teréz március 6.
Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Tapasztó Balázs, alprojektvezető, T-Systems VI. E-Banking / M-Banking konferencia
Elektronikus számlabemutatás és fizetés
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Mobilfizetés Magyarországon
Számítástechnikai rendszerek bérleti konstrukciója.
Copyright © Billbarter Hungaria Zrt. WEBKONFERENCIA
Egyszerű, gyors, biztonságos A háromból kettőt választhat Kutatási eredmények az eBanking szolgáltatásokról május 12.
Informatikai megoldások egy kézből
EBPP.HU Zrt., a konszolidátor .
Új flotta előfizetés rendelése a Vodafone Online Shopban
A magyar háztartások fizetési szokásai
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
Az e-kereskedelem (e-business)
Vevőkövetelések finanszírozása Gyors, megbízható, kreatív pénzügyi megoldások a Magyar Factortól Csinos Tibor, Magyar Factor zRt III. Pénzügyi Vezetők.
Összekapcsolható funkciók Címek Időpontok Projektek Számlák Dokumentumok Cikkek Értékesítési lehetőségek Feladatok Telefonhívások.
K&H trambulin tapasztalatok
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
Elektronikus bankolás Gyors, hatékony és biztonságos módja a kommunikációnak és az üzleti kapcsolatnak a Bankal. Tranzakciókat a saját irodából vagy otthonról.
EME Zrt. 2007/Fürst György/ EME mobilfizetés – bankszámláról?! Füst György Igazgatóság elnöke EME Zrt november 20. EME mobilfizetés - Bankszámláról?!
Vásárló: Ingyenes tagság Meghívhat további felhasználókat, építhet hálózatot, de jutalékra nem jogosult Általános vásárló: Saját felhasználásra.
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
GO! Store Europe LTD. -MAGYARORSZÁG-
A bankok.
GO! Store Europe LTD. -MAGYARORSZÁG-
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Fiber haszonérv házhálózat kiépítéshez
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
Webes megoldások Munka kiszervezés webes felületre - Ügyfél oldalra (webshop, ügyfélkapu) - Adatrögzítés távolról (intranet) - Decentralizált adatrögzítés.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Pénzforgalom a bankszámlán
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
E-pénz hol vagy? Bartha Lajos MNB, Pénzforgalom és értékpapír-elszámolás IV. E-Money Symposium Budapest, november 3.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Intelligens Készpénzmentes Fizetési Megoldások
Elektronikus ügyintézés
Vásárlás az interneten
Minden az azonnali fizetési rendszerről
Előadás másolata:

Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei

Tartalomjegyzék Operátori összefogás Új szereplő: Vodafone Mobil vásárlás eredmények Megvásárolható termékek Szolgáltatás közös továbbfejlesztése Közös kommunikációs kampányok Ügyfélkör jellemzői Növekedés üteme Tapasztalatok összegzése Mobil fizetés

Operátori összefogás - MobilVásárlás Kezdetek 2004 Pannon és T-Mobile még külön rendszeren Operátori összefogás Közös platform (T-Mobile és Pannon, 2005) Vodafone autópálya-matrica vásárlás indul (2007) 10 millió potenciális ügyfél Kereskedők Új ügyfélkör elérése Költséghatékonyság Innovativitás Vásárlók Egyszerű hozzáférés Gyors vásárlás Biztonságos Termékjellemzők Termék-rendelés: SMS-en / WAP-on / Internet-en keresztül Fizetés: telefonszámlával együtt Általános előfizetéssel és kártyás előfizetéssel rendelkezők számára is elérhető (Pannon, T-Mobile)

Vodafone: új szereplő a mobil vásárlás és fizetés terén? Németország Touch&travel NFC tesztüzem Írország, Egyesült Királyság Digitális és egyéb termékek Egyesült Királyság Operátori együttműködés mikro-fizetés mobilszámláról Dél-Afrika Mobil átutalás, készpénzfelvétel Egyiptom Feltölthető számla átutalási és készpénzfelvétel funkciókkal Franciaország Operátori együttműködés internetes fizetésre mobilszámláról

A Vodafone lépését motiváló tényezők VALÓS ÜGYFÉLIGÉNY Digitális és fizikai termékek, valamint szolgáltatások vásárlása mobilon keresztül 2007. július végétől havidíjas előfizetők számára elérhető az autópálya-használati jogosultság vásárlás SMS-ben Nyitás a mobilszolgáltatói együttműködés felé, műszaki és üzleti felkészülés további szolgáltatások indítására

Operátori összefogás - MobilVásárlás Termékek és Szolgáltatások értékesítése mobiltelefonon keresztül számlás és kártyás előfizetők számára hitelkeret és univerzális egyenleg terhére a rendszerhez csatlakozott kereskedőktől Szolgáltatás megrendelésére, regisztrációra nincs szükség előfizetői szerződés megkötésétől igénybe vehető Termékek és szolgáltatás értékesítése viszonteladói konstrukció kereskedőktől történő számlázás átvállalása garancia a rendszeren történt tranzakciók értékének kifizetésére Közös szolgáltatásfejlesztés és kommunikáció

Termékek MobilVásárlási rendszer Több mint 150.000 tranzakció havonta Belépőjegyek Parkolás Szerencsejáték Hírdetés-feladás Autópálya-matrica Online vásárlás MobilVásárlási rendszer Online Mozi Újság-előfizetés Ajándék Tömegközlekedés Gyorsétterem TAXI Több mint 150.000 tranzakció havonta Átlátható működés a partnerek és az ügyfelek részére Közös informatikai háttérrendszer Elindított szolgáltatások Bevezetésre kerülő szolgáltatások

Szolgáltatásfejlesztés: Autópálya-matrica D1 4 napos matrica Szolgáltatás bővítése 2007. május motoros matrica, havi matrica, heti matrica Ügyfelek kényelmét szolgáló új funkciók: mobilon vásárolt matrica érvényességének lekérdezése „info” szócska elküldése SMS-ben

Kommunikációs kampány: Autópálya-matrica Ideje 2007. 07.01.-08.20. Célja új típusú matricák (napi, havi, motoros) népszerűsítése új ügyfelek szerzése tranzakciószám növelése Média Sajtó Óriásplakát Rádió Eredmények 25%-kal növekedett a felhasználók száma 40%-os növekedés tranzakciószámban az új felhasználók azóta is folyamatosan vásárolnak matricát

Szolgáltatásfejlesztés: Lottó Szolgáltatás egyszerűsítése – 2007. május: rövid hívószám bevezetése: 1756 ingyenes IVR bevezetése a szolgáltatásról: 1756 legnépszerűbb játékok egyszerűsítése: 1 hetes, kézi, joker nélküli ötös-, hatos- és skandináv lottó beküldése: kódok nélkül egy SMS-ben a megjátszani kívánt számokat vesszővel elválasztva 1 hetes, gépi, joker nélküli ötöslottó fogadás: üres SMS elküldése a 1756-ra Új játékok bevezetése Góltotó, Sportfogadás, Kenó, Puttó Jövőbeli tervek Kifejezetten csak mobilon játszható szerencsejátékok kifejlesztése

Kommunikációs kampány: Lottó Ideje 2007. 06.01.-06.31. Célja 1756-os szám bevezetése egyszerű új fogadások új ügyfelek szerzése Média Sajtó CityLight poszter Online Rádió Eredmények 30%-os növekedés a tranzakciószámban 32%-os növekedés az ügyfélszámban 1 főre eső havi tranzakciók száma növekedett Nagy számú visszatérő vásárló

Ügyfélkör jellemzői A mobil-vásárló ügyfelek több mint 80%-a azonos jellemzőkkel bír: 20 évei végén jár vagy pályakezdő Tudja, hogyan kell a mobilját új dolgokra használni és nyitott is az új dolgok kipróbálására. „Nem az ár számít, hanem a kényelem és a hasznosság!” Sokat telefonál, és általában magas a telefonszámlája. Legalább 1 évvel a többi szegmens előtt jár készülék és értéknövelt szolgáltatás használat tekintetében is. Szereti a kényelmet, ezért fogékony a kényelmet nyújtó termékek megvásárlására.

Szolgáltatásfejlesztés: dinamikus SIM, univerzális egyenleg Dinamikus SIM kártyák folyamatos cseréje SIM kártyára telepített alkalmazás, mely a megfelelő formátumban elkészíti és a megfelelő telefonszámra elküldi a vásárlást kezdeményező SMS-t – ügyfélnek kényelmesebb Autópálya-matricák, Szerencsejátékok, Parkolás Több mint 600.000 ügyfélnél ilyen kártya 10x gyakoribb vásárlás, ha ilyen a SIM Univerzális egyenleg Prepaid ügyfeleknek számára lehetséges, hogy ugyanabból az egyenlegből mobil vásárolni és telefonálni is tudjanak

Növekedés üteme

MobilVásárlási tapasztalatok összegzése OPERÁTOROK Összefogás Egységes vásárlási folyamatok Közös informatikai háttér fejlesztése és üzemeltetése Közös szolgáltatásfejlesztés Közös kommunikáció PARTNEREK 10 millió potenciális ügyfél Egyszerű kommunikáció ügyfelek felé Költségkímélő, informatikailag 1 ponton kell csak a rendszer- hez csatlakozni Elégedettebb ügyfelek Alacsonyabb költségek mellett, nagy hatékonyságú kommunikáció Előnyök Exponenciálisan növekvő tranzakciószámok

Vásárlás Fizetés MOBILVÁSÁRLÁS MOBILFIZETÉS Mobilszolgáltatók ügyfelei digitális és fizikai termékeket vásárolnak Vásárlási limit és univerzális egyenleg Korlátozott számban elérhető termékek és szolgáltatások viszonteladása Alacsony értékű tranzakciók (5000 Ft alatt) Minden ügyfél számára elérhető MOBILFIZETÉS 10 millió potenciális ügyfél Mobilszolgáltatók ügyfelei termékekért és szolgáltatásokért fizetnek, összegeket utalnak át Folyó- illetve hitelszámla Mobilszolgáltatók által márkázott szolgáltatás Nagy értékű tranzakciók Szerződéskötés szükséges Átmenet folyamata Költség-csökkenés Számlázás az operátor és bank között Széles termék- és szolgáltatás paletta Nagy összegű fizetések lehetősége

MobilFizetés Mobiltelefon és hitelszámla összekapcsolása Interneten Kereskedőknél Egymás közötti pénzküldésre Közmű szolgáltatóknál Termékjellemzők Mindig kéznél van, bármikor használható Kényelmes- használatával könnyebben hozzájuthat „kötelező” szolgáltatásokhoz Gyors fizetés tranzakció Azonnali pénzadási – pénz fogadási lehetőség Költések utólag kiegyenlíthetők – nincs hitelbírálati procedúra Biztonságos Ügyfélelőnyök Partnerek A pénzügyi szolgáltatást egy bank nyújtja T-Mobile és Pannon: közös termékkoncepció és kereskedői bázis Fizetési rendszer üzemeltetője – Operátorok által irányított MPP

Köszönjük a figyelmet !