ESR: Fogyasztók a neten

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Automatikus szállítási hűségprogram
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
Our Mobile Planet: Magyarország
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
Miben mások? A fiatalok internetezési szokásai
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Az internetes gyógyszervásárlás veszélyei
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Internetes bankok piacformáló hatása
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
A magyar háztartások fizetési szokásai
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
A fizetés, mint életstílus Kontaktus nélküli fizetés a mindennapokban Zsámboki Gábor, vezérigazgató Állami Nyomda Nyrt.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
A cég alapítója, és tulajdonosa James Ward
K&H trambulin tapasztalatok
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Nemfizetési kockázatok Magyarországon és a régióban Dercze Zoltán, COFACE Hungary, november 25.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. e-BUSINESS FAIR BUSINESS Megbízható elektronikus kereskedő.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Online Kiskereskedelmi Index
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében Összefoglaló.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Gazdasági ismeretek A gazdasági fejlettség mérőszámai.
Pogány András stratégiai igazgató
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A kutatási program leírása
Márkakereskedői helyzetkép
Vásárlás az interneten
Előadás másolata:

ESR: Fogyasztók a neten Offline és online vásárlási szokások közötti kapcsolatok Barcza Enikő KutatóCentrum HÍREK Média Golden Dove 2008

E-shopping report (ESR): a kutatásról Offline és online várálási szokások Trendek Golden Dove 2008

1. E-shopping report: a kutatásról Golden Dove 2008

Mi az ESR? Évente ismétlődő rendszeres kutatás Átfogó felmérés, mely az online és offline vásárlási szokások közötti kapcsolatokat, valamint az FMCG termékek online kereskedelmét vizsgálja. Módszertan: szekunder adatgyűjtés + nagymintás felmérés Minta: internetezőkre reprezentatív (kor, nem végzetség, régió, tel tip.) Elemszám: 2000 fő Kérdéskörök: Áltálános (offline) vásárlási és bevásárlási szokások Vásárlás a neten (online vásárlás és nem vásárlás okai) Napi fogyasztási cikkek online vásárlása/ vásárlási hajlandósága Demográfia

Válaszadói csoportok Offline vásárlók: azok az internethasználók, akik legalább alkalmanként részt vesznek a háztartás offline vásárlásaiban (n=1630) Online vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már valamilyen terméket online (n=1068) Egyéb Online vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már valamilyen terméket online, DE FMCG termékeket eddig még nem vásároltak (n=893) Effektív FMCG vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már FMCG termékeket online (n=175) Lojális FMCG vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már valamilyen FMCG terméket online, ÉS terveznek vásárolni valamilyen FMCG terméket a jövőben (n=131) Csalódott FMCG vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már valamilyen FMCG terméket online, DE nem terveznek vásárolni valamilyen FMCG terméket a jövőben (n=44) Nyitott FMCG vásárlók: offline vásárlók, akik terveznek vásárolni valamilyen FMCG terméket a jövőben – függetlenül attól, hogy vásároltak-e korábban valamilyen terméket online (n=521) Elzárkózó FMCG vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már valamilyen terméket online, DE FMCG termékeket nem vásároltak eddig, ÉS nem is terveznek vásárolni a jövőben FMCG terméket (n=590) Golden Dove 2008

2. Általános vásárlási szokások Golden Dove 2008

Internet használat egyes célokra (%) Kik vásárolnak? Internet használat egyes célokra (%) Az internetezők kétharmada vásárolt már online. Míg a hagyományos módon történő bevásárlás túlnyomó többségben a hölgyekre hárul, addig az online vásárlást kínáló honlapok szolgáltatásait inkább a férfiak veszik igénybe. Bázis: offline vásárlók (n=1630)

Internet használat egyes célokra – vásárlói kategóriák szerint Valamennyi vásárlói csoport esetében - természetesen az online vásárlás mellett – az online bankolás és az internetes aukciók használata is szignifikáns mértékben gyakoribb, mint azon válaszadók körében, akik nem vásárolnak online. Golden Dove 2008

Milyen gyakran vásárolnak? Vásárlás az interneten az elmúlt egy évben (%) Az offline bevásárlók 51%-a vásárolt már többször is online az elmúlt egy évben.  kb. 1,000,000 ember A tájékozódók köre ennél jóval szélesebb: egyes adatok szerint megközelítőleg 2 millió internetező látogatott már meg online üzletet vagy ár-összehasonlító oldalt. Bázis: offline bevásárlók (n=1630)

Érvek az online vásárlás mellett Kényelmi szempontok: gyorsaság, egyszerűség Ár: kedvezőbb árak Idő: munka közben vásárlás Bázis: online vásárlók (n=1068) Golden Dove 2008

Ellenérvek az online vásárlással szemben Kézzelfoghatóság hiánya Bizalmi problémák Szálltási díj Bázis: offline vásárlók, akik egyszer sem vásároltak online az elmúlt 12 hónapban (n=562) Golden Dove 2008

Online vásárlás előnyei és hátrányai Ön szerint mik az előnyei az online vásárlási szolgáltatásoknak? (%) Az árak összehasonlíthatósága jóval fontosabb szempont azoknak, akik már vásároltak online. Ön szerint mik a hátrányai az online vásárlási szolgáltatásoknak?(%) Az online vásárlók fele problémának ítéli meg a reklamáció nehézkességét. A nem vásárlók között viszont közel kétszer annyian említették a biztonság hiányát.

Fizetési módok offline vásárlások esetén Az offline bevásárlásoknál használt fizetési módok használati gyakorisága Offline vásárlók [n=1630] Férfiak [n=783] Nők [n=847] A kézpénzes fizetést a nők között többen preferálják, míg í kártyás fizetési módszer a férfiak körében jellemzőbb. Bázis: offline vásárlók (n=1630) Golden Dove 2008

Alkalmazott fizetési módok online vásárlás esetén Online vásárlások alkalmával, milyen módon szokott fizetni? (%) (több válasz lehetséges) Jelenleg az internetes vásárlások során legtöbbször utólag fizetnek a megrendelt áruért. A megrendelések egy-harmadánál előre kérik az áruk ellenértékét. A vásárlók egynegyede (23%) használja legalább alkalmanként a bankkártyás fizetést. Bázis: offline vásárlók, akik az elmúlt egy évben vásároltak, és nem utasítják el az online bevásárlást (n=829)

Fizetési módok használata online vásárlások esetén Online vásárlások alkalmával, milyen fizetési módot választ? (több válasz lehetséges) (%) Az effektív FMCG vásárlók között népszerűbb az előrefizetés, illetve a kártyás fizetés Bázis: offline vásárlók, akik az elmúlt egy évben vásároltak, és nem utasítják el az online bevásárlást

Interneten keresztül vásárolt termékek - online vásárlók Interneten vásárolt termékek A virtuális bevásárlókosarakba leggyakrabban műszaki cikkek, CD-k, DVD-k, könyvek és ruhaneműk kerülnek. A napi fogyasztási cikkek online vásárlása egyenlőre nem számottevő. Bázis: online vásárlók (n=1068)

Interneten vásárolt termékek (%) Interneten keresztül vásárolt fontosabb termékek - egyéb online vs. Effektív FMCG vásárlók Interneten vásárolt termékek (%) % Az online módon vásárolt termékek összetételében jelentős eltérések tapasztalhatóak az FMCG termékeket vásárló, illetve a kizárólag nem FMCG termékeket vásárló internetezők között.

3. Trendek Golden Dove 2008

Házon kívűl Amerika: Európa: Az Amerikai Kereskedelmi Kamara adatai szerint 2007-ben az Egyesült Államokban az FMCG kiskereskedelem 1%-a bonyolódott online (=6,7 milliárd dollár - 4,3 milliárd Euro). Ez az összeg az ország teljes online kereskedelmi forgalmának 4,4%-a. 2007-ben az internetes kereskedelem tejes forgalma mintegy 150 milliárd dollár (96 milliárd Euro) volt, ami az elemzők szerint 2010-ig több mint kétszeresére nő. Európa: FMCG szektor legnagyobb szereplői adnak közre információt saját online értékesítésükről. A TESCO UK, aki a meghatározó piaci szereplők közül elsőként indította el online kereskedelmi részlegét, 2008-ban 1,56 milliárd Euros forgalmat bonyolított, ami a cég teljes forgalmának 3,3%-a. Az interneten keresztül történő eladások forgalma az elmúlt évben csaknem 30%-kal haladta meg az előző évi adatokat. A cég honlapjának 850,000 regisztrált vásárlója számára hetente 250,000 megrendelést bonyolítanak le (2008-as adat). Golden Dove 2008

Trendek Az internet penetráció növekedésével párhuzamosan az online vásárlási kedv is folyamatosan nő, ami azt jelentheti, hogy egy éven belül már közel 1.500.000 ember fogja rendszeresen használni az internetet vásárlásra. A válság hatására csökken a fogyasztási kedv és nő az árérzékenység, ami az internetes vásárlásokra is hatással lesz. Az FMCG termékek kereskedelme akkor fog igazán előretörni, ha a kereskedők versenyképes árakat tudnak biztosítani az ineterneten is. A jelenleg nem vásárlók 38%-a nem zárkózik el kategorikusan az FMCG termékek online módon történő beszerzésétől. Tőlünk nyugatabbra is töretlen a fejlődés, a TESCO UK évközi adatai alapján az áruházlánc internetes eladásaiban az 2008-as pénzügyi évre ismét 35%-os növekedést prognosztizál.

Köszönöm a figyelmet! A kutatás idei eredményei várhatóan 2009 őszén lesznek megvásárolhatók. További információ: Barcza Enikő KutatóCentrum HÍREK Média barcza.eniko@kutatocentrum.hu Golden Dove 2008