A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI 2014. február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Nemzeti köznevelésről szóló törvény
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
A magyar civil jogi szabályozás várható változásai, Kormányzat – Civil Szektor – Információs Társadalom Dr. Latorcai Csaba Nemzetiségi és Civil Társadalmi.
Az új köznevelési rendszer bevezetése, a 2013/2014 tanév legfontosabb feladatai Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS A KÖZNEVELÉSBEN
„A családi napközi kettős szerepe a női foglalkoztatásban” – 2011
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Beiskolázási tájékoztató december
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A nevelési-oktatási program előzményei
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
szerepe a köznevelésben
A kerettantervek fejlesztése
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Fenntarthatóság és káoszelmélet
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Információs nap szeptember 8..
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
BEVEZETŐ.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
Iskolai közösségi szolgálat
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Barcsák Marianna KPSZTI
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Változások a közoktatásban
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Előadás másolata:

A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó

• Hivatástudattal rendelkező, ám eltérő követelmények mentén dolgozó pedagógus kart • Megengedhetetlenül nagy különbségeket • A külső ellenőrzés hiányát • A nevelés háttérbe szorulását • Romló színvonalat Emberi Erőforrások Minisztériuma MIT ÖRÖKÖLTÜNK? MTI Fotó

• A tanári tekintély csökkenését • Szétaprózottságot, gazdaságtalanságot • Szolgáltatói, piaci szemléletet • Szabályozatlan tanítási tartalmat • Bezárt iskolákat • Elbocsátott pedagógusokat • Tarthatatlanul alacsony béreket • Egyházi intézmények alulfinanszírozását Emberi Erőforrások Minisztériuma MIT ÖRÖKÖLTÜNK? II.

• a gyermekek, fiatalok fejlődésének előtérbe helyezése • a családok, Magyarország jól-léte, felemelkedése • Nevelés: a keresztény értékrend erősítése, munka, család, magyarság • kiegyenlített, egységesen magas színvonal • társadalmi elvárások • igazságosság, egyenlőség • gazdaságosság • minőség Emberi Erőforrások Minisztériuma A MEGÚJULÁS CÉLJAI MTI Fotó

• Törvény (2011. évi CXC.) • NAT • Kerettantervek • Tankönyvtörvény • Pedagógusképzés • Nemzeti Pedagógus Kar • Pedagógus életpálya • 2010 óta 120 új vagy módosított jogszabály Emberi Erőforrások Minisztériuma JOGALKOTÁS MTI Fotó

• 3 éves kortól kötelező óvoda (2015.) • Mindennapos testnevelés (2012.) • Erkölcstan/hit- és erkölcstan oktatás (2013.) • Közösségi szolgálat • Határtalanul !(2010.), Testvériskolák (2013.) és más programok, pályázatok sokasága • Állami szerepvállalás: közszolgálat • Állami fenntartás (2013. január 1.) • Igazgatók jogállása (2013.) • Nemzeti Pedagógus Kar (2014.) Emberi Erőforrások Minisztériuma ÚJ INTÉZKEDÉSEK

• Új pedagógus előmeneteli rendszer ( ) • Új munkaidő szabályozás (22-26 óra; 32 órás pedagógiai munka) • Új finanszírozási rendszer • Délutáni nyitva tartás • Szaktanácsadás • Tanfelügyelet • Minősítés Emberi Erőforrások Minisztériuma ÚJ INTÉZKEDÉSEK II. MTI Fotó

• A megkezdett út folytatása • Tanterem,- tornaterem,- uszoda - és óvodaépítés • Mérések kiterjesztése (tartalom, idegen nyelvi tudás) • Érettségi - felvételi rendszer felülvizsgálata • Művészeti nevelés erősítése • Kollégiumok erősítése • Tankönyvekkiadásának állami felelőssége Emberi Erőforrások Minisztériuma TOVÁBBI MEGOLDANDÓ FELADATOK MTI Fotó

„Mentül műveltebb, civilizáltabb és erkölcsösebb egy nemzet, annál jobb dolga van annál a nemzetnél a gyermeknek.” (Klebelsberg Kuno 1926.) Emberi Erőforrások Minisztériuma MTI Fotó

Dr. Hoffmann Rózsa Emberi Erőforrások Minisztériuma Minden kedves Kollégámnak nyugodt, eredményes, örömteli pedagógiai munkát kívánok! Szeretettel: MTI Fotó