2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 3. előadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
Történeti episztemológia
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
2009. november 9. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 9. előadás.
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
Safer Internet Plus magyarországi programBudapest március 24. Az EU Safer Internet Plus magyarországi programja.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Data Explorer Kft. Tóth Nándor Ügyvezető.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Európai Uniós távmunka programok és tredek Wesselényi Andrea
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás.
Stratégiai tervezés.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
Informatikai Nyílt Nap Mi a térinformatika? Angol elnevezés: Geographic Information Systems (GIS) Röviden: Digitális térképek összekapcsolása adatokhoz.
e-Learning a tanárképzésben
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Az elektronikus könyvtárak hálózata Moldován István OSZK MEK Osztály Hódmezővásárhely, július 5-7. Digitalizálási konferencia.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
A projekt az Európai Unió támo- gatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. MTMT feltöltés zenei alkotások szerzőinek
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
A régió informatikai ágazati és szakképzési fejlesztési lehetőségei Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség 2008 évi Informatikai Regionális Szakképzési.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
A régió informatikai ágazati és szakképzési fejlesztési lehetőségei Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség 2008 évi Informatikai Regionális Szakképzési.
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. okt. 19.-nov.2. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7-8. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
Az E-TANÁR portál.
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
1.Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK.
IKT struktúra.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Laufer Tamás, IVSZ elnök Elvándorol a szakma?
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
A KIP Stratégiai Megvalósítási Terve Dr. Balassy Zsolt – főtitkár Magyar Nemzeti Host, KIP Iroda.
2009. szeptember 7. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK.
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
Nemzeti Technológiai Platform a
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Digitalizált információk rendszerezése. A publikus hozzáférés biztosítása az Internet segítségével. Dokumentumkezelés, információ digitalizálás OMA konferencia.
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
1 P iaci háttér - Új készségek és munkahelyek  Az Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT) szektor az egyik legígéretesebb és gazdaságilag.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
A digitális kompetencia fejlesztése
"Az adatbázisok jogi védelme a gyakorlatban"
prezentációja A bemutató és annak tartalma a HT ZRT szellemi terméke!
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Előadás másolata:

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 3. előadás

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 2 Tantárgy leírása - - A tantárgy: a tartalomipar meghatározásával, területeivel és az iparágnak a gazdasággal, a kultúrával való kapcsolataival foglalkozik. - Bemutatja az iparág hatását az információs társadalom fejlődésére. - - Kiemelten területe a tantárgynak a tartalomipari szolgáltatások könyvtári használata.

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 3 A tantárgy témakörei 1./ 1./ a tartalomipar fogalma (szerzői jogi iparágak, kreatív-, médiaipar stb.); 2./ a tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe; 3./ a tartalomipar területei és a tantárgy ismeretének, alkalmazásának szemeszter végi értékelése 4./ a tartalom megjelenítése (animáció, sajtó, műalkotás..); Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 1. rész 5./ az ipar szereplői (előállítók, aggregátorok, terjesztők, felhasználók);

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 4 Mit profitálhatunk a tananyag gyakorlati hasznosításából? A tartalomipar: - - termékeit, szolgáltatásait rendszerezni tudjuk; - - fejlesztési, terjesztési és felhasználási lehetőségeit felismerjük és alkalmazzuk saját területünkön; - - trendjeiből „remélhetőleg” megbízható iránytűt szerezhetünk az információ „tengeren” való navigáláshoz.

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 5 1. A tartalomipar fogalma A hagyományos és az elektronikus digitalizált tartalmak (művek, termékek, szolgáltatások stb.) fejlesztésével, terjesztésével és fogyasztásával foglalkozó iparágak összességét nevezzük tartalomiparnak. Röviden: A tartalomipar, a világnak a digitális térbe helyezését és használatát valósítja meg. Magyar Tartalomipari Szövetség – MATISZ meghatározása.

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 6 2. A tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe Mo. (7.) 2003 év összes GDP milliárd, ebből tartalomipar % kb milliárd Ft év összes GDP milliárd, ebből tartalomipar % kb milliárd Ft. (MATISZ becslés)

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 7 2. A tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe Mo. (8.) Trendek látszanak hatással lenni a hazai tartalomiparra és környezetére: • • IKT növekedés • • kommunikációs ipar változása (3G, VoIP, Mobile Virtual Network Operators – „fapados” mobilszolgáltatók) • • penetrációk foka, hozzáférés lehetősége növekszik • • fogyasztási elektronika fejlődése • • public sector information támogatás • • adattárházak terjedése, például egészségügyben (diagnosztika és adminisztráció is) • • GIS és GPS elterjedése • • konvergencia • • oktatási, képzési tananyagok és a kulturális örökség digitalizációjának terjedése • • a multinacionális ICT cégek egyre gyakrabban helyezik külföldre kutató-fejlesztő egységeiket (magyar példák: Ericsson, Nokia, stb.) • • EU információs társadalami programok (CIP, Safer Internet Plus, Kultúra 2000, eLearning, 7. K+F IST Programok, SOCRATES, LEONARDO, jogszabály és szabványalkotás hatása.

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 8 3. A tartalomipar területei (1.) A./ A tartalomipar területei műfaji besorolása szerint: - Animációs komplex (Animácó, Rajzfilmkészítés, Videojáték-készítés, Web-design, Grafikai tervezés, Ipari formatervezés, Divattervezés, Építészeti tervezés, Illusztrálás,) - Sajtó-komplex (Újságírás, Televízióprodukciók, Kritika, Reklámszöveg- írás, Kiadói tevékenység) - Műalkotás-komplex (Film, Költészet, Szépművészetek, Fényképezés, Zeneszerzés, Írásmesterségek) - Performatív komplex (Előadóművészet, Dramatizálás, Zenei előadás) Rab Árpád Szörény A tartalomipar fogalmának megközelítései ev/07/ html

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 9 3. A tartalomipar területei (2.) B./ A kreatív iparágak definíciója A kreatív iparágak azon tevékenységek, amelyek gyökere az egyéni kreativitásban, képzettségben és képességekben rejlik, és amelyek képesek a szellemi tulajdon létrehozásán és felhasználásán keresztül jólétet és munkahelyeket teremteni.

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak A tartalomipar területei (3.) A kreatív ipart 12 szektor alapján határozhatjuk meg: • • elektronikus és nyomtatott sajtó, • • reklám- és hirdetési ipar, • • film és videó, • • szoftverkészítés és digitális játékfejlesztés, • • építészet, • • könyvkiadás, • • zene és előadó-művészet, • • képzőművészet, • • iparművészet, • • formatervezés és divattervezés, • • művészeti és antik piac, • • kézművesség.

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak A tartalomipar területei (4.) A tartalomipar és a kreatív iparágak kapcsolata - Kreatív Iparágak Platformja :

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak A tartalomipar területei (5.) A tartalomipar és a hasonló iparágak kapcsolata - (egyes területek összevetése) • • Tartalomipar, • • Digitális tartalom, • • Elektronikus tartalom, • • Információ ipar, Kreatív ipar, • • Szerzői (Copyright) ipar, • • Tudásipar, • • Média és szórakoztatóipar.

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 13 (1.) 4./ A tartalom megjelenítése (1.) Leképezés – többszörözés – aggregálás/terjesztés – fogyasztás Írás- fotó/grafika/hang – videó - animáció A tartalomiparban tevékeny vállalatok számára a fő cél az, hogy az új technológiák segítségével, jelentős előnyöket biztosítsanak ügyfeleiknek. Pl.: • a vállalati szervezetnek és a munkafolyamatoknak nagyobb lesz a hatékonysága • pótlólagos jövedelmek/nyereségek jönnek létre és/vagy • növekszik a vállalat ágazati elismertsége.

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 14 (2.) 4./ A tartalom megjelenítése (2.)

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 15 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 1. rész Az ismeretszerzést, megértést és alkalmazást támogató, olvasás szeretetét elősegítő „Kötelező olvasmány” honlap fejlesztése;

2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 16 Dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar Tartalomipari Szövetség – Az előadás forrás anyagai megtalálhatók a Kreatív Iparágak Platform honlapján