Güanxi Crowdsourcing – Emergencia a gyakorlatban Szekfű Balázs WEB2.0 Symposion, Gerbeaud, Budapest.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LEAN management és a szakszervezetek Budapest, VP/2011/003/0133 Information & Consultation – LEAN Principles in Manufacturing.
Advertisements

Posztmodern vállalat Dr. PhD Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
A világ leggazdagabb emberei MA A többiek pedig munkát keresnek.
Güanxi 1.Szept8 Bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - Bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
Kvantitatív módszerek
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Hazai biztonsági körkép az ICT integrátor szemével Dani István, T-Systems Magyarország Zrt.
Számítógépes hálózatok Páll Boglárka. Meghatározás  A számítógépes hálózat, számítógépek és egyéb hardvereszközök egymással összekapcsolt együttese.
SZÁMÍTÓGÉP- HÁLÓZAT.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
HÁLÓZATOK.
Güanxi 1.Szept8 bevezető beszélgetés 2.Szept15 Digitális generáció - bevezetés 3.Szept22 Információ rulez - Crowdsourcing 4.Szept29 Memetika I. - Kulturális.
A jelenléten alapuló fejlesztés Az előadás menete A fejlesztés szükségessége, fogalma A probléma lényege A javasolt modell.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
E-learning és a multimédia
Negyedik előadás Március 11
A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE
Térbeli niche szegregáció kétfoltos környezetben
1 Területi koordinációs kapacitások Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH) Péti Márton főtervező.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A fogyasztóvédelem gazdasági alapjai
Számítógépes hálózatok világa Készítette: Orbán Judit ORJPAAI.ELTE.
Többmagos processzorok
A kotta, mint derékszögű koordinátarendszer
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Szervezetfejlesztési Program
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Hálózati és Internet ismeretek
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Az egészségügyi informatika jövője Dr. Surján György GYEMSZI Informatikai és rendszerelemzési főigazgatóság EGVE Egészségügyi Napok 2012 Balatonfüred.
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Az internet kialakulása
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Adatbáziskezelés. Adat és információ Információ –Új ismeret Adat –Az információ formai oldala –Jelsorozat.
DNS. Az interneten használt osztott név adatbázis, a DNS (Domain Name Service) folyton használatos: –minden web lap letöltésnél, –levél közvetítésnél.
Térinformatika Domján Ádám.
Számítógépes hálózatok Páll Boglárka. Meghatározás A számítógépes hálózat, számítógépek és egyéb hardvereszközök egymással összekapcsolt együttese. Például:
Személyes és kitartó Marketing a hálózati társadalomban Hammer Ferenc ELTE BTK Média és Kommunikáció Tanszék.
Tanár a hálózati tanulásban – változó tanárszerepek Fodorné Tóth Krisztina PTE
Fájlcsere: Technikai megoldások
Belépés a hálózati/virtuális információs világba
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Ovidius InfoService Co. Ltd.
Tarcsi Ádám, egyetemi tanársegéd ELTE Informatikai Kar
Ovidius InfoService Co. Ltd.
Előadás másolata:

Güanxi Crowdsourcing – Emergencia a gyakorlatban Szekfű Balázs WEB2.0 Symposion, Gerbeaud, Budapest

Güanxi •Hogyan állták az Apache indiánok a spanyol aramada támadásait 200 éven át? •Hogyan rezeltette be a parányi Napster a globális zeneipar moguljait? •Hogyan nyomja le az önkétesekkel dolgozó Wikipedia az Encyclopedia Britannicát? •Hogyan nyomorítja meg a 15 fővel dolgozó Craigslist az USA helyi lapjait? •Hogyan él túl, sőt növekszik az Al Quaeda?

Güanxi •Az internet nemcsak a hálózatok hálózata, hanem főleg közösségek társulása. •Ad-hoc közösségek, állandó közösségek, kis és tömény, nagy és laza közösségek, termékek vagy médiumok, pártok és eszmék, játékok és nemjátékok köré szerveződő közösségek! •Tehát: Minden, ami digitális, minden dokumentum, fotó, video nem más, mint közösségi kommunikáció.

Güanxi •Sarnoff törvénye: a közönség értéke nő, számosságának növekedésével arányosan. •Metcalfe törvénye: a közösség értéke növekedésének négyzetével arányosan nő. •Reed törvénye: a közösségteremtő hálózat (group-forming network) értéke növekedésével exponenciálisan (2 n ) nő.

Güanxi •Megosztás. Részesítés. •Kommunikáció és koordináció. •Közösítés. Közösségesítés. •Keresd (találd meg!) a közösséged!

Güanxi •Hacker ethic (vs. protestáns munkaetika) – újfajta, összeépült munkakultúra, kreatív, időben osztott együttműködő munkák •Elv : kooperálj, ne kontrollálj! •Modell : vmit fell kell adni! •Architektúra : közösségi részvétel •Jelenség : kollektív intelligencia

Güanxi •A közös legelők tragédiája vs. Web2.0: a közös legelők terjedése •Minél többen használnak egy jó Web2.0 alkalmazást, az annál értékesebb lesz •Nemcsak népszerűbb, de okosabb, jobb lesz. •Egyetlen networköt épitünk, benne emberi, gépi és cyber közösségek.

Güanxi •Közösségi termelés megosztás segítségével •Kontribúcióhoz szükséges kapacitás tömeges •Kreativtás, intellektuális erőfeszítések •Hálózatos tanuló szervezetek: kooperáció-orientált megoldások céges kerektek között is •"Peer production" modularitás, granularitás •Decentralizált hatalom

Güanxi •Maga a közösségi termelés kritikus, hosszú távú változás amelyet a Web2.0 elterjedése okoz •Több esetben hatékonyabb megoldást nyújthat, mint az állam vagy a piac •Alapját a tömeges használat, és az új használati formák, tudások, skill-ek terjedése adja •Egy óriási kihasználatlan kapacitás kialakulásával van tehát dolgunk

Güanxi The Long Tail

Güanxi •a Web2.0 terjedése átalakítja a kontroll- viszonyokat és demokratizálja a keresletet •alacsony frekvenciájú de nagy számosságú keresletek kumulatíve túlnőhetik a kezdeti tömegesebb igényeket •a userek testreszabott termékeket várnak el •a kontroll a long tail felé mozdul •a bestsellerek mellett ki lehet és kell elégíteni a niche igényeket is

Güanxi A sokaság...  szétterül, mindenhol jelen van  figyelme rövid  tele van specialistákkal  nagyrészt szemetet gyárt  megtalálja a legjobb cuccokat Emergens szolgáltatás:  ebben a sokaságban új evolúciós szerveződési szintet hoz létre  nem egy gyűjtő oldal, mint egy fórum, vagy egy video- megosztó oldal, ahol van közösség, de szerkezetileg nincs új tartalom, emergencia nem kódolt  Emergencia: meglepő. E meglepetést kell kódolni a designba!

Güanxi

5 C’s of Crowdsourcing: •Core – mi a központi értéke •Contribute – kik és miért contribuálnak •Connect – hogyan és miért kapcsolódnak •Collaborate - hogyan működnek együtt •Create – mit és hogyan alkotnak

Güanxi

•Média mint ökoszisztéma – elemzéshez evolúciós média szociológia. Média-ökológia. •Feedback: felhasználók nagy számban és mások által látható, befolyásolható módon vesznek igénybe szolgáltatásokat •Memetika – média/kultúra evolúciós fejlődése •Emergens rendszer – meglepetések •Alulról+felülről épitkező média/világ •Ami fent, az van lent is – Lego+Disney vs. Blogosphere. •Új minőségek, új szolgáltatások, új funkciók, új módszerek jelentik az emergenciát a hálózatban

Güanxi 1 jó emergens szolgáltatáshoz •Válaszd meg jól a sokaságot •Válaszd meg jól a modellt (mit tesz a sokaság? szavaz, keres, alkot?) •Ajánlj fel megfelelő jutalmakat •Megfelelő belső erőforrásokkal indulj •A felvilágosult uralkodó szüksége (de csak morális és meggyőzési téren) •Egyszerű modularitás esszenciális •90% szemét, a jó 10%ot válassza ki a sokaság •A közösségnek mindig igaza van! •Az a fontos, amit a közösségnek adhatsz, nem az amit tőlük kaphatsz

Güanxi •köszönöm a figyelmet •