Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Pályázati megbeszélés a résztvevő összes kollégának BRAVIA TEREM, JÚNIUS 18. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Az interaktív tábla használatának lehetőségei
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A dunakeszi Kölcsey Ferenc Városi Könyvtár szolgáltatás fejlesztése, képzési szerepének erősítése TÁMOP /1/KMR.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
prizma tárház-projekt
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Utcai és lakótelepi szociális munka
TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
AZ EGRI CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT MUNKATERVÉNEK BEMUTATÁSA Készítette: Pappné Kormos Zsuzsanna.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
Integráló iskolák a közoktatásban
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
 Budapesten, a II. kerületben, a Vízivárosban található  140 éves épület  2002-ben teljes felújítás és bővítés.
Általános iskola első osztály
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
differenciált képességfejlesztés az iskolában
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
„Együtt, eredményesen”
DARUS a gyermekekért.
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
DARUS a gyermekekért.
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Előadás másolata:

Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása Készítette: Schultz Adrienn – könyvtáros Barna Krisztián – fotó/technika PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

Az eszközkölcsönzés célja A sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók fejlesztéséhez szükséges eszközök biztosítása Szülők és Pedagógusok számára PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

Kik vehetik igénybe az eszközkölcsönzőt? SNI gyermeket nevelő szülők XIII. kerületben dolgozó óvodapedagógusok Pedagógusok Fejlesztést végző szakemberek Gyermekek PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

Az igénybevétel feltételei Az EGYMI ellátási körzetében integráltan és elkülönítetten nevelt/oktatott SNI gyerekekkel foglalkozó Pedagógus Gyógypedagógus Más szakember A gyermek szülei Szükséges az eszközkölcsönző tagjának lenni Beiratkozás Kölcsönzési szabályok betartása PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

Az eszközkölcsönző személyi és tárgyi feltételei Személyi feltétel A Prizma EGYMI könyvtárosa Tárgyi feltételek Eszközkölcsönző terem: fsz. 7. Számítógép Számítógépes nyilvántartó program Fejlesztő eszközök Fejlesztő játékok Szakkönyvek PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

Az eszközkölcsönző állománya Fejlesztő eszközök és játékok: 2257 db Szakkönyvek: 513 db Az eszközkölcsönző folyamatosan bővülő állománnyal várja az érdeklődőket: A tanév során több mint 1500 új eszközzel gyarapodott a kölcsönző PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

Az állomány rendszerezésének alapja Eszközök/játékok Figyelem Beszéd Észlelés Szociális képességek részképességek Szerialitás Orientáció terápiák - korrekciók Gondolkodás PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT Az állomány rendszerezésének alapja Szakkönyvek Rendszerezésének alapja tematikus, felosztását az állomány egyedi jellemzői határozzák meg: Szociológia Pszichológia Pedagógia Gyógypedagógia Autizmus Hiperaktivitás Írás/olvasás Beszéd Mozgás Művészet PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

Az eszközkölcsönző feladatai és szolgáltatásai Az eszközök kategorizált gyűjtése Strukturált adatbázis készítése Eszközkölcsönzés biztosítása szülők és szakemberek számára Eszközök megismertetése Eszközök használatának, alkalmazásának bemutatása Adaptációs lehetőségek – sérülésspecifikumnak megfelelően Tematikus eszköz/játékbemutatók tartása PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

A kölcsönzői tájékoztatás forrásai Könyvtáros és/vagy gyógypedagógusok tájékoztatása Strukturált elektronikus eszköznyilvántartás Kölcsönzési nyilvántartás Igénylista Folyamatosan bővülő szakkönyv-ajánló bibliográfia Eszközkölcsönző honlapja Hírlevelek, szóróanyagok E-mail Folyamatban van az online elérhető adatbázis megvalósulása PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

A kölcsönzés folyamata Jelentkezési adatlap kitöltése Egyéni kölcsönző kártya – igénybevevők kölcsönzései rögzítésre kerülnek Kölcsönzései és visszavételi időpontok rögzítése Kölcsönző aláírása Elektronikus nyilvántartási lap vezetése Elvesztés, rongálás esetén jegyzőkönyv felvétele A kölcsönzési idő az eszköz típusától függően 1-4 hét PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

Az eszközkölcsönző elérhetőségei Prizma Általános Iskola és Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Eszközkölcsönző 1134 Budapest, Váci út 57. Fsz. 7-es terem Telefonszám: +36 1 3408 980/31 Faxszám: +36 1 3408 980/37 Web: www.prizmaegymi.hu E-mail: schultz.adrienn@gmail.com Nyitva tartás: Kedd 1140 – 1240 * 1300 – 1600 Csütörtök 1000 – 1130 PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT Eszközkölcsönző PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT Olvasás-írás Ori Orientáció PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT Ori Beszéd Észlelés- figyelem PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

prizma tárház-projekt TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002 Ofri Vizuális figyelem- észlelés Ori Emlékezet prizma tárház-projekt TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002 PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT Ori Matematika PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT Ori Szociális képességek PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT Ori Finommotorika PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT Ori Szerialitás Ori Gondolkodás PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002

PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT Sok szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt játékbemutató foglalkozásunkon! Köszönöm a figyelmet!  PRIZMA TÁRHÁZ-PROJEKT TÁMOP-3.1.6-11/3-2011-0002