AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

A KÖZPONTI AJTÓZÁRÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
KISVASÚT – NAGY BAJ - események keskenynyomközű vasutakon
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
Kardos Sándor István r. alezredes ORFK Humánigazgatási Szolgálat
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
FOTÓ március 2010 Wuhan pályaudvar A legmodernebb kínai szupergyors vasút.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban
A tételek eljuttatása az iskolákba
A Magyarországgal határos országok vasútforgalmi utasításainak bemutatása és összehasonlítása a személyforgalom biztonságának szempontjából Szlovák, Ukrán.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, október 26. Gincsai János főosztályvezető KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY BEMUTATÁSA.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK.
A KBSZ ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Mészáros László főigazgató.
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
EPILEPSZIÁS BETEG VÍZBEFULLADÁSA A TISZÁN június 03. KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Martfű, október 27. Kiss László balesetvizsgáló.
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
MŰSZAKI MEGHIBÁSODÁS? - Avagy mi okozhat műszaki meghibásodást
VASÚTI KÖZLEKEDÉS 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT
Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens
Vonatok ütközése Tárnok, március 14. Rózsa János
bekövetkezett baleset ismertetése
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
1 AJTÓMŰKÖDÉSI VESZÉLYEK balesethez vezető hibák a x1-55 sorozatú személykocsiknál KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, november 24. Chikán Gábor.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
Történelmi visszatekintés
BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSI PROBLÉMA ELEMZÉSE
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
szakmérnök hallgatók számára
Egészségügyi szakdolgozók tűszúrásos baleseteinek hazai alakulása
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
Vasútszabályozási Osztály
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Házi dolgozat szolgáltatásmarketing mystery shopping máv
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Ellenőrzés, karbantartás, felülvizsgálat
Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában
VILLAMOS, VEZETŐ NÉLKÜL KBSZ SZAKMAI NAP november 18. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
SIKLÓERNYŐS BALESET PILIS, január 04.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
keskeny nyomközű (760 mm), erdei vasút keskeny nyomközű (760 mm), erdei vasút vonalának hossza 11,2 km vonalának hossza 11,2 km Budai-hegységben közlekedik,
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Különleges jelzések.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
Szöveg beírásához kattintson ide Kritikus vasúti esemény munkapszichológiai elemzése Zerkovitz Dávid munka szakpszichológus KBSZ.
es vonal József körút / Népszínház utca - Fiumei út / Magdolna utca, Orczy tér - Kápolna utca / Mázsa tér vonalszakasz 1. a.)A Blaha Lujza tér.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
MI TÖRTÉNIK KÖRÜLÖTTEM?—EMBERI TÉNYEZŐK A JELZŐMEGHALADÁSOKBAN
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Jelzőmeghaladás Dunakeszi állomáson
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

AZ 5209-2 SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON KBSZ SZAKMAI NAPOK- VASÚT Siófok, 2006. október 26. Béleczki Zita balesetvizsgáló

TÉNYLEÍRÁS Esemény bejelentése KÖFI rendszer bemutatása a 30-as fővonalon (Szabadbattyán - Balatonszentgyörgy állomások közötti vonalszakasz) KÖFI vonalra érvényes Gy.438-403/2002 Végrehajtási Utasítás Balatonmáriafürdő: DOMINO 55 típusú berendezés Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

VONATOK ADATAI 5209-2 számú vonat 5608-1 számú vonat Induló állomás Sátoraljaújhely Balatonszentgyörgy Rendeltetési állomás Keszthely Miskolc-Tiszai pu. Mozdonyszám V43-1011 V43-1021 Továbbított kocsik száma 7 Vonat hossza 168 m 167 m Vonat elegytömege 278 t 273 t Előírt féksúlyszázalék 103 Tényleges féksúlyszázalék 122 109

Az 5209-2 vonat közlekedése Balatonmáriafürdő állomásig Jegyvizsgálók ténykedése Balatonmáriafürdő állomáson az 5209-2 sz. vonat behaladása és megállása a II. vágányon Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26. 1722+38 Balatonszentgyörgy Felvételi épület 1727+50 látható Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

A PÁLYA BELÁTHATÓSÁGA Balatonmáriafürdő állomáson a pálya beláthatósága az 5209-2 számú vonat indulási helyétől Forrás: MÁV ZRt. Béleczki Zita, Siófok 2006.10. 26.

Az 5209-2 számú vonatot elmenesztette a vezető jegyvizsgáló Az 5608-1 számú vonat megállt a „Megállj!” jelzést adó „B” bejárati jelző előtt Az 5209-2 számú vonatot elmenesztette a vezető jegyvizsgáló A vonatot a mozdonyvezető megindította Az 5608-1 számú vonat megindult a „B” bejárati jelző szabad jelzésére Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26. 1725+80 Balatonszentgyörgy 1727+50 látható Felvételi épület Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

Az 5209-2 számú vonat meghaladta a kijárati jelzőt, a jól működő EÉVB beavatkozott, és a vonatot befékezte. A vonat a 3-as számú váltót felvágta, az SR1-es útátjárót elzárva az 1 számú váltón állt meg Az 5608-1 számú vonat mozdonyvezetője az 5209-2 számú vonatot észlelte, azonnal fékezett, és a vele szemben álló vonattól kb. 50 méterre állt meg Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

kb 50 m Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26. 1726+32 1725+80 Balatonszentgyörgy Felvételi épület 1727+50 látható Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

Fotó: Internet Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

KÖVETKEZTETÉSEK A mozdonyok műszaki állapota Kommunikáció a KÖFI és a mozdonyvezetők között Szükséges Végrehajtási Utasítások hiánya, (nem)ismerete Oktatási hiányosságok Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

KÖVETKEZTETÉSEK A vonatszemélyzete (jegyvizsgáló, vezető jegyvizsgáló) tevékenysége során eltért az előírásoktól Az 5209-2 számú vonat vezető jegyvizsgálója a munkáját megszokásból végezte, a megfelelő képzés hiányában nem tudatosult benne, hogy az „Indulásra készen!” jelzés adásának (ami jelen állomáson felhatalmazza a mozdonyvezetőt az indulásra) alapvető feltétele az, hogy a kijárati jelző a vonat részére szabad jelzést adjon. Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

KÖVETKEZTETÉSEK Balatonszentgyörgy állomáson a mozdonyvezetők szolgálatváltására biztosított idő - menetrend feszítettsége, valamint a késés miatt – az ilyenkor előírt feladatok elvégzéséhez nem volt elegendő. Az 5209-2 számú vonat mozdonyvezetőjének koncentráció-képességét negatívan befolyásolhatta, hogy 8 nap alatt a 6. szolgálatát teljesítette úgy, hogy a fel- vagy lejelentkezése éjszakára esett, valamint az, hogy a nyári meleg miatt a vezetőállásban a hőmérséklet 38-40 oC volt. 16 2:57 -14:52 17 19:59 -> 18 ->7:15 19 1:15 -11:34 20 14:14-23:19 21 22 23 Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

KÖVETKEZTETÉSEK A „Megállj!” jelzés figyelmen kívül hagyása egyértelműen emberi tényezőre vezethető vissza, amelyben azonban a fenti körülmények (hőség, kapkodás a szolgálatváltás miatt, éjszakai pihenés rendszeres elmaradása) is közrejátszottak. A vizsgálat során több vasutas is elmondta névtelenül, hogy a vonalszakaszon többször előfordult, hogy „Megállj!” jelzés ellenére is elmenesztették és elindították a vonatot. Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

TERVEZETT BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK Javasoljuk a mozdonyrádió rendszer felülvizsgálatát. Javasoljuk olyan rendszer kidolgozását, amely garantálja, hogy csak a Végrehajtási Utasításból is vizsgázott személyek kerülhessenek beosztásra. Javasoljuk megvizsgálni annak lehetőségét, hogy a KÖFI állomásokon „csak” jelenlétes forgalmi szolgálattevőként tevékenykedő dolgozó a külső forgalmi szolgálattevőhöz hasonló módon részt vegyen a vonatok menesztésében. Továbbá javasoljuk: a mozdonyok korszerűsítésével oldják meg, hogy a mozdonyvezetőt a külső hőmérséklet a lehető legkevésbé befolyásolja a munkájában. Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.

KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET! Béleczki Zita, Siófok 2006.10.26.