A GYÓGYSZERHAMISÍTÁS ÉS KOMMUNIKÁCIÓS VETÜLETEI Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete Dr. Csépe Andrea PhD. Marketing, PR és reklám az egészségügyben XIII. Országos Konferencia 2010. február 19.
Tények A forgalomban lévő gyógyszerek 10 %-a (30%!) hamisítvány (WHO) online rendelhetőek (50% hamisítvány) hagyományos kereskedelmi csatornában jelen van nagy értéket, eladást képviselő termékeket célozza (életmód termékek, életmentő szerek !) betegeket, patikusokat képes megtéveszteni (laborvizsgálat)
Tények fejlődő országokban 1990. Haiti hamis köhögés elleni szirup 100 halott 1995. Nigéria hamis agyhártyagyulladás elleni vakcina 2500 halott 1999. Kambodzsa hamis malária elleni szer 30 halott Source: June 2005 http://www.remed.org/html/theses.html
Tények Európában 14,3 milliárd € költés hamis gyógyszerekre Felmérés: N= 14000 in 14 ország 21% már vásárolt illegális szert online 77 millió ember kockáztatja életét 34 millió hamis tabletta 2 hónap alatt 62% az online vásárolt termékeknek hamisítvány németek ( 38%) olaszok (37%), angolok (12%), hollandok (11%) 50% fogyasztószerek, influenza elleni szer, ED szer, dohányzás elleni szerek 2010. február 16.
Illegális, hamis gyógyszerek OGYI, VPOP
Tablettázó üzem India, Jaipur
Illegális, hamis gyógyszerek OGYI, VPOP
Viagra első találat
Illegális készítmény árazása 675 Ft / tabletta 3120 Ft/ tabletta
A hamisítás kihatásai
ENSZ Egészségügyi Világszervezete Európai Unió Bizottság EU akcióterv 2010-15 Incorporate your key take away in the Title of the slide. In this slide you can summarize your Strategy, Risks & Opps and the key aspects of your promotion. Best Practices and Innovation This is your opportunity to tell your story in short & provide a high level summary answering the following questions: What were the key learning from last year? Where are the biggest competitive threats and opportunities? What unmet needs do our customer, consumers and other stakeholders have and how good are we at addressing them? What are the key issues and priorities this plan addresses? Leverage Global Brand Plan strategic guidance and highlight key differences emerging from your local situation analysis, if any. For presentation purposes it is suggested to use SCQuARE format (Training available in Marketing College courses) S Situation, Assumptions C Change, Complications and Consequences Qu Pivotal Question. Come from the previous points. A Answer. Your proposal to address issues and exploit opportunities R-E Recommendation and Evidence. How your answer will articulate in detail and what outputs will derive from it. If you inserted key take-away in the title of the following slides, these headlines should be inserted here and build up your Brand’s story. ENSZ Egészségügyi Világszervezete Európai Unió Bizottság 2006. Gyógyászati Készítmények Hamisítása Elleni Nemzetközi Munkacsoport létrehozása Európai Gógyszerügynökség 5 éves terve
A kommunkáció vetületei BETEGEK VÉDELME
Németország
Finnország interaktív site
Svédország website + film
Belgium
Hazánkban Hamisítás Elleni Nemzeti Testület megalakul (HENT ) Hamisítás elleni Nemzeti Stratégia 2008-10 www.hamisgyogyszer.hu
Merevedési zavar DTC kampány
Merevedési zavar DTC kampány http://www.youtube.com/watch?v=epBrAtl2bu4 http://www.youtube.com/watch?v=skZKOUAnHIM
„Hinni kényelmes. Tudni hasznos. Kételkedni szükségszerű.” Balla D. Károly