Vizuális képességek fejlődése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A bemutató készítés bemutatója
Advertisements

Bemutató-készítés PowerPoint.
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Médiapedagógia.
A koordinációfejlesztés lehetősége
Kooperatív tanulás – szakmai gyakorlaton
G YAKORLATI MÉDIAOKTATÁS Produktív média - Budai Középiskola.
Komplex Instrukciós Program
„Ezt egy életen át kell játszani”
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: Web: Igazgató: Dr. Kállai Mária.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
„Szerelmes Shakespeare” a KATEDRA ISKOLÁBAN „ A mi digitális iskolánk” pályázat.
4. Feladat (2) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A HÍD. Régebben még az idő múlását különböző jelzésekkel érzékeltették. Például ha egy hajó miatt egy hidat kellett felemelni,kolomppal jelezték a kezdetét…
A bemutató készítés bemutatója
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
European Computer Driver Licence
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Az animáció nem más, mint egymás után levetített képkocka sorozat. Ezek a képkockák kis mértékben térnek el egymástól. Ezáltal az élettelen bábok, rajzok,
Többmagos processzorok
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
TERVEZET.
A hatásos prezentáció jellemzői
Bemutatókészítés Takács Béla
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Prezentáció a prezentációról
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁSOK - MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALTERÜLET Liptákné Czakó Ildikó Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A Cardano-féle Titkosítás
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Skype motívációs szerepe
24. FILMES MUNKAKÖRÖK, FILMFORGATÁS
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Készítette: Kiscsatári Nóra
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
FILMGYÁRTÁS – FILMMŰVÉSZET
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Nem minden az aminek látszik…
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Filmezés alapjai, ötlet-forgatókönyv 6. témakör. A forgatókönyv játékfilmek és dokumentumfilmek írásban rögzített anyaga. Hasonló a szövegkönyv, amely.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Nemzeti Köznevelési Portál
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
EZ AZ ÉN MŰVEM Facebook oldal.
Pályázati azonosító: NTP-MŰV
Előadás másolata:

Vizuális képességek fejlődése Technika amely szabad utat ad a fantáziának! Olyan műfaj, amely erősen technicista, de amelynek produktuma nagyon szabad variabilis. Az animáció grafikailag kötetlen irányzat. 2 és 3d (sík és térbeli) manuális és digitális is lehet. Az animáció egy trükkfilm, állóképek gyors mozgatása, agyunkban mozgás érzetét kelti. Tehát állóképeket kell kis változtatásával dokumentálni, az így kialakult fázisokat egymás után sorolva kaphatjuk a mozgás illúzióját. Animáció: Minden életre kelhet!

Egyszerű játékok 2 fázisú animációk T H A U M A T R O P E : Az animáció , speciális szemléletet követel. Kisebb korban (4-5 évesen) a bonyolultabb mozgások még nem egyértelműek, másrészt a gyerekek figyelmének fenntartása sem olyan egyszerű egy bonyolult hosszadalmas feladat esetében. De van egyszerű módja annak hogy rávezessük őket az animáció metódusára. Olyan feladatok amelyek gyorsan kivitelezhetőek de már megjelenítik azt az animáció csodás lehetőségeit. Madaras:madár a kalitkában http://images.google.com/imgres?imgurl=http://business.gorge.net/eyecare/explore/images/bird_in_cage281x187.gif&imgrefurl=http://business.gorge.net/eyecare/explore/birdincage.asp&h=187&w=281&sz=41&hl=hu&start=11&um=1&usg=__kxJ1m8ouk3Mss2-EfZ1cu5brOYk=&tbnid=Jc8w4E759qusfM:&tbnh=76&tbnw=114&prev=/images%3Fq%3Dbird%2Bin%2Bthe%2Bcage%26um%3D1%26hl%3Dhu%26client%3Dopera%26rls%3Dhu%26sa%3DN

Flip bookok 3-4 éves kortól alkalmazható Gyorsan és könnyen elkészíthető Nagyon látványos az eredmény Manuálisan kivitelezhető A technikai séma elsajátítása után, kreatívan változtatható

Technikai lehetőségek Kisiskolás kortól _rajz animáció _festmény animáció _gyurma animáció _tárgy animáció _papírkivágásos animáció _pixilláció _computer animációk Animáció készítéshez minden esetben kell egy képzett szakember, hiszen míg az animáció végső kivitelezési formája digitális. Fontos az is hogy legtöbbször az animáció készítés csoportmunka. Mivel szinte minden animációs technológiához szükséges egy stáb felállítása. Ez azért is jó mert könnyebben egy újonnan alakult csoport könnyebben összeszokik a közös munkában. Másrészt az egyéni tehetségek is könnyebben megmutatkoznak ha a teljes csoporton oszlik el a felelősség.

A Film készítésének technikai sorrendje _a történés kitalálása _a történet vizuális megjelenítés(látványterv) _a film jeleneteinek fixálása (storyboard) _a feladatok felosztása (stáb kialakítás) _technikai kivitelezés (gyártás) _a film összeállítása (utómunka) A film készítéshez történet kell. A történet vizuális megjelenítése nehéz feladat, mert nagyon objektíven kell szemlélni az eredeti ötletet. Ezért a kisiskolás korban már meglévő empátia szükségeltetik a feladat végrehajtásához.

A story _a történetet a csoport találja ki együtt. Ez azért fontos,mert ahhoz, hogy elkészülhessen minden diáknak el kell fogadnia ahhoz, hogy lelkesen folyjék a munka. Az ötletek felvetése brainstorming formában a legcélszerűbb, mert így több ötlet születhet. A történet kitalálása nagyon izgalmas része a gyártásnak, összekapcsolja a vizuális és verbális képességek fejlődését. Nagyban befolyásolhatja a történet választás eredményét a gyerekek előadó képessége is. Az ötletek felvetése brainstorming formában a legcélszerűbb, mert így több ötlet születhet.

A stáb 1_rendező 2_figuratervező 3_háttér készítő 4_animátor 5_technikai felelős 6_gyártásvezető Vizuális fejlesztések, lehetőségek tárháza! Ahogy az animációs film gyártásban is, megfigyelhető- az animáció készítés csoportos művelet. A stáb minden tagja más munkaterületért felelős, de mindegyikük munkája elengedhetetlen a sikerhez. Egy iskolai szituációban ezek a területek összemosódnak, de lényeges hogy egy egy területért legyen egy egy felelős aki a saját részfeladatának elkészültét biztosítja. Ilyen formában a mozaik módszerre emlékeztet az animációs film készítés.

A részfeladatok fejlesztő hatásai 1 _A rendező: tanári munka, nagyon komplikált feladat, meg kell tudni határozni hogy a film érdekében mi lenne az egyes területek feladataiban a helyes út. És ezt el is kell fogadtatni logikus érveléssel, a stáb többi tagjával.

A részfeladatok fejlesztő hatásai 2 _Figuratervező: feladata a kiválasztott technikának megfelelően elkészíteni egy karakter 3 irányból látható figura tervét, élőszereplős animáció esetében karakter és jelmeztervező. Nem feltétlen egyéni feladat. Ha több figurát kell megtervezni, többen is beszállhatnak az ő munkájukért az általuk kijelölt diák felel. A figura tervezés nagyon jól fejleszti a térbeli érzékelés összefüggéseinek érzékelését értékelését.

A részfeladatok fejlesztő hatásai 3 _Háttér készítő: feladata a figurán kívüli látványelemek elkészítése a filmhez. Ez a komplex művelet a térérzékelést és a manuális képességek fejlődését segíti. A technika és a történet mesélés függvényében.

A részfeladatok fejlesztő hatásai 4 _Animátor: mozgatja a figurákat, tervezi meg a különböző szereplők karakterek mozdulatait. Több figura esetében több animátor is lehet, így gyorsabban gyártható a film.

A részfeladatok fejlesztő hatásai 5 _technikai felelős: a gyártásért és gyárthatóságért felel. Munkája az, hogy minden részfeladat kivitelezése egymással kompatibilis legyen. Tehát az előre megtervezett kivitelezésnek megfeleljen.

A részfeladatok fejlesztő hatásai 6 _gyártásvezető: felelős a gyártás menetéért a munkához szükséges anyagok megtervezéséért. Feladata hogy összehangolja a részfeladatok elkészültének ütemét. Ez a feladat is a tanár feladata vagy egy a diákok által elfogadott, nagyfokú kooperatív és kommunikatív készséggel megáldott diáké. A gyártásvezetés nagyon bonyolult feladat, bár inkább adminisztratív dolog, nem vizuális jellegű. Ezért jobb ha a tanár végzi, de nem kizárólag ő végezheti.

Utómunka _Digitális folyamat, végeredménye a kész munka. Amennyiben diákok végzik, a digitális technikák ismerete fejlődik, továbbá logikai érzék. A tanár által irányított, akár elvégzett munka, de közösen is kivitelezhető.

Egyéni filmgyártás (5.osztálytól) _Egyszerűbb jeleneteket egyénileg is kivitelezhetnek a diákok. Digitálisan és manuálisan is. A feladat végeredménye olyan bonyolult feladatsor végrehajtása. Melynek során legfőképpen vizuális és organizációs készségek fejlődhetnek erőteljesen. Minden animációs technológiában. _rajz animáció _festmény animáció _gyurma animáció _tárgy animáció _papírkivágásos animáció _pixilláció _computer animációk A Kisképzőben jelenleg az oktatás technika függő. Ez azt jelenti, hogy egy egy újonnan elsajátított technikával kell előadni egy egy történetet animációs fim formájában. Ez nem feltétlen jó mert a technika az uralkodó. Pedig normáil esetben éppen fordítva van, a történet mesélés médiuma a technika és nem fordítva!

Egyéni filmek csokra (5.osztálytól) _lehet további kooperációt generálni a diákok között ha az egyénileg elkészített epizódok összességükben kiadnak egy egész történetet, így azok akik esetleg könnyebben gyorsabban végzik a munkájukat segíthetik lassabb társaik munkáját, hogy könnyebben összeálljon az egységes film.

Freddy the Flying Fox Jó egyszerű példa! 2006. Alsós általános iskolások. Turvey Lower Northampton. Lunchbox Films animációs workshopja iskoláknak és közösségeknek. www.lunchboxfilms.co.uk -- Keeping Kids Animated! Filmet elíndítani!

végszó _Az animáció bonyolult technika, de a végeredmény semmihez sem fogható. Aki egyszer életre kelt egy figurát az megismeri az alkotás örömét. Csodát láthat, és ez nagyon nagy boldogság! Jó munkát!

Végcél: