Közösségi marketing aktivitások a sertéshús piacon Dr. Simon Péter MT Zrt. – AMC 2013.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
Marketing szuperkonferencia 2012
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
Energia – történelem - társadalom
MT mint tévészolgáltató Fókuszban az interaktivitás
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
BFA SPAR – A magyar áruk elkötelezett kereskedője
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Forgalomterelés videóhirdetéssel Sáfrány Katalin Marketing és online szolgáltatások osztályvezető.CommerceDay Budapest,
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
Készítette: Kovács Zsuzsanna május 29.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Minőségi helyi termékek - Szekszárd és vidéke – Egy helyi termék rendszer működésének tapasztalatai Csillag Péter, ügyvezető Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Marketingkommunikáció
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
A marketing alapjai.
Megtakarítás, befektetés, öngondoskodás Dr. Mohai György Budapesti Értéktőzsde Zrt. Konferencia a tudatos pénzügyekért Budapest, október 2.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
GKIeNET Kft. A Nemzeti Digitális Közmű – mint válasz az alapproblémára Tihany, május 27. Kis Gergely MKE 41. Vándorgyűlés, FITT Szekció.
Jegyezz médiarészvényt!. MagyarVendor Sziget Kft. Az econet.hu Nyrt. PRINTRÁDIÓ ONLINEEVENT.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
Sikeres pályázás az EU-ban - Pályázatírói Információs Nap (2009. április 28., Budapest) NCA-NK-08-D-P-0053 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Hungarikumok a Parlamentben II Gyaraky Zoltán főosztályvezető Gőgös Zoltán államtitkár.
DM kampány Készítették: Gémesi Julianna Kemensky Angéla.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása december, országos és budapesti hallgatottság -
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Közösségi marketingstratégia és az etnocentrikus fogyasztói magatartás
SEGÍTS OKOSAN! Kampány
KUPONLINE Avagy ahol az online és az offline eladás összeér Besenyei Kálmán.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Hagyományos húsvéti húságazati helyzetkép (a prezentáció az AKI és a KSH adatainak felhasználásával készült) Változatlan stagnálás? avagy Történt-e.
MAGNE B6 – A NAGYY STRESSZ TESZT Uniomedia Zrt.. A PROJEKT CÉLJA A Magne B6 ismertségének támogatása, valamint az eladási volumen növelése, branded megjelenések.
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
az Akasztói Szikiponty
Előadás másolata:

Közösségi marketing aktivitások a sertéshús piacon Dr. Simon Péter MT Zrt. – AMC 2013.

‐az elmúlt évek aktivitásai 2007-ig ‐a évi sertéshús kampány ‐hústermék program 2008 – 2012-ig ‐célok, eredmények, nehézségek A sertéshús az AMC tevékenységében

‐a sokszor bizonytalan eredetű import előretörése ‐élelmiszerbotrányok ‐a sertéshúsokkal kapcsolatos negatív attitűdök erősödése ‐a konkurens termék, a baromfi erős marketingkommunikációs aktivitása Előzmények

‐szakmai szervezettől plusz forrás, 96 millió Ft. tette lehetővé az első nagyobb kampányt ‐célcsoport : év közötti vásárló nők ‐célok: ‐releváns információk a sertéshúsnak az egészséges táplálkozásban betöltött szerepéről ‐a hazai sertéshús részarányának a növelése ‐a fogyasztói attitűdök pozitív irányba történő változtatása Sertéskampány 2007.

‐a sertéshússal kapcsolatos negatív fogyasztói attitűdök ‐a baromfi igen erős és sikeres kampányai ‐a sajtó átvette a sertéshússal kapcsolatos negatív állításokat, a kampány alatt is sok támadás érte az AMC-t Problémák

Kampány média-mix

Közterület – Óriásplakát országosan Időszak: október db plakátebből Budapesten 180 db megyeszékhelyeken 270 db

Közterület – City Light poszter országosan Időszak: október db plakát ebből Budapesten 115 db megyeszékhelyeken 285 db

Image

Indoor – Instore Bevásárlókocsi fogantyú TESCO 72 áruházból országosan TOP 20 üzlet felületből db (kb. 20%) Időszak: október 1-31.

Rádió Időszak: október Összesen 200 db 30 mp-es szpot

‐a kampány hatékonynak bizonyult ‐kimutathatóan nőtt a sertéshúsok és a sertésből készült készítmények kedveltsége (8%), és fogyasztása (4%) ‐az óriásplakát kampány valamennyi mért elemében az első negyedében végzett (az adott időszak óriásplakát kampányai között) Eredmények

‐az előző évi aktivitások hatására nőtt a sertéshús szerepe az AMC stratégiájában ‐a kampány célja: a fogyasztói attitűdök változtatása a hazai sertéshússal kapcsolatban, ‐a vöröshús fogyasztás egészségességének tudatosítása, ‐a hazai előállítású sertéshús és húskészítmények fogyasztásának a növelése Fogyasztói kampány 2008.

‐célcsoport: közötti bevásárlást végző, magasabb státuszú nők ‐eszközök: alapvetően PR. orientáltságú cikkek, beszélgetések, főző műsorok, microsite, eladásösztönzés, nyomtatványok ‐költségkeret: 65 millió Ft. Fogyasztói kampány 2008.

‐a kampány célja: az AMC által működtetett MMS védjegy ismertségének az erősítése ‐üzenet: az MMS védjegyes termékek kiváló minőségű takarmánnyal etetett, ellenőrzött hazai hízókból származnak ‐célcsoport: év közötti bevásárlást végző nők ‐eszközök: in-store +PR akció, közterület MMS in-store 2009 – 2010.

‐költségek: ,5 millió Ft – 36 millió Ft. ‐eredmények: növekedett a védjegy ismertsége változtak a fogyasztói attitűdök MMS in-store 2009 – 2010.

‐alapozás a szinergiára, Magyar termék film felhasználása, ‐a kampány célja: a hazai eredetű sertéshús fogyasztás növelése, ‐üzenet: a hazai sertéshús magas minőségű, biztonságos, ‐célcsoport: év közötti bevásárlást végző nők és férfiak, ‐eszközök: TV film + PR, facebook aktivitás ‐költségek: 28 millió Ft. Kampány 2011.

Sertés kampányfilm

‐Hentesnél evők baráti köre ‐Közel 6000 tag (like) ‐Napi frissítések (postok) ‐Fő korosztály: „Ebben a csoportban azok a nagyszerű nők és férfiak osztják meg egymással tapasztalataikat, akik a korszellemnek fittyet hányva imádják a sült kolbászt, hurkát, oldalast, csülköt, és ennek a szenvedélyüknek rendszeresen hódolnak.” Facebook gerillamarketing

‐a kampány célja: a fogyasztók tanítása, tudatos fogyasztói réteg kinevelése, figyelem felhívása az állatorvosi pecsétre ‐üzenet: az egészséges táplálkozás része a vöröshús ‐ a magyar húsok jó minőségűek, és illeszkednek a hazai ízlés- és íz világba ‐célcsoport: tágabb értelemben a felnőtt lakosság, kiemelten a bevásárlást végző háziasszonyok ‐eszközök: online, köztéri eszközök, PR, facebook aktivitás ‐költségek: bruttó 50 millió Ft. Kampány 2012.

Közterület – City Light poszter országosan Időszak: április db plakát ebből Budapesten 180 db megyeszékhelyeken 180 db ‐Heti Válasz ‐Magyar Konyha ‐METROPLO ‐Nők Lapja Konyha

‐a célok finomodása és módosulása ‐ általános attitűd váltás → fogyasztás növelés ‐a célcsoportban lényeges változások nem történtek ‐az alkalmazott eszközök és módszerek a költségvetéshez igazodtak, ennek negatív hatásaival együtt, ‐az üzenet fókuszába állítottak változásai nem segítették az eredményességet (MMS) A kampányok összefoglalása