Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Területi együttműködés, hálózati tanulás
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna KPSZTI
főosztályvezető-helyettes
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2. Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak- Magyarországon Feladatok, tevékenységek

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak- Magyarországon Információgyűjtés és információ-átadás Információ- és adatgyűjtés, adatbázisok létrehozása

Interaktív honlap működtetése 1 Interaktív honlap működtetése 1. Külső dinamikus internetoldal (bárki számára hozzáférhető oldalak) Célcsoport: Régió közoktatási intézményei Cél: A projekttel kapcsolatos nyilvános információk megjelenítése (hírek, adatbázisok, stb.) Honlapon megjelenő szolgáltatások: Hírek, aktuális információk, képgyűjtemények, stb. Interaktív funkciók: fórumok, levelező lista, stb. Help-desk – Internetes ügyfélszolgálat Projekttel kapcsolatos egyéb információk Adatbázisok

Interaktív honlap működtetése 2. Extranet dinamikus oldalak a közreműködők részére (Zártkörű, jelszóval védett információk) Célcsoportok: referencia intézmények, más együttműködők Cél: A projektben tevékenységeket végző külső partnerek közötti információáramlás biztosítása Honlapon megjelenő szolgáltatások: Hírek, aktuális információk, fórumok, stb. Belső adatbázisok,dokumentumok, ütemtervek stb. 3. Belső intranet oldal a konzorciumi tagok részére (Zártkörű, jelszóval védett információk) Célcsoport: Konzorciumi tagok Cél: Információ megosztás a konzorciumi tagok között

Referencia intézmények feladatai 1. A pályázat keretében a minősítési eljáráson részt vesz. A TÁMOP 3.prioritásban eredményes pályázattal rendelkező intézmények részére a következő szolgáltatásokat / szolgáltatások valamelyikét nyújtjuk: 1. a kompetencia alapú oktatással vagy az SNI vagy HH_s vagy HHH_s tanulók oktatásával kapcsolatos tapasztalataikat, jó gyakorlataikat számukra átadják az alábbi területek valamelyikén: Módszertan Tanügyigazgatás Mérés-értékelési rendszer Minőségfejlesztés Pályaválasztás, pályaorientáció Egyéb: pl. tanulmányi verseny, módszertani gyűjtemény stb.

Referencia intézmények feladatai 2. 3. bemutató tanítások megtartása, szervezése 4. kiegészítő mentorálás a választott területen: pl.: felkészülés egy tanórára – a tananyag elrendezése, választott módszerek, értékelés formái; egyéni megkeresésé alapján óralátogatás, elemzés stb. 5. Hospitálások biztosítása 6. közös óvodai, iskolai projektek kezdeményezése, készítése, megvalósítása a kistérségben 7. közös kidolgozó, fejlesztő munkában való részvétel (tanmenet, éves terv, óravázlatok, projektek, mérőeszközök – tanulói értékelési rendszer, önértékelés, tanári önértékelés; kompetenciaterületre, tantárgyra, nevelési területre, pedagógus teljesítményértékelés, szervezetre vonatkozó értékelés stb.) – adott ill. választott kompetencia területre ill. területen

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak- Magyarországon 8. a pályázó által a pályázathoz szervesen kapcsolódó regionális, megyei, kistérségi, helyi konferenciák, szakmai értekezletek, továbbképzések lebonyolításában bekapcsolódás (helyszínbiztosítással, szakmai segítségnyújtással) 9. Intézményi szolgáltatási kínálat kialakítása, továbbítása a szolgáltatói pont ill. projektiroda felé 10. A szolgáltatási kínálat folyamatos áttekintése, frissítése 11. Információszolgáltatás a projektiroda felé 12. Információszolgáltatás az innovatív intézmények felé a szolgáltatói pontok és a projektiroda adatbázisa alapján (szolgáltatási kínálat és a pályázatokkal kapcsolatosan) 13. A pályázathoz kapcsolódó dokumentáció elkészítését adatokkal segíti

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak- Magyarországon Szolgáltatói pontok feladatai

Feladatok A referenciaintézményi feladatokon túl 1. Együttműködés a 3.2.2 a RHK-tal Kapcsolattartás a 3.2.2 a RHK vezetőjével, kijelölt munkatársával Szakmai együttműködés kistérség specialitásainak meghatározása – javaslatok kidolgozása Részvétel a RHK rendezvényein, tájékoztatóin, konzultációin Szolgáltatási kínálat közvetítése (adatbázisok, honlap) Szolgáltatási kínálat bővítésének támogatása TÁMOP 3.2.2 program népszerűsítése Pályázathoz kapcsolódó  dokumentáció előkészítésében való részvétel

Feladatok 2. 2. Hálózati pont szerepre való felkészülés Részvétel a RHK felkészítésein (2 napos bentlakásos tréningek) együttműködés, kapcsolatépítés, problémamegoldás témakörben (október) Szolgáltatói attitűd fejlesztése Tájékoztató fórum – felkészítő, egyeztető megbeszélés (szeptember – október) Műhelyfoglalkozások – 4 alkalommal a 20 hónap alatt

Feladatok 3. 3. Kapcsolat a referencia intézményekkel A referencia intézmények referencia területeinek megismerése Jó gyakorlat feltárása (adatbázisok) Jó gyakorlat leírásának támogatása Jó gyakorlat közvetítése a RHK felé

Feladatok 4. 4. Szervezés A RHK kistérségi és régiós rendezvényei szervezésének segítése (a pályázó által a pályázathoz szervesen kapcsolódó regionális, megyei, kistérségi, helyi konferenciák, szakmai értekezletek, továbbképzések lebonyolításában részt vesznek -helyszínbiztosítással, szakmai segítségnyújtással, szervezéssel) a pályázat lebonyolítása során vállalják a Társadalmi Megújulás Operatív program „Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás” elnevezésű program népszerűsítését, a helyi médiumokban történő nyilvánosságra hozatalát, valamint amennyiben saját sajtóorgánummal rendelkezik intézményük, abban rendszeresen közzé teszi a pályázathoz kapcsolódó aktualitásokat

Feladatok 5. 5. Információgyűjtés, információ szolgáltatás: A projektiroda adatbázisának kialakításában, folyamatos frissítésében való részvétel Kistérségi szinten: (a kistérségben működő referencia intézmények szolgáltatásait összegyűjti, továbbítja a projektiroda felé) Adatbázis karbantartása, frissítése Információszolgáltatás az innovatív ill. referencia intézmények felé az adatbázis alapján (szolgáltatási kínálat alapján és a pályázatokkal kapcsolatosan) - Információszolgáltatás a kistérség felé Információszolgáltatás a hálózati koordinátor, projektiroda felé

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak- Magyarországon Egyéb pályázati feladatok, tevékenységek

Fejlesztő műhelyek kompetencia területek bevezetése módszertan segítése integráció segítése kompetencia mérés eredményeinek feldolgozása, értékelése, fejlesztési tervek készítése egyenlőtlenségek csökkentésének lehetőségei mérés-értékelés

Bemutató műhelyek (jó gyakorlat) működtetése A pedagógiai jó gyakorlat bemutatása a következő témákban: kompetencia alapú programcsomagok bevezetése, működtetése eredményes módszerek Integráció esélyek egyenlő biztosítása mérés-értékelés pedagógiai jó gyakorlat filmes megjelenítése

Tájékoztató fórumok szervezése, lebonyolítása Fenntartók tájékoztatása, kistérségi közoktatási referensek, intézményvezetők tájékoztatása: iroda szolgáltatásai pályázati lehetőségekről hatósági ellenőrzések esélyegyenlőség biztosításának kötelezettségei és lehetőségei aktuális információk átadása

Egyeztető fórum, információs napok Egyenlőtlenségek, esélyegyenlőség, együttnevelésre irányuló tevékenységek Tanügyigazgatás, feladatellátás értékelése (kistérségi értékelési rendszer kialakításának segítése) Kompetenciamérés eredményei, hatásai a tanítási-tanulási folyamatra Információs napok intézményvezetőknek Konzultáció szervezése intézményvezetők részére: implementáció, aktualitások

Egyéb műhelyek, kiadványok Szolgáltatói pontok koordinátorai részére Tanácsadóknak Mentoroknak Szociális és állampolgári körben Pályázatírás, pályázati tájékoztató Módszertani kiadvány 2 db Jó gyakorlat – filmkészítés Portfolió film készítése Tanulmány készítése: A hálózati tanulás címmel

Konferenciák szervezése Projektindító – szeptember 3. Projektzáró ( 2 napos) Szakmai Vezetői

A civil szervezetek bevonása a regionális szolgáltatói hálózatba Közoktatási intézmények, fenntartók képviselői számára műhelyfoglalkozások: -a civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai -aktív állampolgárság Internetes információs, adat- és tanácsadó tartalom építése és működtetése Digitális tudástartalom bővítése a szociális és állampolgári kompetencia tárgykörében

Minőségellenőrzés, minőségfejlesztés Együttműködés a központi projekt által kidolgozandó minőségfejlesztési eszközrendszer alkalmazásában ill. a regionális szintű minőségellenőrzési rendszerben való együttműködés.

Projektértékelés támogatása, elégedettségmérés A projekt szolgáltatásaiban résztvevők munkájának minőségértékelése Projektiroda és projektmunkatársak munkájának elégedettségmérése Továbbképzések elégedettségmérése Projekt időközi és záró elégedettségi vizsgálata

Kutatások A régió esélyegyenlőségi helyzetének elemzése, fejlesztések megfogalmazása Nevelési oktatási intézmények kapcsolati hálójának felmérése, nem oktatási intézményekkel, szervezetekkel való kapcsolattartásuk jellemzőinek feltárása. Kompetenciamérés és a DIFER mérés eredményeinek hasznosulása a gyakorlatban az információ áramlás a fenntartó és az intézmények között a mérési eredmények hasznosításában

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak- Magyarországon „Annak, ha egy ember nem tart lépést társaival, az lehet az oka, hogy más ritmust hall. Hagyni kell, hadd lépjen arra a zenére, amit ő hall, bármilyen lassú és távoli a dallam.” ☺

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak- Magyarországon Köszönöm a figyelmet! Kaló Anikó kaloani@gmail.com