A kommunikáció eszközei egy érdekvédelmi szervezetnél Bödő Sándor - ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft. 2008. május 7. www.szenzor-gm.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Keresőrendszerek.
Advertisements

Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Digitális világ A tudatos mobilhasználat Adatvédelem.
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Kereső program használata Készítette: Berger Nikolett
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
Mozgókép és médiaismeret
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
A direkt marketing fogalma
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
Az Internet adta lehetőségek
Internet ismeretek II..
Lobbizás az egészségügyben
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Végfelhasználói Promóció Navigator > Navigator Promotion 2004, 2006, 2008 and óta mejelenő promóciók Díj: Euro 2004 jegy Díj: iPod.
M lufi? Van-e üzlet a mobilmarketingben az on-line tartalomszolgáltatók számára? Kádas Gergely, telnet Magyarország Rt./stop!
Google és az egészségügy Hogyan keresnek az interneten egészségügyi témában a magyarok? Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség.
Onlinemarketing.hu Kft. A Magyar Online Hirdetési Adatbázis rövid bemutatása. Készítette az Onlinemarketing.hu Kft.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Távoli online adatbázisok használata és FTP
A kommunikációs mix elemei
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Hogyan lehet használni a keresőprogramokat? Készítette: Tankó Csongor Felkészítő tanár: András Izabella Gábor Áron Iskolaközpont Szentegyháza.
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
professional coach, motivációs előadó
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
Az internetről.
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
BrandFestivalDigital Magyarország internettérképe Ki van hatással kire? Kovács Márton Szonda Ipsos OPTE project: térkép a világhálóról(inverz)
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
Menedzsmentszabványok szerepe a globális és lokális gazdaságban, különös tekintettel a környezetmenedzsmentre Dr. Ködmön István augusztus 13. I.
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
Hirdetési termékek – mini-display. Mini-display: –Olyan animált és nem animált kép, amely mutathat a hirdető oldalára, pr-cikkre vagy belső tartalomra.
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
IKT struktúra.
Kommunikációt segítő programok a hálózaton
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása december, országos és budapesti hallgatottság -
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
Internet, Elektronikus levelezés
Levéláradat az online levelezésben Tippek, ötletek az átlátható és (általunk) ellenőrzött folyamatokért október 09.
Tevékenységeink Teljes körű takarítás Parketta felújítás Tisztítás Festés Mázolás.
Ez az én művem! Készítette: Govor Emőke Felkészítő tanár neve: Hegyesi Judit Iskola neve: Érmihályfalvi 1. számú Mezőgazdasási Főgimnázium Colegiul Agricol.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ projekttel kapcsolatos kommunikációja,
Biztonságos szoftverfejlesztés kipipálva!? TickIT követelmények
Magyar információbiztonsági szabványok – 4. rész: Jogos és nem jogos hozzáférések Móricz Pál – vezető tanácsadó Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
PÁRBESZÉD 2.0. Pécsi Ferenc Közösségi kommunikáció a falakon belül.
Haszon rendezvények médiaajánlat
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Business Continuity Menedzsment – kockázatalapú vezetés
Magyar információbiztonsági szabványok V.
Internet és kommunikáció
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
Előadás másolata:

A kommunikáció eszközei egy érdekvédelmi szervezetnél Bödő Sándor - ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft május 7.

2 Tartalom •1. Bevezető •2. A kommunikáció formái •3. A kommunikáció eszközei •4. Jellemzők összehasonlítása •5. Kapcsolattartás az érdekelt felekkel •azaz kivel és hogyan kommunikáljunk

Bevezető •A kommunikáció általában torzul, néhány véletlent kivéve. –Ha az üzenet torzulhat, torzulni is fog. –Ha nem torzulhat, mégis többnyire torzul. –Ha úgy tűnik, hogy szándék szerint sikerül, akkor az félreértés. –Ha elégedett vagy az üzeneteddel, az bizonyára mégis eltorzul. •Ha az üzenetet több féle képen lehet értelmezni, akkor a legrosszabb eredményt adó módon fogják azt értelmezni. •Mindig van olyan, aki jobban tudja, hogy mire gondoltál. •Minél többet kommunikálunk, az annál kevésbé sikeres. •Tömegkommunikációban nem az a fontos, hogy hogy valójában milyenek a dolgok, hanem az, hogy milyennek látszanak. •A hírek fontossága fordítottan arányos a távolság négyzetével. •Minél fontosabb egy szituáció, annál valószínűbb, hogy elfelejtesz egy alapvető részletet, melyre egy pillanattal korábban még emlékeztél. –Osmo A. Viio (finn) emberi kommunikáció területét kutatta

A kommunikáció formái •Irány szerint –egy az egyhez (1-1) •párbeszéd •üzenet átadás –egy a sokhoz (1-n) •nyilvános beszéd vagy előadás •terület megjelölés pl. graffiti, rendőrkordon stb. •könyv, újság, rádió, TV •internet, levelező listák •propaganda, reklám, Public Relations –sok a sokhoz (n-n) •számítógép-hálózatok, Internet, Intranet. •konferenciák •fórumok

A kommunikáció eszközei •Közvetlen kapcsolat 1-1 –Élő beszélgetés –Személyes levelezés –Telefon (rendszer) •Nyomtatott média1-n –Könyv –Újság •Művészet1-n –Festmény, zene, film •Elektronikus médian-n –Rádió, TV –Internet –Levelező listák –Fórumok

6 A kommunikáció fejlődése Idősík írásbeliségnyomtatás tömegkommunikáció Kr. előtt 3000 körül15. század20. század Internet

7 Az új eszköz: Internet •Sokan rendelkeznek honlappal •Portálok, közösségi oldalak –Melyek a hiteles források? –Tömeges, szinte feldolgozhatatlan információ •Kereső eszközök biztosítják a könnyű megtalálást –Tudatosan keresünk –Kiválaszthatjuk, hogy hol keressünk –Kulcsszavakkal leírható keresés (jellemző kifejezések) –A választás lehetősége

8 Internet keresés JVSZ

9 Keresés eredménye

10 Amit a keresőkről tudni kell… Forrás: Szonda Ipsos – Gemius Hungary: gIA fúziós panel augusztus •Univerzális keresők –Google –Startlap –Origo •Vertikális keresők –Speciális terület –„Valami” szerint segít keresni

11 Kereső optimalizálás •Azaz, mi segíti a keresőket a honlapunk megtalálására? –A honlap tartalma és struktúrája –Egyediség, eredetiség –Kulcsszavak, változatos fogalmazásban –A linkek száma

12 Levelező listák •Gyors hírcsatorna célzottan –Tagok és nem tagok részére is elérhető •Pontos címek szükségesek –Spam veszély miatt bizonytalan elérés –Célszerű regisztrálással karbantartani a címeket •Levelező rendszerekben kialakítható címlisták –Érdekeltségek, vagy más jellemzők szerint –CRM – ügyfélkapcsolat támogató rendszerek

13 Fórumok •Interaktív információ forrás •Információ csere gyors módja •Tagok és nem tagok részére is elérhető •Különböző témakörökben is működhet –Témakörök legyenek jól körülhatárolva •Moderátor szükséges témakörönként

Jellemzők összehasonlítása •Személyes kapcsolat –Nagyon közvetlen, bizalmi, szűk körű •Telefon –Ha van bizalom, akkor majdnem olyan, mint az előző •E-levelezés –Spam veszély miatt korlátozott elérés, –Nem személyes, de majdnem olyan (megszólítás) •Média –Újság, rádió, TV •Jól alakítható, hirdetések elhelyezése, de drága. •A jellemzői mérhetőek (példányszám, népszerűség) –Internet •Rendkívül gyors, és alacsony költségű. •Látogatók száma ismerhető, de kérdéses a hatékonysága •Könnyű kereshetőség

Kapcsolattartás az érdekelt felekkel •Egy érdekképviselet érdekelt felei: –Tagok •Alapító tagok •Később csatlakozók –Azonos érdekeltséggel –Más (pl. üzletszerzői) érdekeltséggel –Belső kapcsolatok •Választott vezetők •Iroda –Kormányzati, döntéshozó szervek –Társadalom

16 Érdekelt felek

17 Milyen legyen a kommunikáció? Vezetés Tagság ÉK belső kommunikáció ?? Döntéshozók Társadalom ÉK külső kommunikáció ??

18 ELÉRHETŐSÉG Bödő Sándor – ügyvezető igazgató Mobil: 20 / Szenzor Gazdaságmérnöki Kft Budapest, Hegedűs Gyula utca Budapest 502. Pf. 33. Telefon: 1 / Fax: 1 / Honlap: „Változással a sikerért”