GÁRDONYI GÉZA EMLÉKHÁZ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dobó István VÁRMÚZEUM, DOBÓ ISTVÁNRÓL
Advertisements

AZ EGRI VÁR ÉS ERŐDRENDSZER TURISZTIKAI ATTRAKCIÓINAK FEJLESZTÉSE
Kalandozás a könyvek univerzumában irodalmi akadályverseny március
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Országos olvasóvá nevelő program Tervezgetünk •2006. Macau - lengyel project • licensz-szerződés, ötletelés, partnerkeresés •2008/2009.
2. osztályos példa Bubernik Eszter
Gárdonyi Géza az érettségizők szemével
Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
A holokauszt tanítása iskolámban
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
Széchenyi tehetségműhely
Játékos katonák, katonás játékok
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Reneszánsz Magyarországon
Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
Témahét a Szent László Gimnáziumban november 2-9. Radnóti Miklós és kora (Radnóti Miklós 100 éve, május 5-én született… …és 65 éve, november.
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Gárdonyi Géza: Egri Csillagok Varga Endrina 7.osztály.
Eger, a Magyar Athén.
Gárdonyi Géza meséi.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Élete szeptember 20-án született Farkaslakán
Dobó István Vármúzeum Eger
Eger vonzerői Készítette: Panghy Bence.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A szövegértés tanítása II.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A Könyvtárterem ilyen volt... A Könyvtárterem ilyen lett...
„Sztárok” az irodalomban
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A tea varázslatos világa. 1. Célrendszer I.  Általános célok:  Élményszerzés nyújtása  Viselkedéskultúra fejlesztése  Szabadidő hasznos eltöltésére.
Gárdonyi Géza: Egri csillagok Dobó esküje
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Beszámoló a Zöld szemüveggel a fenntartható életért projekt megvalósításáról Dr. Budayné dr. Kálóczi Ildikó a projekt szakmai vezetője Debrecen, 2009.
Összeállítója: Farkas István
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Témahét a Szent László Gimnáziumban november 2-9. Radnóti Miklós és kora (Radnóti Miklós 100 éve, május 5-én született… …és 65 éve, november.
A magyar- és könyvtárostanár együttműködésének felettébb szükséges voltáról a kötelező olvasmányok kiválasztása terén Cs. Bogyó Katalin (magyar- és) könyvtárostanár.
Gyermekvilág régen és ma
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Gárdonyi Géza és kora Készítette: Katona Klaudia
Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
(Angyali) kalandozás a barokk Gödöllőn avagy múzeumpedagógiai foglalkozások a Gödöllői Városi Múzeumban.
Az öt érzék - öt kortárs művészeti alkotás a Ludwig Múzeumból - Korosztály: óvoda és alsó tagozat Műveltségi terület: Ember és természet, Művészetek Várjuk.
EGRI VÁR.
Adventi forgatag Balassa Bálint Gazdasági Szakközépiskola és Szakiskola december 19.
Tehetséggondozás színesen
Óvodahívogató Bárka Baktalórántházi Református Óvoda
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
CSONGOR ÉS TÜNDE Sík Ferenc rendezése alapján A NEMZETI SZÍNHÁZ ● A● A Nemzeti Színházat először gróf Széchenyi István álmodta meg a Duna partjára. Pompázatos.
Minta-tanmenet vegyes összetételű 5. osztályosok számára:
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Kvíz Híres magyar írókról.
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Digitális kalandok a magyar kultúra világában
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

GÁRDONYI GÉZA EMLÉKHÁZ Múzeumpedagógiai programja négy korosztálynak Agárdon

A történetünk 2009 májusában kezdődött, amikor a PIM segítségével megújult Gárdonyi kiállítás megnyitóján a PIM egyik munkatársa felkért bennünket (a Zsongó Bárkát), hogy vigyünk életet az Emlékház falai közé.   Összefogtunk „bezsongós” pedagógusok, óvónők, tanárok, hogy megvalósítsuk saját múzeumpedagógiai programunkat. Célunk az volt, hogy minden korosztály (ovis, kisiskolás, felsős, középiskolás), aki ellátogat hozzánk olyan ÉLMÉNYekkel gazdagodjon, amelynek hatására kedvet érez majd jobban megismerni Gárdonyi Géza korát és világát. Természetesen ez minden korosztálynál mást jelent, más szinten, más hangsúlyokkal.

„Török gyerek megvágta, magyar gyerek gyógyítja” Múzeumpedagógiai foglalkozás óvodásoknak

A foglalkozás célja: Drámapedagógia eszközökkel megismertetni az óvodás korosztályt a múzeumi közeggel és az Egri csillagok világával

A foglalkozás felépítése: Ráhangolódás: Török és magyar fejfedők felöltése Török témájú népdalok éneklése (Gólya-gólya gilice, Katalinka szállj el)

A foglalkozás felépítése: Játékos tárlatvezetés Gárdonyi élete A konyha berendezési tárgyainak bemutatása Megfigyeléses játék

A foglalkozás felépítése: Feldolgozás: Feladatlap kitöltése, megbeszélése (Mely tárgyakat láttad a kiállításon?) Kézműveskedés: Amulett készítése

„Bornemissza Gergely, szaporábban nyergelj!” Múzeumpedagógiai foglalkozás kisiskolásoknak

A foglalkozás célja: varázslatos játék keretében visszaröpíteni a résztvevő gyermekeket a 16. század török-magyar korába, az Egri csillagok világába „Hunyd be egy pillanatra a szemedet, és gondold azt, hogy az idő kereke visszafordult az 1552-ik esztendőbe.”

A foglalkozás felépítése: Rövid tárlatvezetés Gárdonyi életéről (tárgyak megfigyelése, később feladatlap)

A foglalkozás felépítése: Diavetítés Ismerkedés az Egri Csillagok történetével

A foglalkozás felépítése: Feldolgozás Öltöztetős játék: Három korabeli kép illetve festmény alapján a három önként jelentkező felöltöztetése jelmezbe: Bornemissza Gergely – magyar végvári katona Cecey Éva – egri nő Jumurdzsák – török janicsár Feladatlap kitöltése Kézműveskedés: Saját titkosírás

„Summáját írom Eger várának” Múzeumpedagógiai foglalkozás felső tagozatosoknak

A foglalkozás célja: interaktív, játékos kedvcsináló az irodalomhoz és az olvasáshoz, nevezetesen az Egri csillagok elolvasásához

A foglalkozás felépítése: Rövid tárlatvezetés Gárdonyi életéről

A foglalkozás felépítése: Miért érdemes könyveket olvasni? Interaktív foglalkozás az Egri csillagok kapcsán az alábbi művek felhasználásával: Várkonyi Zoltán Egri csillagok című filmjéből részlet vetítése (film) Tinódi Lantos Sebestyén: Egri históriának summája (zene) – film főcíme Székely Bertalan: Egri nők c. festménye (festészet) Gárdonyi Géza: Egri csillagok – részlet (irodalom)

A foglalkozás felépítése: Feldolgozás Drámajáték Dobó István várvédőkhöz intézett beszéde – ostromjelenet eljátszása Irodalmi totó Gárdonyi munkásságáról Kézműveskedés - titkosírás agyagba

„A legjobb, a legszebb és a legkedvesebb regény” Múzeumpedagógiai foglalkozás középiskolások részére

A foglalkozás célja: Gárdonyi három legfontosabb történelmi regényének és munkamódszerének megismertetése rendhagyó irodalomóra keretében

A foglalkozás felépítése: Ráhangolódás: rövid beszélgetés a fiatalok ismereteiről Gárdonyival, és műveivel kapcsolatban

A foglalkozás felépítése: Tárlatvezetés a hangsúly Gárdonyi három történelmi regényén van: Egri csillagok - legjobb, Isten rabjai - legszebb, A láthatatlan ember - legkedvesebb, illetve történelemszemléletén üvegablak- elmélet

A foglalkozás felépítése: Interaktív foglakozás A három regénnyel kapcsolatos feladatok csoportos megoldása Idézetek, szereplők, a művekkel kapcsolatos képzőművészeti alkotások, nyelvi lelemények fel-, és megismerése

A foglalkozás felépítése: Feldolgozás Feladatlap vagy totó kitöltése - a kiállítással, és az elhangzottakkal kapcsolatban „Otthoni feladat”: Göre Gábor levele helyesírási hibáktól hemzsegő szövegének javítása, és visszaküldése ajándékért

Köszönjük a figyelmet!