VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, 2011. március 7.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Köszöntünk a KOM-PASSZ pályaválasztási programban! Az anyagokat a színes képekre kattintva lehet letölteni. A továbblépéshez az Állapotjelentés kitöltése.
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Mit mond a pályatanácsadás a családnak/ról?”
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Az iskolai szociálismunka
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Palló Információs rendszer Internetes rendszer: Indulás: január Fejlesztők: Budapesti Művelődési Központ Támogató:
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Életpálya-építés fiatalkorban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP / készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó.
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
A gyakorlatvezető mentor
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Iskolaválasztási tanácsadás STEVANYIK LÁSZLÓ.
Pályaválasztási és Pszichológiai Tanácsadó Osztály
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Kedves Pályaválasztó Fiatal! Köszöntünk a KOM-PASSZ programban! Tájékoztató füzet Lapozáshoz a PgDn és PgUp billentyűket használhatod.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A tanárképzés szerkezete
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Pedagógus értékelési rendszer
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Új pályainformációs eszközök - filmek Czanik Gábor.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Kedves Pályaválasztó Fiatal!
Előadás másolata:

VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.

Mi a KOM-PASSZ? • Moduláris • Kompetenciát fejlesztő • Egyéni ütemezésű • Internetes • Ingyenes • Pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése

Részletesebben: • Moduláris • 1. informálódás módja a képzések és a munka világáról • 2-4. önismeretet segítő fejezetek • 5. összefoglaló rész (stratégiák, kitekintés) • Kompetenciát fejlesztő • ismeretek mellett aktivizálás (feladatok) • direkt és indirekt pedagógiai célok GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése

Részletesebben: • Egyéni ütemezésű a blokkok közötti továbblépés igény szerinti időpontban történik • Internetes kommunikáció ben GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése

Célkitűzések • Direkt célok: pályaválasztási feladatok segítése • fakultációválasztás • középiskola utáni továbbtanulás • Indirekt célok: szemléletformálás • ismeretekből készségek (kompetenciák) kialakítása • életvezetési tudatosság • döntéshozatal folyamatának tanulása • proaktív magatartási formák • élethosszig tartó tanulás (LLL) megalapozása GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése

Célcsoport, időzítés • 16 év feletti, középiskolás tanulók • Optimális: egy évvel a középiskola befejezése előtt • A program időtartama tetszőleges, javasolt: 4-6 hét. GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése

A program felépítése Tájékoztató 1. Hogyan tájékozódjak? alapvető ismeretek és az információgyűjtés módjai 2. Önismeret I. – „Honnan jövök?” a személyiség történeti aspektusai 3. Önismeret II. – „Milyen vagyok?” az énkép tartalma és összetevői 4. Önismeret III. – „Merre tartok?” a személyiség dinamikus tényezői Hogyan tovább? összegzés és stratégiák GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése

A program lépései GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése Tájékoztató 1. A tájékozódás módjairól 2. Önismeret I. 3. Önismeret II. 4. Önismeret III. Összefoglalás A következő csomagot az „állapotjelentés” visszaküldése után lehet megkapni

A „csomagok” tartalma • „Tankönyv” • főbb tudnivalók • internetes hivatkozások • „Munkafüzet” • gyakorló feladatok • kérdőívek • „Állapotjelentés” (visszaküldendő kérdőív) • visszajelzés • elégedettségmérés GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése

A program közben Kapcsolatfelvételi lehetőségek: • pszichológussal • információs pályaválasztási tanácsadóval • ben ill. személyesen Pályaválasztási tanácsadásra jelentkezés a program elvégzése után javasolt. GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése

Alkalmazás egyéb lehetőségei • Pedagógusok szerepe • kontextus és tananyag osztályfőnöki órákra • segítségnyújtási lehetőség • Csoportos alkalmazás előnyei (iskola) • facilitáció • mintanyújtás • Önszabályozás lehetősége • bevonódás mértéke • intimitás szintje GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése

A jelentkezés módja • Űrlap letöltése (és információ): • Kapcsolatfelvételi cím: GEBAUER FERENC | A KOM-PASSZ program ismertetése

VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése Köszönöm a figyelmet.