Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 1 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben 1.Ellenirányú kerékpározás tapasztalatai egyirányú utcákban Belgiumban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
A Kerékpáros Közlekedés Előnyei. Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Zene: Mireille Mathieu & Alain Barriere - Tu t'en vas.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Kerékpáros stratégiák Pécsett
Közép-magyarországi régió Budapest régióPest megye régió TERÜLETI STATISZTIKAI MÓDOSÍTÁS ARÁNYOSÍTÁSFORRÁSFELTÁRÁS.
1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Márok A falu bemutatása.
1 Szoftverfejlesztési folyamat a gyakorlatban Tamás Árpád – QualSoft Kft
evolúció a városi mobilitásban a kerékpározás reneszánsza Forrás:OBIS, wikipeia.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj Motiváció Máshol hogy csinálják? szeptember dr. Német Béla, tudományos munkatárs.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
A diákat készítette: Matthew Will
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Megújuló energiaforrások – Lehetőségek és problémák
László János Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon 1 Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon Bencze-Kovács.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Kerékpárutak építésének engedélyezése
„KÉT KERÉKEN SZEKSZÁRDON” OKTÓBER 6. Baka György Zöldtárs Alapítvány Elnök.
A golf pálya 61 hektáron elterülő, gyönyörű természeti környezetben található, Debrecentől 25 km-re, 25 perc távolságra gépkocsival. 1 Boya Eagles Golf.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
Körforgalom. A körforgalom előnyei Valamennyi irányból érkezőnek egyenlő esélye van a továbbhaladásra Az összes érkező jármű sebességcsökkentésre kényszerül.
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika december 8.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Körforgalom.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
SZEKSZÁRD Észak-déli KERÉKPÁRos útvonal vizsgálata
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Különböző csomópont-típusok
Együtt közlekedünk Kerékpáros Budapest László János Elnök
Előadás másolata:

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 1 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben 1.Ellenirányú kerékpározás tapasztalatai egyirányú utcákban Belgiumban 2.Kerékpár integrációja - Brüsszeli forgalomtechnikai megoldások 3.Bringával a Brüsszeli utakon TARTALOM

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 2 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Kerékpárhasználat változása Brüsszelben

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 3 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben •Rövidítések kerékpárral •Nagy forgalmú utak könnyebben elkerülhetőek legyenek •A kerékpározás arányának növelése, balesetek csökkentése. Miért van rá szükség? Ellenirányú kerékpározás Benoit Dupriez, Belga Közlekedésbiztonsági Intézet

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 4 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben – lehetőség, csak kevés város élt vele ben Miniszteri körlevél  Pozitív tapasztalatok bemutatása  jelzésrendszer (Bécsi egyezmény szerint) ‏  3 m szélességtől lehetővé teszi Általános kötelező tétel rendeletben Ellenirányú kerékpározás Szabályozási háttér: Lehetőség → Kötelező

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 5 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Ha mégsem nyitják meg azt kell megindolkolni! (Helyi balesetbiztonsági okok) ‏ mindig törekedni kell a csomópontok megoldására Általános kötelező tétel rendeletben Ellenirányú kerékpározás

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 6 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben „limited one-way street” Tervezési segédlet Ellenirányú kerékpározás

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 7 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Tervezési segédlet Ellenirányú kerékpározás

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 8 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Ellenirányú sáv:  többsávos úton  teher forgalom esetén  50km/h sebesség mellett  jelentős kerékpáros útvonalon Ellenirányú kerékpározás

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 9 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Jelzésrendszer, felfestések  többsávos úton  Járművezetők figyelmét felhívja (burkolati jel feltűnőbb mint a tábla) ‏  Segítő a megfelelő elhelyezkedést  Jelzi a menetirányt  Kereszteződésnél figyelmeztet a másik irányból érkezőre Ellenirányú kerékpározás

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 10 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Ellenirányú kerékpározás Kihaladás

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 11 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Ellenirányú kerékpározás Behaladás

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 12 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Ellenirányú kerékpározás

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 13 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Kerékpáros balesetek a „kerékpározásra megnyitott egyirányú utcákban” és csomópontjaiknál (hat brüsszeli kerület)‏ Ellenirányú kerékpározás

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 14 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Összegzés  többsávos úton  A városi utcák 15-20%-át teszi ki  Nem növeli hanem csökkenti a baleseteket számát.  A kevés baleset kereszteződéseknél következik be  Megfelelő forgalomtechnikai tervezéssel ez is csökkenthető.  Általános jobbkéz szabály, Főutak elsőbbsége Ellenirányú kerékpározás

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 15 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Frederik Depoortere, Brüsszeli régió kerékpáros referense Brüsszel 19. sz.- ban kialakult kompakt város, sűrű beépítés, magas motorizáció, parkolási feszültség Kerékpáros hálózati terv – minden út kerékpározható legyen! „Share the road” koncepció- 50km út felfestéssel lett „kerékpárosbarát”. Eszközök: előretolt felállóhely, busz- és kerékpársávok, villamos pálya használata, kp. piktogramok szűk utcában és forgalmas helyeken A FESTÉK NEM ELÉG, de ez volt az első lépés. Kerékpár integrációja - Brüsszeli forgalomtechnikai megoldások

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 16 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Hogyan működik együtt?? –Kerékpár –Gépkocsik –Busz, villamos –Kockakő burkolat → adottságok, együttélés, előnyben részesítés Kerékpár integrációja - Brüsszeli forgalomtechnikai megoldások

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 17 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Kerékpár integrációja - Brüsszeli forgalomtechnikai megoldások Döntés menete: 1. minden út legyen kerékpározható 2. melyik útra milyen eszköz szükséges? 320 km út városi út – 260 km-en szükséges beavatkozás 85 km meglévő kerékpáros útvonal (2005) - Mit tegyünk a többi 165 km -en? 3. 5 év alatt nem lehet újratervezni, átépíteni a sűrűn beépített várost – de valamit tenni kell!

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 18 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Kerékpár integrációja - Brüsszeli forgalomtechnikai megoldások Felfestések költségei: 1 Millió euró / év kerékpáros barát átalakításra, felfestésekre 1 euró / fő / év Kerékpárosbarát útvonal: euró/ km (1,5 – 3 M Ft) ‏ Teljes átépítés akár euró/ km is lehet. (57 M Ft) ‏ Budapesten kb 500 M Ft- ot jelent – kerékpárutakra fordított pénz ennek többszöröse, kis területet érint, nem átfogó megoldás

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 19 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Kerékpár integrációja - Brüsszeli forgalomtechnikai megoldások Előretolt kerékpáros felállók (478 kereszteződés) ‏ Gépkocsi -kerékpár konfliktusok kezelése

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 20 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Kerékpár integrációja - Brüsszeli forgalomtechnikai megoldások Kerékpársáv •Kapacitás csökkentés •Biztonsági távolság a nyíló ajtóktól •1,30 m +0,80 m •Forgalmas gyűjtőutaknál, 50 km/h alatt Gépkocsi -kerékpár konfliktusok kezelése

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 21 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Kerékpár integrációja - Brüsszeli forgalomtechnikai megoldások Ajánlott kerékpársáv („suggested lane”) ‏ Piktogram, „sharrow” = share the narrow lane •0,90 m •Gépkocsi többnyire el tud húzódni •Ellenirány és menetirány különbözik Gépkocsi -kerékpár konfliktusok kezelése

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 22 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Kerékpár integrációja - Brüsszeli forgalomtechnikai megoldások Ariadné fonala •Folytonosságot biztosít •Autók mindig rámehetek •jelzi a kerékpáros jelenlétét, létjogosultságát Gépkocsi -kerékpár konfliktusok kezelése

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 23 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Kerékpár integrációja - Brüsszeli forgalomtechnikai megoldások Busz- és kerékpársáv •3,50 m - nem minden esetben •középső vagy szélső buszsáv? •Taxik, motorkerékpáros használhatják-e? Gépkocsi -kerékpár konfliktusok kezelése

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 24 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Kerékpár integrációja - Brüsszeli forgalomtechnikai megoldások Az együttműködő közelekedés kulcsa: kerékpárosbarát jogi szabályozók a háttérben •egyirányú utcák feloldádának kötelezővét tétele •busztársaságnál a söfőröknek utasításba adták a kerékpárosok segítését •gyengébb közlekedő védelme - gépjármű felelősségbiztosításon keresztül is •…

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 25 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben b/BrusszeliKerekparosKozlekedesVeloCity2009http://picasaweb.google.com/magyar.kerekparosklu b/BrusszeliKerekparosKozlekedesVeloCity2009# Bringával a brüsszeli utakon

Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 26 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben Köszönöm a figyelmet! Bencze-Kovács Virág